Hansu kirjoitti:vaisuliini kirjoitti:*
Ok, mitä mieltä olet itse Hansu?
No tutkin eilen erämaan ja Henkensä vuodatuksen juttua. Kerro mitä mieltä olet tästä jutusta mitä tutkin eilen. Koska se on liian vähän opetettu ja saarnattu aihe. Moni luulee että herätys alkaa kokouksista. Mielestäni herätys alkaa omasta hengellisestä "erämaasta".
Raamattu puhuu, että ensiksi erämaa taivaltaa hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi. Se tarkoittaa, että erämaa on oikea paikka kohdata Jumalaa, niin se muuttaa kaiken eli Jumala vuodattaa Henkensä päälle. Vedet puhkeavat kesken erämaata ja purot tulevat aromaahan.
Murheelliset saavat iloöljyä päälle ja he saavat ylistyksen vaipan masentuneen hengen tilalle. Kyllä Raamattu puhuu paljon erämaasta ja käyttää sitä vertauskuvana, joka liittyy omaan hengelliseen "erämaahan". Eli Herra avasi kallion, vettä vuotasi ja se juoksi virtana erämaan kautta.
Jes. 32:15 Näin on hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi,
Tiedän, että saatan saada nyt kimppuuni liudan uskovia, jotka puollustavat Marko Selkomaata ja pitävät häntä raittiina Jumalan miehenä. Mutta itse henkilökohtaisesti en menisi Marko Selkomaan käsien alle, siunattavaksi. Hänen jakama voitelu kuulostaa hyvin epämääräiseltä voimavirtoineen ja sähkövirtoineen. Pyhä Henki ei ilmene sähkövirtana kehossa. Tälläistä Raamattu ei opeta.
Pyhä Henki on Jumalan Henki, joka asuu uskovan sydämessä. Pyhä Henki on vuodatettu sydämeemme, silloin, kun tulimme uskoon ja saimme uudesti synntyä ylhäältä ja tulla Jumalan lapsiksi sekä Herran Jeesuksen seuraajiksi. Pyhä Henki on uskovan sydämessä, sinun ja minun sydämessä. Olemme Pyhän Hengen temppeleitä, joissa Jumalan Henki asuu. Pyhä Henki ei ole mikään ulkoinen voima. Me emme voi tankata Pyhää Henkeä itseemme jostain ulkopuolelta, emmekä voi siirtä sitä ihmisestä toiseen. Pyhä Henki on kaiken aikaa sydämessämme, vaikuttaen meissä tahtomista ja tekemistä, kirkastaen meille Jeesusta Kristusta ja ohjaten meitä kaikessa Jumalan Sanan totuuteen, jos vain annamme Hänelle valtuudet siihen. Jumala voi täyttää meitä aina uudestaanja uudestaan Pyhällä Hengellään. Sen voi kokea ilona ja rauhana sydämessä.
En väitä, etteikö Marko Selkomaan opeissa olisi joitain hyvääkin. Kuitenkin hänen opetuksissa ja toiminassa on riistiriitoja Raamatun Sanan kanssa niin silloin en voi pitää häntä raittiina opettajana.
Raamatun malli on, että pieni vääryys johtaa suureen vääryyteen, pieni harha johtaa suureen harhaan ja "vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan"
Olen Vaisuli kanssasi samaa mieltä, että Jumala kasvattaa omiaan hiljaisuudessa. Hän vie monesti juuri erämaahan kasvamaan ja oppimaa. Erämaassa saamme kasvaa ja vahvistua Jumalan Sanan voimasta.
systeri kirjoitti:Opettiko Marko Selkomaakin tatuoinneista noin...ethän sekoita Markku Veiloon?
vaisuliini kirjoitti:*
No nyt valvottaa koska ajattelin huolestuneena minun tuttavia kamupiiristäni ja he mainitsivat käyneensä Marko Selkomaan kokouksessa. Ajattelin jos he taas menevät kokoukseen ja mietin miten tavalla voi varoittaa heitä hänestä, niin siten sain idean päähäni tehdä blogin. Ajattelen kirjoittaa blogiin varoittaakseni Marko Selkomaasta. Onko se asiallista tehdä blogin? Koska hänen kätensä kautta virtaa kuulemma sähköt. Se ei voi olla Pyhän Hengen vaikuttava voima vaan hänellä on joku toinen henki. En antaisi hänen laittavan kätensä päälleni. Kerro onko luvallista tehdä blogin hänestä varoitukseksi?
Mikko Murpatti kirjoitti:vaisuliini kirjoitti:*
No nyt valvottaa koska ajattelin huolestuneena minun tuttavia kamupiiristäni ja he mainitsivat käyneensä Marko Selkomaan kokouksessa. Ajattelin jos he taas menevät kokoukseen ja mietin miten tavalla voi varoittaa heitä hänestä, niin siten sain idean päähäni tehdä blogin. Ajattelen kirjoittaa blogiin varoittaakseni Marko Selkomaasta. Onko se asiallista tehdä blogin? Koska hänen kätensä kautta virtaa kuulemma sähköt. Se ei voi olla Pyhän Hengen vaikuttava voima vaan hänellä on joku toinen henki. En antaisi hänen laittavan kätensä päälleni. Kerro onko luvallista tehdä blogin hänestä varoitukseksi?
On luvallista.
Täällä on myös koeteltu häntä, jos haluat koetella ja tutkia tuota kirjoitusta:
https://ceta.nettisivu.org/2014/02/21/m ... rja-arvio/
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa