Lily kirjoitti:Pekka, missä kohtaa Raamatussa neuvotaan vetämään lapselta housut alas ja paljastamaan hänen intiimialueensa piiskaa antaessa? Pyllykin on ihmisen intiiimi alue.
Mietitäämpä nyt tarkkaan onko paljaalle pyllylle piiskaus perinnäissääntö, vieläpä maallinen, kun raamattu ei puhu paljaasta pyllystä. Eli onko raamatullista vetää lapsen housut kinttuun ja paljastaa pylly? Minua kiinnostaa Se. Koska jos Raamatussa niin ei neuvota tekemään, niin miksi täällä sanotaan että on raamatun mukaista paljastaa lapsen pylly? Nyt en siis puutu vitsaamiseen, vaan pyllyn paljastamiseen.
Jokaisen lapsen vanhemmat saavat mielestäni itse päättää kuinka vitsalla kurittavat jos siihen tarvetta ilmenee mutta minun lapsuudessani oli usein tapana, että housuja vedettiin sen verran alaspäin, että takamus näkyi ja sitten sai pikkuisen piiskaa, ehkä tovin verran oli kenties takamus hiukan punaisena ja itkuhan siinä myös taisi päästä. Mutta kyllä sitä tiesi minkä takia sitä piiskaa sai eli oli tulllut tehtyä pahaa ja se oli rangaistus pahanteosta ja muistutus siitä, että mitä siitä seuraa jos pahaa tekee toistuvasti. Minulla oli hyvin onnellinen lapsuusaika ja myöskin siskollani Tuijalla myös, kiitos siitä Herralle, usein muistelen varsinkin nyt vanhemmalla iällä onnellista lapsuusaikaani. Joskus meinaa aina ihan kyyneleetkin tulla silmiini kun muistelen onnellista lapsuusaikaani.