Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Rauhaa kaikille!

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Kesä 2011 14:27

Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi Jukka-Pekka! Herran Jeesuksen nimessä. Amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja toni t » 02. Heinä 2011 01:54

Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa Jukka-Pekalle ja hänen perheelleen. :hearts:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 02. Heinä 2011 10:57

Rauhaa!

Siunausta kaikille! Olenkin jo hyvän matkaa toipumaan päin ja huomaan jo nyt, kuinka esim. muuttuneet ruokailutottumukset alkavat tuntua. Muutan vapaaehtoisesti ruokatottumuksia luonnonmukaisempaan suuntaan. Sitä ei suoranaisesti sairaalasta kehoitettu tekemään, mikä minua hiukan ihmetyttää. Jälkihoito-ohjeita ei siis tullut. Länsimainen elämäntapa sairastuttaa moniin sellaisiin sairauksiin, joita ei muualla tunneta. Toisaalta minulla on geneettinen alttius sairastua helpommin tiettyihin sairauksiin. En ole vakavasti sairas, mutta tämä kuitenkin pysäytti miettimään lopulta, mitä suustani sisään pistän.
Itseasiassa olemme kaikki enemmän tai vähemmän erilaisille kemiallisille aineille altistuneita, joiden kaikkien seurauksia ei edes vielä tiedetä. Monesti jälkikäteen saadaankin selville, että esim. aspartaami, natriumglutamaatti jne. ovatkin terveydelle haitallsia. Näitä on kuitenkin yhä kaupassa myytävissä elintarvikkeissa. Tämä vain pienenä otantana. Aiheesta voisi kirjoittaa paljonkin, mutta en tässä yhteydessä siitä kovinkaan paljon kirjoita. Kiitos esirukoilijoille ja saa muistaa edelleenkin. Tämä sairaalaepisodi toivon mukaan koituukin siunaukseksi. Laihtunutkin olen terveellä tavalla ja olo on kevyempi. Ja tätä menoa laihdun normaaleihin mittoihin itselleni melko pian kuukausien kuluessa vain syömällä oikein. Nyt ollaan painoindeksin ylärajoilla olematta kuitenkaan varsinaisesti ylipainoinen. Ihannepainoon on matkaa ja on huolehdittava siitä, että paino ei lähde lihaksista, vaan haitallisesta rasvakudoksesta. Liikuntaa on siis lisättävä mahdollisuuksien mukaan. Vaimoni on ammattilainen ohjaamaan tässä asiassa.

Iloa, Rauhaa ja Lepoa Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa! :hearts: :thumb:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Heinä 2011 11:31

No Jumalan rauhaa kaikille!

Täällä mökillä tuulee ja se viilentää mukavasti. Eilen olin paljon uimassa ja vesi oli ihmeellisen lämmintä.
Minun uusi kamu on rohkea keltatiainen joka uskalsi tulla napsimaan minun kädeltäni maapähkinää. :D

No haluaisin näyttää minkä minä sain eräältä uskonveljeltä. Se minua mietityttää mitä Raamatussa paikka tarkoittaa.
Todellako se tarkoittaa Suomea?

Jer.31:21 Pystytä itsellesi kivimerkkejä, aseta itsellesi tienviittoja, paina mieleesi tie, polku, jota olet kulkenut. Palaja, neitsyt Israel, palaja näihin kaupunkeihisi.

Image

Jumalan siunausta kaikille! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Lumina* » 03. Heinä 2011 22:34

Kuuntelin yks päivä ohjelmaa jossa joku "asiantuntija" kertoi että kun nyt vaaditaan natriumglutamaatin poistamista elintarvikkeista niin tilalle tulee kahdesta pahasta se pahempi, suola eli suolaa lisätään että saadaan makua??

Tulee mieleen että mitäköhän tämäkin Raamatunpaikka oikeasti käsittää Matt 15

11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."

17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
Lumina*

ViestiKirjoittaja Lumina* » 11. Heinä 2011 09:10

Huomenta foorumilaiset :) Ja siunausta päiväänne! Vihdoinkin rauhaisa aamu (mies töissä ja lapset nukkuu) ...pääsin itsekkin ajoissa ylös ja sain luettua loppuun kirjan Hilja Aaltosen ajatuksista.
Ihan ok kirja..ajatuksia Hengellisestä elämästä viisaita neuvoja parisuhteesta ja lasten kasvatuksesta.Hän mainitsi myös "temppelinharjauskovaisista" jotka korottavat itseänsä muitten yläpuolelle.
Mutta tuo kirjan loppu siunas jotenkin erityisesti...ajatuksia jotka ovat itsellänikin ollu mielessä.

Ote kirjan lopusta:Jos tässä ajassa seurakunnatkin muuttuvat vielä raastuviksi,niin onko se ihme,jos ihmiset luhistuvat.Seurakunnan pitäisi nyt pimenevässä illassa ahdistusten syvetessä oikein kirkastua ja lämmetä.Saisimme sitten johdattaa lämpimän lieden äärelle nääntyviä ja palelevia ihmisiä.Se on suuri ja ihana näkyni.Minä odotan sitä hengen vuodatusta seurakuntien ylle,joka kirkastaisi näkymme.

Tuo on ollut tavallaan minunkin näkyni.Olin illalla kokouksessa jossa puhuttiin Jumalan rakkaudesta ja rakkaudesta lähimmäistä kohtaan.Ja että jos ei sitä ole niin tulee anoa,niinkuin sen tiedän,mutta koin että se tuli muistutuksena.Olen kokenut jälleen viikkoja "vilua ja nälkää" ja ihmetellyt että mikä on, kun on niin hengettömän oloista ja kuivaa.
Kunnes illalla koin että rakkaus erääseen läheiseen ihmiseen täällä kotielämässä on hiipumassa,se on kavalaa kun se tapahtuu hiljakseen erinäisten asioitten kautta...ja lupasin Herran edessä jälleen rakastaa jos Hän tahtoo antaa rakkautta,en sitä epäile etteikö antais.

Muistin jälleen että turha odottaa mitään suuria jollei oma pesä oo puhdas ja vapaa kaikesta joka vie kauemmas Jumalasta.

Herra antakoon viisautta ja ymmärrystä ja ennenkaikkea Rakkautta ihmisiä kohtaan.Kiitos Jeesus kaikesta.

Kun tuon lupauksen tein niin heti alkas kirkastua...ota askel niin Jumala ottaa kaks vastaan :) Kiitos Herralle!

Kirjoitin muuten eilen päivällä pientä vajavaista runon pätkää sillä aikaa kun isä vei tyttöjä uimaan..vastaus tais tulla tuohon kaipaukseen siltä istumalta :) :hearts:

Iltahämärissä nuotion hiipuva hiillos hiljakseen lämmittää.Kaipaus hehkuvan
lämmön saa sydämmen arasti sykkimään.
Voi tulisipa tuulen henkäys joka voimaa hiillokseen antaa vois, vaan vielä
täytyy odottaa sitä voimaa joka huomiseen kantaa
tästä kipeästä hetkestä pois.

Kaihoten katselen hiillokseen lupaavaan hehkuun,otan oksan kuivan maasta ja
heitän sen toivoen että syttyis se uudelleen liekkiin .
Saapui vieno henkäys joka elämää toi tuohon hiillokseen hiipuvaan hehkuun,minä
innoissani keräsin kaikki oksat ja heitin ne tulenliekkiin.

Tää oli alkua odotin että syntyis loppukin tuohon runoon mutta se jäi ikäänkuin kesken..laitan sen tähän keskeneräisenä niinkuin oon ittekkin :)
Lumina*

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Heinä 2011 12:20

Oikein hieno ja kaunis runo Lumina!

Kiitos Herralle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Heinä 2011 12:43

Olen ollut todella kiireinen töissä viimeaikoina. Tänään vielä 16 tuntii ja sitten helpottaa työt hieman. Kiva juttu että foorumi tapaamiselle on kiinnostusta. Toivottavasti se saadaan järjestettyä piakkoin..

Jumalan siunausta foorumilaisille. :pc:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Heinä 2011 14:17

Morotus!

Minä ehdotin yhdelle kamulle joka menetti uskoa Jumalaan että hän menisi eräälle seurakunnalle.
tässä on se linkki:

https://www.kristillinenyhteiso.net/16

Mutta minulla on sellainen tunne voiko sitä turvallisesti ehdottaa koska en itse tunne sitä kyseistä seurakuntaa onko raitishenkinen paikka. Minä pari kertaa vilkaisin jo sitä linkkiä enkä havainnut mitään epäraitista...
Mutta olen kanssa vajavainen ja kokematon harjaantumaan vielä...

Voisitteko te kommentoida ja sanoa onko raitishenkinen paikka?

Kiitos ja siunattua kesää lukijoille! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja PetriFB » 22. Heinä 2011 15:02

vaisuliini kirjoitti:Morotus!

Minä ehdotin yhdelle kamulle joka menetti uskoa Jumalaan että hän menisi eräälle seurakunnalle.
tässä on se linkki:

https://www.kristillinenyhteiso.net/16

Mutta minulla on sellainen tunne voiko sitä turvallisesti ehdottaa koska en itse tunne sitä kyseistä seurakuntaa onko raitishenkinen paikka. Minä pari kertaa vilkaisin jo sitä linkkiä enkä havainnut mitään epäraitista...
Mutta olen kanssa vajavainen ja kokematon harjaantumaan vielä...

Voisitteko te kommentoida ja sanoa onko raitishenkinen paikka?

Kiitos ja siunattua kesää lukijoille! :pc:

Kun kävin lukemassa sivun opetuskirjeitä, niin se opetus haiskahtaa menestysteologialta. En muuten tiedä tuosta mitään, ehkäpä joku muu tietää enemmän.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu