Kirjoittaja pekka » 07. Syys 2014 20:08
Ok, JoKi, kiitos selvennyksistäsi.
Kun nuo kaksi kirjoitustasi (sen jälkeen kun vastasit edelliseen kirjoitukseeni) luin niin sanoisin, että eihän sinulla sitten kait asiat niin huonosti ole vaan ehkä ihan hyvinkin. Kyllä minä sain noista sen kuvan, että sinulla on usko Jumalaan aivan niin kuin minullakin.
Tulisi varmaan sinunkin nyt vain etsiä enemmän mikä on Jumalan tahto elämässäsi, mitä tulisi panna pois ja kuinka oppisit enemmän kuulemaan mitä Jumalalla on sinulle sanottavana eli antautua koko sydämestään Jumalan johdatukseen ja pyytää Jumalalta voimaa, että saisit uudistua uskossasi. Niin minäkin teen, sanoisin, että jopa päivittäin, sellaistahan se on se kun ollaan elävässä uskossa elävään Jumalaan. Kiitetään yhdessä Jumalaa kaikesta mitä meillä on ja opitaan tyytymään oloihimme ja rukoillaan lakkaamatta niin kuin Sanassa sanotaan eikä murehdita liikaa huomista päivää, niin kyllä Jumala meistä hyvän huolen pitää.
Tuli mitä tuli niin kaikki on Herran kädessä, ei yritetä pärjätä elämässä omissa voimin vaan kysytään aina ensin Herran tahtoa asioihin kuin asioihin niin kyllä Hän meitä auttaa, uskotaan ja luotetaan siihen, kiitos ja kunnia Herralle, aina ja iankaikkisesti.
1. Pietarin kirje 5:
1 Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:
2 kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,
3 ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,
4 niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen.
5 Samoin te, nuoremmat, olkaa vanhemmille alamaiset ja pukeutukaa kaikki keskinäiseen nöyryyteen, sillä "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
6 Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi,
7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".
8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.
2. Tessalonikalaiskirje 3:
1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,
2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.
4 Ja me luotamme teihin Herrassa, että te sekä nyt että vasta teette, mitä me käskemme.
5 Ja Herra ohjatkoon teidän sydämenne Jumalan rakkauteen ja Kristuksen kärsivällisyyteen.