Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja systeri » 21. Joulu 2014 16:03

Oonkin pitäny taukoja nykyään paljonkin...ei vaan oo ollu intoa.Ja ymmärrän että moni muu tekee samoin kun ei vaan aiheet nappaa..eli puolin ja toisin.Silti ärsyttää edelleen tämä oma avoimmuus...joten olkaa ystävällisiä ja antakaa kenkää :) ...ja lisäksi koen että välit ei oo täällä enää mitenkään "lämpöiset" ,keskutelut ei rakenna...mistä lie johtuu,en tiedä.
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Joulu 2014 16:23

systeri kirjoitti:Oonkin pitäny taukoja nykyään paljonkin...ei vaan oo ollu intoa.Ja ymmärrän että moni muu tekee samoin kun ei vaan aiheet nappaa..eli puolin ja toisin.Silti ärsyttää edelleen tämä oma avoimmuus...joten olkaa ystävällisiä ja antakaa kenkää :) ...ja lisäksi koen että välit ei oo täällä enää mitenkään "lämpöiset" ,keskutelut ei rakenna...mistä lie johtuu,en tiedä.

Kiitos sinulle.

Aika on kaikin puolin vaikea missä elämme, johtuneeko siitä että välillä voi tuntua hyvinkin ahdistavalta. Ja kristittyinä olemme maailmassa tällä hetkellä yhä enemmän ja enemmän puun ja kuoren välissä missä ei ole enää kovinkaan paljon tilaa olla, elää ja hengittää. Mutta ei menetetä toivoamme, olemme joka tapauksessa vain muukalaisina täällä maailmassa.

Mutta tässä seuraavassa Raamatun kohdassa Jumala meitä neuvoo ja opastaa kuinka tulisi suhtautua siihen että aina ei asiat mene niin kuin itse toivoisi:

Kirje kolossalaisille 3:

12. Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,

13. kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

14. Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.

15. Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lily » 21. Joulu 2014 18:24

Voi harmi systeri kun lähet pois :(!!! Tuntuu kyllä pahalta, että tunnet itsesi täällä yksinäiseksi. Ihana on ollut lukea sun avautumisia, ja musta se on täällä itselle helppoa ollut kun voi olla ihan anonyymina suuremmalle osalle.

Mun piti eilen vastailla sulle, mutta meni kotiutuessa sitten aika. Mulle tehtiin vähän operaatioita tonne munuaisiin.

Ootko ajatellut Antioksidantti klinikkaa, siellähän ne varmaan tietäis tosi hyvin noista lisäravinteista.

Tosi aika kallistahan se on.

Mä luin netistä, että allergiat rasittaa maksaa tosi paljon ja allergikkojen olisi hyvä huolehtia maksan hyvinvoinnista myös.

Se on kyllä ihan totta, että lisäravinteiden puute tekee suolistolle myös pahaa.

Mä aloitin tällaisen probiootin
https://www.sinunapteekki.fi/catalog/pu ... -6653.html

On ollut ihan tosi hyvä. Voin kyllä suositella koko sydämeni pohjasta kaikille.

Nyt jouduin ab kuurille operaation takia, mutta kaipa se suolisto jotenkin senkin kestää. Tarkkaan katsoa vaan syömiset et mitä syö. Ja jatkaa tolla brobiootilla.
Omegoja en uskalla vetää, kun edessä saattaa olla koska tahansa uus operaatio. Keväällä viimeistään sektioon.

Suolistollehan olisi tosi hyvä jos vaan voi kalaöljyä käyttää. Onko sulla allergiaa kalalle?

Miten kookos, voisitko käyttää kookosöljyä?

Mitä kaikkea allergioita sulla on?

Mä itsekkin just luin tosta berberiinistä, pitäs selvittää voiko sitä käyttää raskausaikana. Sen kulma pitäs tehokkaasti hoitaa suolistonukkaa kuntoon.

:toghether: :hugehug:
Lily

ViestiKirjoittaja systeri » 21. Joulu 2014 23:57

Kiitos Lily...no emmä nyt niinkään yksinäiseksi.Enhän ittekkään oo niin jaksanu kommentoida, mutta sitä vaan joskus vähän tuskastuu, kun haluais että joku sanois jotain faktaa tai rohkaisevaa.Näihin terveys asioihin ei kuitenkaan niin paljon mitään apua saa.Ja jos saa niin toisaalla se jo kumotaan.
Ainakin keskustelufoorumeilla tulee niin paljon sekavia juttuja että ei niihin voi oikeen luottaa.Epätietoisuutta tulee esim siitä että voiko ylipäätänsä sotkea noita kaikkia luontaislääkkeitä keskenään...jotenkin en ihan luota siihen myyjään joka tietenkin haluaa tehdä myös bisnestä ja myydä paljon :P hain vielä apteekista tehokkaampia probiootteja ja ne myi mulle precosa purkin.Sopiiko se noihin ym ym??? Oon vähän pihalla mutta pääasia kai on että nää nyt kuitenkin tuntuu tehoavan :thumbup: Berberiinistä tulee illalla oksettava olo :x
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Joulu 2014 00:07

Niin ja siis allergioitahan mulla on niin etten ittekkään enää pysy peräs...tuntuu että nyt herkistyy koko ajan lisää.Mutta toivon että nää pillerit tekis jotain että asiat muuttuu :) Siunausta sulle Lily..sulla vielä ongelmallisempaa kun oot raskaana.Mulla muuten alkoi tää sairaus 11 vuotta sitten kun odotin viimeistä lasta.Ja joka ikisenä akuuttina mulla on ollu joku niveltulehdus joka on ollu ihan sairaan kipeä...nyt ei vielä oo ja toivottavasti ei tuukkaan :oops:
systeri

ViestiKirjoittaja tanu » 22. Joulu 2014 11:17

systeri kirjoitti:Kiitos Lily...no emmä nyt niinkään yksinäiseksi.Enhän ittekkään oo niin jaksanu kommentoida, mutta sitä vaan joskus vähän tuskastuu, kun haluais että joku sanois jotain faktaa tai rohkaisevaa.Näihin terveys asioihin ei kuitenkaan niin paljon mitään apua saa.Ja jos saa niin toisaalla se jo kumotaan.
Ainakin keskustelufoorumeilla tulee niin paljon sekavia juttuja että ei niihin voi oikeen luottaa.Epätietoisuutta tulee esim siitä että voiko ylipäätänsä sotkea noita kaikkia luontaislääkkeitä keskenään...jotenkin en ihan luota siihen myyjään joka tietenkin haluaa tehdä myös bisnestä ja myydä paljon :P hain vielä apteekista tehokkaampia probiootteja ja ne myi mulle precosa purkin.Sopiiko se noihin ym ym??? Oon vähän pihalla mutta pääasia kai on että nää nyt kuitenkin tuntuu tehoavan :thumbup: Berberiinistä tulee illalla oksettava olo :x

Elä nyt systeri mihinkään lähde. Mä ainakin luen nämä sun terveys-kirjoituksesi aina tosi tarkkaan. Vaikka en aina saakaan aikaiseksi kommnentoida mitään.
Eikä haittaa todellakaan yhtään, vaikka miten avoimesti täällä kirjoittelet - päinvastoin! Itteäkin on välillä vaivannut se, että kuinka avoimesti tulee ihan
ventovieraille omista asioista kerrottua. Mutta me ihmiset ollaan niin erilaisia. Eli haitanneeko tuo mitään :-P

Tosi hienoa kuulla, että olet löytänyt uusia luontais"lääkeitä", jotka ovat alkaneet vaikuttaa ja auttaa. Kiitos Herralle!
Valitettavasti en ole mikään asiantuntija, jotta voisin sanoa, että mitkä tuotteet ja aineet sopii yhteen jne. Itsekin olen kokeillut vähän sitä sun tätä
ja kysellyt vinkkejä viisaammilta. Mutta luontaistuotteiden kohdalla olen ymmärtänyt kuitenkin, että niistä ei pitäisi tulla haitallisia sivu- ja yhteisvaikutuksia
kuten lääkkeistä. Eli kokeile ja yhdistele ihan huoletta vaan. Luojan luomat luonnonlääkkeet on kaikki turvallisia.

Oman selkärankareuman oon saanu niin hyvään kuntoon, että reumalääkäri jopa perui diagnoosin, kun ei voinut myöntää sairauden paranemista ilman
määräämiään syöpälääkkeitä. Kiitos ja kunnia tästäkin ihmeestä Taivaanisälle! Olen huomannut että sokeri pitää jättää kokonaan pois ja myös kotimaiset viljat olen
vaihtanut gluteenittomiin. Lisäksi otan joka päivä C- ja D-vitskuja, MSM-pillereitä(kiitos Jannelle!) ja kalaöljykapseleita. Ja lisäksi joka aamu tyhjään vatsaan Noni-mehua.
Siitäkin vinkistä kiitos Jannelle! Vähän jos lipsun sokeria syömään, niin heti alkaa kolottaa.

On kyllä vaikeita juttuja nämä autoimmuunisairaudet. Tuntuu, että välillä on kaikki vaivat kokonaan pois ja sitten saattaa yht'äkkiä tulla ihan kamalat
kivut kuin tyhjästä. Vaatii aikamoista itsekuria tämä ruokavalon noudattaminen. Mutta sitähän se vaatii uskonelämä muutenkin... :-P
Onneksi Taivaan kodissa(jos sinne joskus vaikka pääsisi) ei ole sairauksia, eikä muitakaan murheita. Eli kyllä näitä maallisia vaivoja jaksaa kärsiä, kun
välillä muistaa ajatella, että mikä kenties odottaa kun täältä aika kerran jättää.

Kirjoittele vaan systeri paljon tänne "Riisu kengät"-ketjuun ja muuallekin. Minä ainakin aina luen sun kirjoitukset ja olen hengessä mukana sun kamppailussa! :toghether:
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 22. Joulu 2014 11:49

Tuo precosa on hyvä probiootti. Itse myös käytän sitä aina välillä ja varsinkin jos on antibioottikuureja, niin se on ehdoton apu.
Isoäiti

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Joulu 2014 12:53

Kiitos ihanat :) tää on hunajaa mun silmille ja ajatusmaailmalle.Ei Janne oo mulle mitään suositellu ja onko sitä nettikauppaa enää olemas.Tottakai tilaisin uskonsisarukselta lääkitystä jos vaan tietäisin mistä :-P
systeri

ViestiKirjoittaja Markareetta » 24. Joulu 2014 11:35

systeri kirjoitti:Kiitos ihanat :) tää on hunajaa mun silmille ja ajatusmaailmalle.Ei Janne oo mulle mitään suositellu ja onko sitä nettikauppaa enää olemas.Tottakai tilaisin uskonsisarukselta lääkitystä jos vaan tietäisin mistä :-P

Olen tätä ketjua mielenkiinnolla lukenut!

Ei kai ne terveyskaupan lääkkeetkään aina niin terveellisiä ole?
Lääkäri ei ainakaan suosittele niitä käytettäväksi esim. muun
apteekista saatavan lääkityksen kanssa?

Mitä sitten ne homeopaatti lääkkeet, onko jollakin kokemusta?
esim. reuman hoitoon nähden?
Markareetta

ViestiKirjoittaja Lily » 24. Joulu 2014 17:47

Juu tuo precosa on hyvä käyttää kuureina. Sehän on hiiva pohjoinen probiootti, eli erilainen kuin maitohappobakteerit. Muistaakseni 4 viikkoa max. Kerrallaan käyttöä.

Sit jos tuntuu, että suolisto tarvis kunnon annoksen tasapainoitusta, niin voipi vetäistä Replete Intensive kuurin 2-7 päivää, on vaan törkeän kallis kun päivän annos maksaa noin 15€.

Itse on pakko vetäistä ainakin muutamana päivänä ja jatkan sitten puhdistamon probiotilla ja viel viikko precosa, kun saan tän ab kuurin loppuun.

Tanu, onko sulla todettu millä tavalla toi autoimmuuni? Onko sulla sokeria missään mitä syöt, esim. Lihaliemikuutiot, maustesekoitukset, salaattikastikkeen ym. Itse on välillä syönyt noita, mut pitäis kai luopua kokonaan, kun yhtään ei sais saada munuaisenkaan takia.

Autoimmuuni sairauksissa muuten lektiinit on yhtä myrkkyä elimistölle kuin gluteiini. Läpäisee vuotavan suolen ja kulkeutuu eripuolille elimistöä aiheuttaen tuhoa elimissä. Eli sillä tavalla aiheuttaa sairauksia.

Ja hei valkosipuli, on ihan huippu! Mä käytän biioteekin garliminin 5000. Ei haise hengityksestä. Siinä on sekä uutettua että jauhetta. Ja voi vetää yliannostustakin jos vaikkapa flunssa uhkaa.

Tappaa suolistosta pahoja pöpöjä pois, samoin kun kookosöljy. Kun jos suolisto on ärsyyntynyt, niin siellä yleensä silloin myös pahat bakteerikannat on aika vahvoilla.

Hapankaali, tekee tosi hyvää suolistolle. Ja lisäaineet ja prosessoidut ruuat pois. Sitä saa huomaamattaan tosi ison annoksen noita E-koodeja ruuna mukana. Monia niistä käytetään muussakin kemian teollisuudessa. Ei kait niitä kuuluis olla ruuassa kun ei Jumala niitä ole ruokaan luonut.

Millä annostuksella Systeri syöt D-vitamiinia?'

:hugehug:
Lily

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu