JoKi kirjoitti:Siis en tiedä osoittaako oikean tien muulla, mutta Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, joten kyllä Hän voi.
Uskon että Jumala saattaa opettavaa ihmisiä ihan vaikka television välityksellä, kuvilla ja vaikka tapahtumilla, uskon että näistä saatujen opetusten tulee olla linjassa Raamatun opetuksen kanssa.
No joo, kyllä se on varmaankin niin, että jos vaikkapa telkkarista alkaa etsimään Jumalan sanan totuutta niin kyllä metsään mennään, että paukahtaa. Telkkarin katselemisella saa kyllä erittäin hyvin uskonelämänsä kuihtumaan ja vääristymään ja eihän se mitä maailma opettaa niin olekaan muuta kuin pääsääntöisesti suurimmaksi osaksi muuta kuin erilaista valhetta valheiden perään mitä erilaisimpiin paketteihin pakattuna ja muuta saastaa mikä voi hyvinkin helposti saada hyvin alkaneen/orastaneen uskonelämän takaisin synninpoluille ja luopumuksen tuskaiselle tielle.
Suosittelen jättämään telkkariohjelmat kokonaan pois (ja maailmallisen kirjallisuuden) niin varmasti alkaa uskonelämäkin taas kukoistamaan ja käyttämään sen ajan mitä aikaisemmin käytti telkkarin katseluun niin sen ajan voi nyt käyttää Raamatun lukemiseen ja rukoilemiseen.
Jumalan syvemmän tuntemisen oppii varmaankin parhaiten viettämällä usein hiljaisuudessa aikaa Jumalan kasvojen edessä kyselemällä Hänen tahtoaan omassa elämässä.
Kiitetään Herraa tästä kauniista päivästä.
1. Johanneksen kirje 2:
15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
JESAJA 12:
1. Sinä päivänä sinä sanot: "Minä kiitän sinua, Herra, sillä sinä olit
minuun vihastunut, mutta sinun vihasi asettui, ja sinä lohdutit minua.
2. Katso, Jumala on minun pelastukseni; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, hän tuli minulle pelastukseksi."
3. Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
4. Ja sinä päivänä te sanotte: "Kiittäkää Herraa, julistakaa hänen nimeänsä, tehkää hänen suuret tekonsa tiettäviksi kansain keskuudessa, tunnustakaa, että hänen nimensä on korkea.
5. Veisatkaa ylistystä Herralle, sillä jaloja töitä hän on tehnyt; tulkoot ne tunnetuiksi kaikessa maassa.
6. Huutakaa ja riemuitkaa, Siionin asukkaat, sillä suuri on teidän keskellänne Israelin Pyhä."
...........................................
Jesaia 12:
1. Silloin pitää sinun sanoman: minä kiitän sinua, Herra, ettäs vihainen olet ollut minun päälleni; mutta sinun vihas on palannut, ja sinä lohdutat minua.
2. Katso, Jumala on minun autuuteni, minä olen turvassa ja en mitään pelkää; sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni, ja minun virteni, ja hän on minun autuuteni.
3. Teidän pitää ammuntaman vettä ilolla autuuden lähteistä.
4. Ja silloin te sanotte: kiittäkäät Herraa, ja saarnatkaat hänen nimeänsä, julistakaat kansoissa hänen tekojansa, muistakaat kuinka korkia hänen nimensä on.
5. Veisatkaat kiitosta Herralle, sillä hän on voimallisesti itsensä asettanut; se olkoon tiettävä kaikessa maassa.
6. Korota äänes ja veisaa, sinä Zionin asuvainen, sillä Israelin pyhä on suuri sinun keskelläs. Biblia.