Uskosta luopuminen vahingossa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Syys 2014 13:52

JoKi kirjoitti:Siis en tiedä osoittaako oikean tien muulla, mutta Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, joten kyllä Hän voi.

Uskon että Jumala saattaa opettavaa ihmisiä ihan vaikka television välityksellä, kuvilla ja vaikka tapahtumilla, uskon että näistä saatujen opetusten tulee olla linjassa Raamatun opetuksen kanssa.

No joo, kyllä se on varmaankin niin, että jos vaikkapa telkkarista alkaa etsimään Jumalan sanan totuutta niin kyllä metsään mennään, että paukahtaa. Telkkarin katselemisella saa kyllä erittäin hyvin uskonelämänsä kuihtumaan ja vääristymään ja eihän se mitä maailma opettaa niin olekaan muuta kuin pääsääntöisesti suurimmaksi osaksi muuta kuin erilaista valhetta valheiden perään mitä erilaisimpiin paketteihin pakattuna ja muuta saastaa mikä voi hyvinkin helposti saada hyvin alkaneen/orastaneen uskonelämän takaisin synninpoluille ja luopumuksen tuskaiselle tielle.

Suosittelen jättämään telkkariohjelmat kokonaan pois (ja maailmallisen kirjallisuuden) niin varmasti alkaa uskonelämäkin taas kukoistamaan ja käyttämään sen ajan mitä aikaisemmin käytti telkkarin katseluun niin sen ajan voi nyt käyttää Raamatun lukemiseen ja rukoilemiseen.

Jumalan syvemmän tuntemisen oppii varmaankin parhaiten viettämällä usein hiljaisuudessa aikaa Jumalan kasvojen edessä kyselemällä Hänen tahtoaan omassa elämässä.

Kiitetään Herraa tästä kauniista päivästä.

1. Johanneksen kirje 2:

15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.

16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.

17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

JESAJA 12:

1. Sinä päivänä sinä sanot: "Minä kiitän sinua, Herra, sillä sinä olit
minuun vihastunut, mutta sinun vihasi asettui, ja sinä lohdutit minua.

2. Katso, Jumala on minun pelastukseni; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, hän tuli minulle pelastukseksi."

3. Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

4. Ja sinä päivänä te sanotte: "Kiittäkää Herraa, julistakaa hänen nimeänsä, tehkää hänen suuret tekonsa tiettäviksi kansain keskuudessa, tunnustakaa, että hänen nimensä on korkea.

5. Veisatkaa ylistystä Herralle, sillä jaloja töitä hän on tehnyt; tulkoot ne tunnetuiksi kaikessa maassa.

6. Huutakaa ja riemuitkaa, Siionin asukkaat, sillä suuri on teidän keskellänne Israelin Pyhä."

...........................................

Jesaia 12:

1. Silloin pitää sinun sanoman: minä kiitän sinua, Herra, ettäs vihainen olet ollut minun päälleni; mutta sinun vihas on palannut, ja sinä lohdutat minua.

2. Katso, Jumala on minun autuuteni, minä olen turvassa ja en mitään pelkää; sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni, ja minun virteni, ja hän on minun autuuteni.

3. Teidän pitää ammuntaman vettä ilolla autuuden lähteistä.

4. Ja silloin te sanotte: kiittäkäät Herraa, ja saarnatkaat hänen nimeänsä, julistakaat kansoissa hänen tekojansa, muistakaat kuinka korkia hänen nimensä on.

5. Veisatkaat kiitosta Herralle, sillä hän on voimallisesti itsensä asettanut; se olkoon tiettävä kaikessa maassa.

6. Korota äänes ja veisaa, sinä Zionin asuvainen, sillä Israelin pyhä on suuri sinun keskelläs. Biblia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja JoKi » 08. Syys 2014 14:42

Enhän mä ole väittänytettä totuutta tulisi tv:stä etsiä, mutta uskon että Jumala voi sitä käyttää opettamiseen.

Uskon myös, että internet on huomattavasti eksyttävämpi kuin televisio joten jos haluaisin mahdollisimman suuresti päästä eroon eksytyksestä luopumalla jostain yhdestä asiasta, se olisi luultavasti netti.
JoKi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Syys 2014 15:28

*
Jumala voi käyttää Hänen asettamansa opettamisen armolahjaa opettamiseen ja myös ne jotka kuulevat Jumalan asettamansa opettajan opetusta, pelastuvat yhdellä ehdolla kun heidän eli meidän kaikkien usko perustuu ainoastaan Jumalan Sanaan niin voimme Jumalan Sanalla koetella jokaista opetusta omaksi turvaksi. Itseasiassa koetteleminen ei tarkoita toisten tuomitsemista eikä leimata otsaan päin vaan koska me kaikki olemme vajavaisia, opettajatkin myös.

Kun Ihmisen Poika tulee maan päälle; löytäneekö Hän uskoa maan päältä, se tarkoittaa että meidän usko tulisi perustua yksin Jumalan Sanaan eikä opettajien tulkintoihin ja heidän opetuksiin joihin uskotaan koettelematta ollenkaan Jumalan Sanan mukaan, siinä on vaarallista koska voi eksyä uskomaan väärään opetukseen.

Ja myös Raamatun mukaan ei mikään muu voi synnyttää Jumalan aikaansaamansa uskoa paitsi yksin Jumalan Sanan kautta. Niin siksi minulla on oma käsitys että Raamattua lukemalla oma usko voi kasvaa ja vahvistua. Ja myös minulla on oma käsitys ettei muualta saa mitään vahvistettavaa sille uskolle... Miksi juuri Raamattu? Se on helppo muistaa että Sana on itse Jumala.

Luuk. 18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

1Tim. 4:16 Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.

Ilm. 19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Syys 2014 15:30

JoKi kirjoitti:Enhän mä ole väittänytettä totuutta tulisi tv:stä etsiä, mutta uskon että Jumala voi sitä käyttää opettamiseen.

Uskon myös, että internet on huomattavasti eksyttävämpi kuin televisio joten jos haluaisin mahdollisimman suuresti päästä eroon eksytyksestä luopumalla jostain yhdestä asiasta, se olisi luultavasti netti.

Kiitos kirjoituksestasi JoKi.

Mutta tämä tietokoneyhteys ei ole niin huono juttu koska täältä pystyy muutamalla klikkauksella valitsemaan niitä kirjoituksia mitä haluaa lukea, esim. Raamattua pääsee tosi helposti lukemaan. Eihän telkkari ole samanlainen, eikö sieltä tule sitä mitä tulee ja jos ei niitä ohjelmia halua katsoa niin ainahan voi tietysti sulkea koko telkkarin tai heittää koko aparaatin roskikseen, eikö niin? Saanko kysyä sinulta kuinka paljon katsot telkkaria päivässä?

Mutta en mä sitä sano, että eikö voisi heittää samaan roskikseen myös tietokoneen ja vaikkapa radionkin ja levysoittimenkin mutta telkkarin suosittelen ainakin itse heittämään ensimmäiseksi roskikseen mutta kyllä ne voi kaikkikin heittää samalla kertaa jos haluaa.

Ja etsiä sitten sitä mikä on Jumalan tahto omassa elämässään vaikkapa aivan hiljaisuudessa Jumalan kasvojen edessä.

Matt. 16:25

Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

Mark. 8:35

Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja JoKi » 08. Syys 2014 15:43

En katso tv:tä päivittäin.

Tietokoneeseen voi laittaa ohjelman jolla hakee Raamatun kohtia ilman nettiä.

Mielestäni se ei ole olennaista surffaa netissä vai katsotko televisiota, vaan syy miksi niitä tekee.
JoKi

ViestiKirjoittaja JoKi » 08. Syys 2014 15:44

Kyllä tv:stä voi päättää mitä katsoo (niistä ohjelmista mitä sillä hetkellä tule) jos ei tule mielekästä niin jättää avaamatta koko tv:n.
JoKi

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Syys 2014 15:57

JoKi kirjoitti:En katso tv:tä päivittäin.

Tietokoneeseen voi laittaa ohjelman jolla hakee Raamatun kohtia ilman nettiä.

Mielestäni se ei ole olennaista surffaa netissä vai katsotko televisiota, vaan syy miksi niitä tekee.

Okei, kiitos vastauksestasi.

Hyvä juttu jos katsot harvoin telkkaria. Siitä on hyvä harventaa vielä lisää niin, että lopuksi ei katso enää ollenkaan niin sullakin on yksi riesa vähemmän elämässä haittaamassa sun uskonelämääsi.

Mutta kun on oma tietokoneyhteys niin voi maksaa kätevästi pankkilaskut omassa kodissaan, se olikin aikoinaan ainoa syy miksi menin silloin noin vuonna 2002 paikkeilla muistaakseni hankkimaan itselleni tietokonetta.

Niin, hyvä kysymys, että miksi meistä itse kukin tekee erilaisia asioita elämässään? Mutta tärkein tekeminen pitäisi kait liittyä aina siihen, että etsii syvempää Jumalan tuntemista elämässään (säilyttää uskonsa elävänä Jumalan armosta elämänsä loppuun saakka), että sitten kerran pääsisi perille Uuteen Jerusalemiin joka on uskonvaelluksemme päämäärä.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja JoKi » 08. Syys 2014 22:01

Jos ei ole täysin varma Raamatun paikkansapitävyydestä. Siis epäilee joitain Raamatun kohtia (en tarkoita mitään tiettyä, joten en aio listata), mutta uskoo eikä ollenkaan epäile, että Jeesus kuoli ristillä jotta kukaan häneen loppuun asti uskova ei joudu kadotukseen, ja että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin pelastuuko silloin?
JoKi

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Syys 2014 22:23

JoKi kirjoitti:Jos ei ole täysin varma Raamatun paikkansapitävyydestä. Siis epäilee joitain Raamatun kohtia (en tarkoita mitään tiettyä, joten en aio listata), mutta uskoo eikä ollenkaan epäile, että Jeesus kuoli ristillä jotta kukaan häneen loppuun asti uskova ei joudu kadotukseen, ja että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin pelastuuko silloin?

Minkä ihmeen takia pitäisi epäillä Raamatun paikkansapitävyyttä?

Raamattu on Jumalan sanaa alusta loppuun saakka.

Joh. ilm. 22:

18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja JoKi » 08. Syys 2014 22:30

Minulle on tullut päähän ajatus (en siis väitä että näin on), että jos pelastumiseen riittää pelkkä usko Jeesusksen ristikuolemaan ja ylönnousemukseen ja siihen että kuoli meidän syntien vuoksi, niin onko varmuutta että esim Uudessa Testamentissa olisi kokonaan jakeita tai kappaleita tai kirjoja jotka ei sinne kuulu, ja Jumala sen vasta myöhemmin eri uskonvaiheessa antaisi ymmärtää.
JoKi

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu