Uskosta luopuminen vahingossa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja JoKi » 07. Syys 2014 19:31

En siis epäile ettei Evankeliumi ole totta, en epäile ettei Jumala olisi Herraa Jeesusta Kristusta kuolleista herättänyt, se että luottaa lujasti epäilemättä ei mielestäni kumminkaan ole tietoa.
JoKi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Syys 2014 19:43

*
Meidän usko perustuu Jumalan voimaan jos sinä tätä tarkoitat? Jumala tyhjentää ihmisviisautemme etsiäkseen ne jotka uskovat Jumalaan niin Jumala voi pelastaa heidät uskon perusteella koska usko on Jumalan voimasta.

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Syys 2014 19:49

*
Usko on Jumalan aikaansaamana Sanan kautta voimavaikutuksesta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja JoKi » 07. Syys 2014 19:52

En ymmärrä mihin koitit tuolla vastata, joten en luultavasti sitä tarkoittanut. Olen kumminkin huomannut, että taidamme määritellä tiedon eri tavoin, ja tästä johtuu ettemme oikein ymmärrä mitä koitamme toisillemme sanoa.
JoKi

ViestiKirjoittaja JoKi » 07. Syys 2014 19:54

Eli toiselle se, että ei epäile asiaa lainkaan, on tietoa ja uskoa, ja toiselle pelkkää uskoa.
JoKi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Syys 2014 19:57

*
Sorry!
vaisuliini

ViestiKirjoittaja JoKi » 07. Syys 2014 19:59

https://www.peda.net/veraja/projekti/ce ... nikulainen

Tuolta kun aloin lukemaan, hoksasin, että sen ymmärryksen mukaan mikä minulla on, MINÄ USKON. Lähdin vaan päässäni varmaankin vääntämään tiedon määritelmää liian pitkälle.
JoKi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Syys 2014 20:00

*
Ok, olen enemmän yksi niistä mitä Raamattu sanoo. Nyt lopettelen. :angel:

Jes. 42:16 Minä johdatan sokeat tietä, jota he eivät tunne; polkuja, joita he eivät tunne, minä kuljetan heidät. Minä muutan pimeyden heidän edellään valkeudeksi ja koleikot tasangoksi. Nämä minä teen enkä niitä tekemättä jätä.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja JoKi » 07. Syys 2014 20:03

Jumala voi osoittaa oikean tien muullakin kun Raamatulla. Tuon sivun kautta siis hoksasin, että ajatus mitä ajattelin, ei ole niin yksiselitteinen, että jokainen ihminen sen välttämättä ymmärtää samoin.
JoKi

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Syys 2014 20:08

Ok, JoKi, kiitos selvennyksistäsi.

Kun nuo kaksi kirjoitustasi (sen jälkeen kun vastasit edelliseen kirjoitukseeni) luin niin sanoisin, että eihän sinulla sitten kait asiat niin huonosti ole vaan ehkä ihan hyvinkin. Kyllä minä sain noista sen kuvan, että sinulla on usko Jumalaan aivan niin kuin minullakin.

Tulisi varmaan sinunkin nyt vain etsiä enemmän mikä on Jumalan tahto elämässäsi, mitä tulisi panna pois ja kuinka oppisit enemmän kuulemaan mitä Jumalalla on sinulle sanottavana eli antautua koko sydämestään Jumalan johdatukseen ja pyytää Jumalalta voimaa, että saisit uudistua uskossasi. Niin minäkin teen, sanoisin, että jopa päivittäin, sellaistahan se on se kun ollaan elävässä uskossa elävään Jumalaan. Kiitetään yhdessä Jumalaa kaikesta mitä meillä on ja opitaan tyytymään oloihimme ja rukoillaan lakkaamatta niin kuin Sanassa sanotaan eikä murehdita liikaa huomista päivää, niin kyllä Jumala meistä hyvän huolen pitää.

Tuli mitä tuli niin kaikki on Herran kädessä, ei yritetä pärjätä elämässä omissa voimin vaan kysytään aina ensin Herran tahtoa asioihin kuin asioihin niin kyllä Hän meitä auttaa, uskotaan ja luotetaan siihen, kiitos ja kunnia Herralle, aina ja iankaikkisesti.

1. Pietarin kirje 5:

1 Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä:

2 kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta,

3 ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,

4 niin te, ylipaimenen ilmestyessä, saatte kirkkauden kuihtumattoman seppeleen.

5 Samoin te, nuoremmat, olkaa vanhemmille alamaiset ja pukeutukaa kaikki keskinäiseen nöyryyteen, sillä "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".

6 Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi,

7 ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".

8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.

10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.

2. Tessalonikalaiskirje 3:

1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,

2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.

4 Ja me luotamme teihin Herrassa, että te sekä nyt että vasta teette, mitä me käskemme.

5 Ja Herra ohjatkoon teidän sydämenne Jumalan rakkauteen ja Kristuksen kärsivällisyyteen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu