Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Loka 2014 12:08

*
Tuoksuton paikka olisi myös kuntosali missä minä käyn harrastaessani.
En ymmärrä miksi pitää meikata ja suihkuttaa parfyymia kuntosalia varten.
Siellähän hikoillaan treenatessaan... :wtf: :problem:
Minun oli vaikea treenata kun vieressä meikattu nainen tuoksui voimakkaasti ja
meinasin itse lähellä pyörtyä. :sick: Siellä ei näköjään tajuta että astmaatikot
käyvät myös kuntosalilla. :eh: Joten allekirjoitin adressiin.

https://www.adressit.com/tuoksuton
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 14. Loka 2014 14:29

pekka kirjoitti:Kato mitä mä nyt löysin (Hymiö!)

Mitäs sanot Vaisuliini näistä Nyyti ry:n uniohjeista?:

https://www.nyyti.fi/tietoa/uni-ja-lepo ... i-ei-tule/

"Mitä tehdä, kun uni ei tule

Image

Jos et nuku riittävästi tai sinulla on vaikeuksia saada unen päästä kiinni, voit kokeilla seuraavia keinoja:

Pidä makuuhuoneen lämpötila viileänä, alle 20-asteisena.

Jos valo häiritsee, tummat verhot tai silmälaput auttavat.

Jos melu häiritsee, yritä vaimentaa sitä tai hanki korvatulpat.

Vuoteella ja vuodevaatteilla on merkityksensä. Tee nukkumispaikasta mieleisesi.

Mene vuoteeseen vasta, kun olet väsynyt.

Syö kevyesti ennen nukkumaanmenoa. Älä nauti mitään piristävää, kuten kahvia tai vahvaa teetä.

Alkoholin juominen saattaa auttaa nukahtamisessa, mutta uni ei ole levollista. Saatat herätä ennen aikojasi tai krapula häiritsee unesi laatua.

Älä tupakoi ennen nukkumaanmenoa.

Lyhyt ja kevyt iltalenkki ennen nukkumaanmenoa on hyväksi. Vältä rankkaa liikuntaa, sillä se piristää.

Liiku reippaasti päivällä tai mielellään 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Jos uni ei tule, nouse vielä hetkeksi lukemaan tai kuuntele rauhoittavaa mielimusiikkiasi.

Ota lämmin suihku ennen nukkumaanmenoa tai juo lasillinen kuumaa maitoa.

Lämpimät jalat ja kädet auttavat nukahtamaan.

Noudata säännöllisiä nukkumaanmeno- ja ylösnousuaikoja.

Tee nukkumaanmenosta rituaali: toista esimerkiksi yöpuvun pukeminen, hampaiden pesu ja kirjan lukeminen aina samassa järjestyksessä, se voi helpottaa nukahtamista.

Valmistaudu nukkumaan (tarvittaessa käy läpi päivän tapahtumat ja rauhoita ajatukset).
ol
Mielipaha estää unentuloa, joten ajattele mukavia asioita ennen nukkumaanmenoa. Jos sinulla on huolia työssä tai kotona, alkoholiongelmia tai jos olet hermostunut ja levoton, on luonnollista, että nukkuminen on vaikeaa. Yritä saada apua pulmien ratkaisemiseen.

Huomaatko muuten Pekka, että suuri osa noista ohjeista pohjautuu tutkimustietoon ja pitävät sisällään ns. mielen manipulointia, eli ns. psykologista tutkimustietoa jolla pyritään manipuloimaan mieltämme ja aivojamme uneliaisuuteen ja unirytmin saavuttamiseen?

Siis mielestäni se ei ole ollenkaan huono asia ja huonoa tutkimustietoa, mutta olen hyvin ristiriitaisissa tunnelmissa siitä, että miksi toisaalla tuota samankaltaista tieto taitoa vastustetaan jopa erittäin ikävällä tavalla ja toisaalla taas samoihin periaatteisiin perustuvaa tietoa jopa jaetaan ja suositellaan.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 14. Loka 2014 15:51

pekka kirjoitti:Hyvä Vaisuliini! Koirat tai kissat auttaa kans hyvin nukahtamises, niiden keskelle kun menee lepoasentoon niin uni alkaa aika pian tulemaan. Kannattaa kokeilla jos teillä on koiria tai kissoja.
Image

Miksi Pekka pariinkin otteeseen vakuutit minulle, että haet apua vain ja ainoastaan Jumalalta ongelmissasi ja jo seuraavassa hetkessä suosittelet toisille kaikkea muuta, mutta ei sanaakaan esim. Raamatun luvusta tai Jumalalta avun pyytämisestä?? :thumbdown: :( :?:

Voiko enää kehenkään luottaa?

Mulla on kyllä tosi ristiriitaiset tunnelmat psykologiaketjussa tapahtuneiden jälkeen..... tunnelmaani voisi kuvata kai pettymykseksi, ettei kaikki tosiaankaan ole sitä, mitä annetaan ymmärtää olevan.
Siivetön

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 14. Loka 2014 16:10

Olen huomannut saman kuin Siivetön. Mutta näen sen johtuvan siitä, kun psykologian vastustajat ajattelevat termin 'psykologia' tarkoittavan vain tietynlaista psykologiaa, ja siksi he eivät ymmärrä että heidänkin kirjoituksissa on psykologiaa. Rukoilen että Herra paljastaa mistä tämä ristiriita johtuu, ja vie meidät jokaisen kaikkeen totuuteen.
hrmn2

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Loka 2014 16:12

Siivetön kirjoitti:
pekka kirjoitti:Hyvä Vaisuliini! Koirat tai kissat auttaa kans hyvin nukahtamises, niiden keskelle kun menee lepoasentoon niin uni alkaa aika pian tulemaan. Kannattaa kokeilla jos teillä on koiria tai kissoja.
Image

Miksi Pekka pariinkin otteeseen vakuutit minulle, että haet apua vain ja ainoastaan Jumalalta ongelmissasi ja jo seuraavassa hetkessä suosittelet toisille kaikkea muuta, mutta ei sanaakaan esim. Raamatun luvusta tai Jumalalta avun pyytämisestä?? :thumbdown: :( :?:

Mulla on kyllä tosi ristiriitaiset tunnelmat psykologiaketjussa tapahtuneiden jälkeen..... tunnelmaani voisi kuvata kai pettymykseksi, ettei kaikki tosiaankaan ole sitä, mitä annetaan ymmärtää olevan.

Siivetön kaikella kunnioituksella sinuia kohtaan sekä lähimmäisen rakkauden kautta sinua kohtaan sanon, että psykologia ketjun sanoma tulisi ymmärtää oikein. Psykologian "vastustaja" uskoo, että filosofispsykologinen ihmisviisaus, jolla pyritään vaikuttamaan ihmiseen mieleen sekä käyttäytymiseen tavalla, joka ohjaa häntä ajattelemaan Jumalan tahdon vastaisesti on ihmiselle haitallista. Uskon, että tästä on kyse ja näin on ainakin minun kohdallani ja luulen monen muun ajattelevan samoin.

Jumalan siunausta sinulle.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Loka 2014 21:22

PetriFB kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:
Image

Siivetön kaikella kunnioituksella sinuia kohtaan sekä lähimmäisen rakkauden kautta sinua kohtaan sanon, että psykologia ketjun sanoma tulisi ymmärtää oikein. Psykologian "vastustaja" uskoo, että filosofispsykologinen ihmisviisaus, jolla pyritään vaikuttamaan ihmiseen mieleen sekä käyttäytymiseen tavalla, joka ohjaa häntä ajattelemaan Jumalan tahdon vastaisesti on ihmiselle haitallista. Uskon, että tästä on kyse ja näin on ainakin minun kohdallani ja luulen monen muun ajattelevan samoin.

No joo , mulla on ollut vähän kiireitä tässä nyt koko ajan tänään ja huomasin vasta ihan vähän aikaa sitten että tämmöinen Siivettömän kirjoitus on tänne foorumille tullut. Joten anteeksi että vastaan vasta nyt.

Eli en ole muuttanut kantaani psykologian suhteen vaan tuo Nyyti ry.n "uniohjeitten" laittaminen tänne Juttutupa-ketjuun Vaisuliinille oli pilke silmäkulmassa laitettu, sitä tarkoitti myös tämä hymiö (Hymiö!) jonka laitoin siihen kirjoitukseeni mukaan. Univaikeudet on vakava asia mutta sivulla oli kivoja ohjeita kuten juoda lasi kuumaa maitoa tai hankkia korvatulpat jne. Pyydän anteeksi että minun huumorini on ehkä joidenkin mielestä vähän omituista mutta Vaisuliini mielestäni ymmärsi että minulla oli pilke silmäkulmassa kun tuon lainatun kirjoituksen tänne laitoin hänelle.

Eli, Siivetön, en ole muuttanut kantaani psykologian suhteen (mitä olen siitä aikaisemmin kirjoittanut) mitenkään vaan satuit nyt ymmärtämään vain viestini väärin tässä ketjussa.

Joka tapauksessa Siunausta sinulle ja läheisillesi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Loka 2014 23:59

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Loka 2014 06:12

PetriFB kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:
Image

Ensinnäkin, en oikein tiedä Retri, miksi Sinä vastasit Pekan puolesta hänelle esittämääni kysymykseen? :shock:

Tuo mainitsemasi näkemys onkin tullut Sinun viestinnästäsi täysin selväksi, mutta ei näiden muiden vistinnästä ja minähän jo olen aivan samaa mieltä kanssasi mm. tästä]
".... että filosofispsykologinen ihmisviisaus, jolla pyritään vaikuttamaan ihmiseen mieleen sekä käyttäytymiseen tavalla, joka ohjaa häntä ajattelemaan Jumalan tahdon vastaisesti on ihmiselle haitallista.."

ja sen jo ilmaisin kyseisessä psykologia ketjussa.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Loka 2014 06:28

pekka kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:
Image

No joo , mulla on ollut vähän kiireitä tässä nyt koko ajan tänään ja huomasin vasta ihan vähän aikaa sitten että tämmöinen Siivettömän kirjoitus on tänne foorumille tullut. Joten anteeksi että vastaan vasta nyt.

Eli en ole muuttanut kantaani psykologian suhteen vaan tuo Nyyti ry.n "uniohjeitten" laittaminen tänne Juttutupa-ketjuun Vaisuliinille oli pilke silmäkulmassa laitettu, sitä tarkoitti myös tämä hymiö (Hymiö!) jonka laitoin siihen kirjoitukseeni mukaan. Univaikeudet on vakava asia mutta sivulla oli kivoja ohjeita kuten juoda lasi kuumaa maitoa tai hankkia korvatulpat jne. Pyydän anteeksi että minun huumorini on ehkä joidenkin mielestä vähän omituista mutta Vaisuliini mielestäni ymmärsi että minulla oli pilke silmäkulmassa kun tuon lainatun kirjoituksen tänne laitoin hänelle.

Eli, Siivetön, en ole muuttanut kantaani psykologian suhteen (mitä olen siitä aikaisemmin kirjoittanut) mitenkään vaan satuit nyt ymmärtämään vain viestini väärin tässä ketjussa.

Joka tapauksessa Siunausta sinulle ja läheisillesi.

Minusta tämä viestisi on vain ja ainoastaan seli seliä, sillä minusta ei ole mitään merkitystä sillä, levitetäänkö täällä psykologiaa huumorilla vai ilman huumoria, kun juuri on "suureen ääneen" pidetty kovaa meteliä siitä, että minkäänlainen psykologia ei kuulu uskovalle ja kun parikin kertaa kysyin Sinulta, mistä haet apua omiin ongelmiisi ja sairauksiisi, vakuttamalla vakuutit, että vain ja ainoastaan Jumalalta ja nyt kuitenki sinulla on tällainen arsenaali psykologiaan perustuvia nukkumisrituaaleja täällä jaossa, eikä sanaakaan Jumalasta.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Loka 2014 06:37

hrmn2 kirjoitti:Olen huomannut saman kuin Siivetön. Mutta näen sen johtuvan siitä, kun psykologian vastustajat ajattelevat termin 'psykologia' tarkoittavan vain tietynlaista psykologiaa, ja siksi he eivät ymmärrä että heidänkin kirjoituksissa on psykologiaa. Rukoilen että Herra paljastaa mistä tämä ristiriita johtuu, ja vie meidät jokaisen kaikkeen totuuteen.

Näin se todennäköisesti on ja vain siksi, että ei ymmärretä täysin sitä, mitä ihmisen psykologia pitää sisällään, toinen ihminen tuomitaan valehtelijaksi, kieroilijaksi, piikittelejäksi, manipuloijaksi yms. joita leimoja eivät voi enää koskaan ottaa pois "etteristä", vaikka silmistään ne ovatkin poistaneet.

Minäkin olen pyytänyt Jumalalta, että avaisi heidän silmänsä tavalla tahi toisella näkemään totuuden ja tekonsa.
Siivetön

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu