Siivetön kirjoitti:1 Kor. 3: 19-20 jakeet liittyvät ihmisen pelastumiseen, joten se ei tarkoita sitä, etteikö Jumala olisi antanut ja luonut ihmiselle järjen ja viisauden ja kehoittaa myöskin anomaan viisautta, jos sitä joltakin puuttuu ja Jumalahan ei ole luonut mitään huonoa tahi synnillistä, vaan jälleen on kysymys siitä, mihin ihminen sitä käyttää.
Joten älä sekoita tätä kyseistä jaetta väärään asiayhteyteen, sillä se liittyy pelastuskysymyksen, joka vain ja ainoastaan tulee Jeesuksen Kristuksen vastaanottamisen kautta.
Tuossa samassa luvussa heti seuraavassa jakeessa myöskin kielletään kerskaamasta ihmisestä ja tätäkin toin jo tuolla aiemmin esille, sillä minä uskon kaiken meille ihmisille tulleen olevan Jumalan lahjaa, eli ihminen ei ole itse luonut omaa viisauttaan, vaan sekin on tullut Jumalalta.
Mitä tulee sitten Kol. 2:8:ssaan, niin sitähän olen koko ajan hokenut, että uskokaa nyt jo, että Raamattusta löytyy meille opetusta ja tietoa meidän psyykkeestämmekin, mutta kun teistä muutamat kieltävät tämän jyrkästi ja uudestaan ja uudestaan vain jauhavat ihmisten rakentamia ihmisjärjen oppeja psykologiasta, ettekä halua tunnustaa, että Jumalalla on kaikki viisauden ja tiedon aarteet.
Kerrohan minulle, mistä Toni Sinun mielestäsi ihminen on saanut viisautensa?
Mikä siis on ihmisviisautta ja missä on sen lähde ja alku?
Mikä Sinun mielestäsi tekee Jumalan luoman ja antaman viisauden hullutukseksi, vai oletko tosiaankin sitä mieltä, että Jumala olisi luonut ja istuttanut meihin jotain synnillistä ja hullutusta?
Minä en tiedä, miksi saat levittää täällä tällaista valhetta ja Jumalan vähättelyö?
Muista että saatana ei ole Luoja, joten hän ei ole luonut tai antanut ihmiselle viisautta!
Joten älä anna kunniaa sille, kenelle kunnia ei kuulu, vaan annetaan kunnia sille, jolle se kuuluu ja joka on ihmisen luonut.
Minusta alkaa jo tuntumaan siltä, että te teette Jumalasta pienemmän ja mitättömämmän, kuin ihmisestä ja saatanasta ja unohdatte, että ihminen ei ole mitään tänne maailmaan tuonut, mikä ei olisi lähtöisin Jumalalta.
Tämä on selvä Raamatun totuus.
Toivon että viimeinkin vastaat näihin perustavaa laatua oleviin kysymyksiin ihmisen viisauden lähteestä?!
1.Kor.3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
3:19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";
3:20 ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi."
Tässä mainittu maailman viisaus ei ole Jumalata tullutta viisautta. Tämä maailman viisaus on nimenomaan sitä järkeisoppia josta Paavali varoittaa eikä tämä maailman viisaus ole Jumalasta. Ihmisenviisaus on hullutusta Jumalalle eli sellainen maailman viisaus joka ei perustu Jumalan sanan totuuteen. Kun ihmiset hylkäävät Jumalan sanan totuuden ja kääntyvät maailman viisauteen tulevat he tyhmiksi.
Jumala tietysti antaa ihmisille viisautta mutta Jumala ei anna tämän maailman viisautta vaan Jumalan viisautta joka pitää yhtä Jumalan sanan kanssa. Psykologia sana tarkoittaa tämän maailma viisautta ei Jumalan sanan opetusta. Tämän maalman viisaus joka on Jumalalle hullutusta perustuu valheeseen ja siksi valheen isä saatana vaikuttaa sitä.
Efe.2:1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2:2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
2:3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
2:4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
2:5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
Jokainen ihminen vaeltaa aluksi valheen isän vankeudessa noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja (maailman viisautta). Kun Jumala sitten pelastaa ihmisen armostaan uskosta Herraan Jeesukseen niin Hän antaa ihmiselle mielenmuutoksen parannukseen ja Jumala antaa ihmiselle Pyhän Hengen joka opettaa ihmiselle sitten Jumalan viisautta Jumalan sanan kautta.
Siivetön minä en korota saatanaa tai hänen tekojaan vaan Jumalaa ja nimenomaan siksi en sekoita Jumalan sanan viisautta tämän maailman viisauden kanssa joka on valheen isästä. Jos sanomme tämän maailman viisautta (järkeisoppi joka ei perustu Jumalan sanan totuuteen) Jumalan antamaksi viisaudeksi niin korotamme valheen isän viisauden Jumalan työksi.