Toisten uskovien ja lahkon rakentamisen rajat?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Toisten uskovien ja lahkon rakentamisen rajat?

ViestiKirjoittaja paa » 21. Loka 2014 18:30

vaisuliini kirjoitti:*
Missä ne miehet nyt ovat kun heitä tarvitaan seurakunnan tehtävissä? Minä en vain jaksa tätä yhteydetöntä uskonelämää... Pakko sinnitellä ja jatkaa rukoillen oman kotipuolen seurakunnan puolesta että Jumala tulee puhdistamaan ja peraamaan hapatus väärineen oppineen pois.... *huoh*

Mitä nimeä sinun kotiseurakuntasi käyttää itsestään? Siis ovatko esim. helluntailaisia vai mitä.
Mulla ei ole aktiivista seurakuntayhteyttä, enkä tosiaan tiedä mistä sen voisi saada, etenkin nyt kun muutettiin vähän kauemmas vanhoilta kotiseuduilta. Ainoat vaihtoehdot on mennä jonnekin vapaaseurakuntaan tms vaikka sekin tuntuu vähän tyhmältä, koska en kannata eri kirkkojen ja seurakuntien alle jakautumista.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Loka 2014 20:23

*
No tällä kotipuolella on ainoa helluntaiseurakunta. Vapaaseurakunta lopetettiin ajat sitten. Lähdin hell.srk:sta viime joulukuussa kun havaitsin katolisen opin ja muunlaisen jutun mikä ei ole raamatullista. No apostolit olivat suoraselkäisiä miehiä jotka eivät pelännyt puuttua asioihin mutta nyt miehet tuntuu olevan taustalla, se herättää ihmettelemään. Tuntuu että naisten on pakko ottaa vastuun kannettavaksi siinä tehtävän johdossa.... Mikä miehiä vaivaa? No naisten olisi aika tukea ja rohkaista miehiä seurakunnan tehtäviin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja paa » 21. Loka 2014 21:17

Mitenköhän apostolit järjestelivät seurakunnan kokouksia käytännössä. Tai ehkä se kävi luontevasti, että kokoonnuttiin vaan jonkun luona. Nykyään tämä seurakunta-asia on paisunut jotenkin valtavan suureksi asiaksi, kun pitää luovia eri kirkkokuntien läpi ja kaikissa on kuitenkin jotain vikaa. Sitten jääkin pieni ihminen yksin.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 21. Loka 2014 23:19

Siis kotisrk ja ei tartte miettiä kaikenmaailman piispojen ja hiippalakkien touhuja .Puhdasta uskoa ja ojentautumista Totuuteen.Kukaan ei tule sanomaan ja estämään kun ollaan puhtaassa palvonnassa ja siskojen ja veljien rakkaudessa ja Jeesus tietysti tilaisuudessa.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Loka 2014 23:31

*
Luulen kun ehkä Jumala tarvitsee miehiä että miehet raivaisivat tietä Jumalalle ottamalla seurakunnan takaisin ja Pyhä Henki varmaan auttaa miehiä niin lopulta Pyhä Henki osoittaa miehille oman tehtäväpaikan seurakunnassa. Istumalla ei voi auttaa kuin peppu ylös ja astu rukoillen kans :D Miehet ovat Jumalale kuin työkaluja. :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 22. Loka 2014 09:57

Täyttä asiaa vaisuliini ...
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Loka 2014 10:21

vaisuliini kirjoitti:*
Luulen kun ehkä Jumala tarvitsee miehiä että miehet raivaisivat tietä Jumalalle ottamalla seurakunnan takaisin ja Pyhä Henki varmaan auttaa miehiä niin lopulta Pyhä Henki osoittaa miehille oman tehtäväpaikan seurakunnassa. Istumalla ei voi auttaa kuin peppu ylös ja astu rukoillen kans :D Miehet ovat Jumalale kuin työkaluja. :thumbup:

Tämä ei ole aina kovinkaan helppoa. Vastustaja nousee jokaista miestä vastaan, joka yrittää nousta opettamaan taikka kaitsemaan taikka ottamaan mitään vastuuta Jumalan valtakunnan työstä.

Itse olen henkilökohtaisesti kokenut raivokasta vastustusta /parjaamista /syyttelyä/haukkumista /sanoillalyömistä /seläntakanpuhumista /latistamista jne. ja usein nimenomaan toistenuskovien suusta.

En siis koe vastustusta uskosta osattomilta vaan uskovilta. Uskosta osattomat eivät vie rohkeuttani opettaa taikka kantaa vastuuta vaan sen tekevät uskovaiset. Vihollinen tuo vanha manupuloija pääsee käsiksi seurakuntalaisiin ja näin leviävät syytökset, riitaisuudet, juoruilut, latistamiset, ja kaikkinainen vastustus kuin huomaamatta. Moni puhuu huomaamattaan vihollisen suulla repien ja tuhoten eikä rakentaen ja nostaen.

Tästä syystä uskon, että naisia Jumala on rakkaudessaan halunnut säästää tältä painavalta ja epäkiitolliselta vastuulta. Tämä on suuri armo , ilo ja kunnia-asia naisille ja silti monet ottavat tämän alistamisena. Kun siirryin foorumin ylläpitotehtäviin olen huomannut, että vastustaja myöskin kovensi panoksiaan ja koittaa vakavemmin minua ravistella. Mitä rohkeammin teen Jumalan valtakunnan työtä sen raskaammaksi vastustus nousee. Voin vain kuvitella miten Petrillä ja muilla Jumalan palvelijoilla pyyhkii kun tekevät niin suuressa mittakaavassa töitä, ei käy todellakaan kateeksi (ei millään pahalla).

Myös henkivallat kehon ulkopuolelta pistävät epäilemään itseään ja koettelevat kaikkia Jumalan palvelijoita peloitellen heidät hiljaisiksi.

Jos olen ollut aktiivinen Jumalan valtakunnan työssä niin välillä minun on pakko ottaa levähdystaukoja ja vetäytyä hetkeksi keräämään voimia, sillä kaikkinainen vastustus on niin kiivasta.

Onneksi Jumala on uskollinen ja usko on kilpi ja suojus vihollisen palavia nuolia vastaan. Periksi en meinaa antaa, vaikka voimat ja rohkeus onkin usein lopussa. Makaan sen aikaa vetäen henkeä kun on tarvis ja menen eteenpäin Jumalan voimassa.

Tällähetkellä vihollinen koittaa hukuttaa minut työkiireisiin ja väsymykseen, epäuskoon ja epäilyyn, mutta raha eikä maallinen asema kiinnosta minua pätkääkään, en anna mammonalle mitään arvoa auttajanani, se on likaista roskaa verrattuna Jumalan apuun ja turvaan Hänessä.

Nousen taas täältä kunhan voimani palaavat :angel:

2.kor.6 on hyvä jae mistä ottaa mallia (vaikka en sitä täytäkkään, mutta pyrin siihen):

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi,
4 vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,
5 ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä, vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;
6 puhtaudessa, tiedossa, pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä, Pyhässä Hengessä, vilpittömässä rakkaudessa,
7 totuuden sanassa, Jumalan voimassa, vanhurskauden sota-aseet oikeassa kädessä ja vasemmassa;
8 kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina,
9 tuntemattomina ja kuitenkin hyvin tunnettuina; kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina,
10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 22. Loka 2014 10:32

Minä näen myös että tunnustuskunnat yms eivät ole Jumalan tahto.

Itse koitan olla ottamatta huomioon millään tavalla niitä ihmisten tekemiä rajoja ja aitoja. Eli kun osallistun kokoontumiseen Jeesuksen nimessä, pidän sitä aina Jumalan seurakunnan kokoontumisena. Eli voin osallistua ihan samalla tavalla kokoontumisiin ja toimintaan ilman nimikylttiä, kuin jonkun nimikyltin alla.

Kun palvelen Herraa Pyhän Hengen innoittamana, rakennan Jumalan valtakuntaa enkä ihmisten tekemiä systeemejä, vaikka se tapahtuisi niiden puitteissa. Jonkunlaisena vertauskohtana voi pitää sitä, kun apostolit kävivät synagoogissa julistamassa Kristusta. Vaikka he osallistuivat synagoogien kokoontumisiin ja toimivat siellä, eivät he edustaneet ja rakentaneet synagoogien valtakuntaa, vaan Jumalan valtakuntaa.

Tietenkin koen hengessä häiritsevänä jos muut jossain yhteydessä tuovat esille Jumalan tahdon vastaisia asioita, mutta tavoitteeni on olla mahdollisimman pitkämielinen ja enemmän keskittyä siihen mikä yhdistää, eikä siihen mikä erottaa. (mikä on tietysti paljon helpommin sanottu kuin tehty).

Blum kirjoitti:Mutta esimerkiksi rahan antaminen kolehtihaaviin, jos se menee kyseisen yhteisön tukemiseksi, tuntuu väärältä.

Minä näen koko nykyisen kolehtikulttuurin aika vääristyneenä. Alunperin keräyksiä tehtiin vain apostolien toimesta, puutteenalaisten uskovien auttamiseksi eli Kristuksen ruumiin hyvinvoinnin tasaamiseksi. Siksi annan hyvällä omallatunnolla kaikkien kolehtikippojen mennä ohitseni, jos en sitten koe erityistä kehoitusta sinne jotain laittaa. Mutta jonkun yhdistyksen kulujen pyörittämiseen tehdyt keräykset tulisi mielestäni pitää kaukana Jumalan seurakunnan kokoontumisista.
hrmn2

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 22. Loka 2014 11:59

erinomaisia kirjoituksia edellä...ja niin se on ,että kun ottaa sen osan ,jonka Herra on osoittanut niin on turha edes kuvitella ,että sitten paistatellaan jossain estradilla ja kaikki kumartaa ja taputtaa selkään ja kehuu ,että naama alkaa jo punoittaa kehuista.....Ei Ei Ei ...Se olisi päinvastoin huonomerkki se,mutta se oikea Kristuksen merkki on ,että mitä kovempi Herran työmies niin sitä kovempi pilkka ja vaino sitä henkilöä kohtaan on .
Meidän tulee kestää kaikkea negatiivista ...huokaistaan sitte siellä Taivaisen joen varrella ku työt on tehty ...me kaikki.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Loka 2014 15:50

*
Pyydän anteeksi kun minussa on taas vika koska minä näin vain sormen jolla osoitettiin naisia kohti ja vielä istumalla puhumista ilman tositoimintaa. Ei ollut tarkoitus viedä miehisyyden pois vaan että uskonveljien pitäisi saada jotain rohkaistavaa tai lohduttavaa Jumalan tiensä raivaamista ja seurakunnan tehtävän ottamista varten. Anteeksi vaan! :oops:

No apostolien aikana naiset oli mukana joukossa niin naiset toimi esirukoilijoina ja rukoilivat uskonveljien puolesta rohkeutta puhumaan Jumalan Sanaa ja siten paikka tärisi ja uskonveljet täyttyivät Pyhällä Hengellä ja he puhuivat rohkeasti Jumalan Sanaa niin sama asia pätee nykyaikaan ja me uskonsysterit voimme toimia esirukoilijoina taustalla uskonveljien puolesta tässä asiassa että tie saisi takaisin Jumalalle raivattua ja seurakunta Jeesuksen ruumiina ei enää kärsisi.... :thumbup:
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu