Masturbointi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Masturbointi

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Syys 2014 13:32

Kyllä mä Juha tavallaan ymmärsin mitä tarkoitit.Mutta ei se kuullosta munkaan mielestä ollenkaan oikealta..täytyy vaan toivoa että halvaantuneella olis halutkin halvaantuneet ettei tämän asian tarvitsisi päätä vaivata :( tai että löytäis niin valtavan sisällön elämäänsä Jeesuksen kans ,että nämä asiat tallattaisiin jalkoihin mennen tullen ja sitä toivon ihan jokaisen kohdalla jota asia kiusaa :)
systeri

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 04. Syys 2014 14:01

Siivetön kirjoitti:Eli en siis ole sitä mieltä, että rakastelun pitäisi tai edes saisi olla vain itsensä tyydyttämistä, enkä tiedä sellaista edes väittäneeni, eli oon nyt vähän äimänkäkenä.... :shock:

Mutta kuulutko Sinä Appaloosa siihen ryhmään, joka voi puhtaalla omallatunnolla sanoa, ettei itselläsi ole ollenkaan seksuaalisia tarpeita, eikä minkäänlaista tarvetta tulla tyydytetyksi rakkaasi kanssa, vaan rakastelet vain siksi, että toisen ihmisen tarpeet täyttyisi?

En ajatellut että tarkoitit että rakasteleminen olisi VAIN itsensätyydyttämistä, mutta mielestäni sen ei tulisi olla sitä ollenkaan. Enkä sano että minulla ei olisi seksuaalisia tarpeita, mutta rakastelemisen motiivi ei silti ole täyttää niitä omia tarpeitani vaan puolison tarpeet. Puolison tehtävä on sitten täyttää minun tarpeet. Mutta jos puolisoni ei niitä pysty täyttämään, se ei haittaa minua sillä ei minun pidä etsiä omaani eli omien tarpeideni täyttymistä. Jos omat tarpeet täyttyy niin se on tietysti mieluisaa, mutta se ei saa olla rakastelemisen motiivi. Minun mielestäni sama koskee kaikkia tarpeita elämässä. Meillä on tarpeita mutta elämän motiivi ei saa olla tarpeiden täyttäminen, vaan meidän pitää enemmän keskittyä täyttämään toisten tarpeita. Jumala on luvannut pitää huolen meidän omista tarpeistamme kun etsimme ensin Häntä joten meidän ei tarvitse itse yrittää niitä täyttää vaan voi täysin keskittyä palvelemaan lähimmäisiä Jumalan tahtoa toteuttaen heidän elämässään. Tämä ei ole hurskastelua sillä tietysti lihassani olen täysin samanlainen viheliäinen kuin muutkin, ja Jumala antaa tähän voiman jokaiselle joka tahtoo Häntä seurata, en ole mitenkään parempi kun muut kun näin toimin vaan se on mahdollista kaikille.
Appaloosa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 04. Syys 2014 14:06

...
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 07. Syys 2014 07:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Syys 2014 14:54

Siivetön kirjoitti:Meidän naisten on kovin helppo Systeri olla tuota mieltä omalla kohdallamme, sillä miehen ja naisen tarpeet ovat kovin erilaiset tässä asiassa, mutta minä en taas voisi vaatia miestäni kärsimään sen vuoksi, että olisin itse halvaantunut, enkä voisi millään tavoin itse hoitaa asiaa, sillä se olisi minusta aivan yhtä itsekästä, kuin sekin, että rakastellessamme hakisin vain omaa tyydytystäni.

Näkisin aivan yhtä kauniina ja myöskin tärkeänä asiana hänen, terveen ihmisen ja miehen tyydyttymisen tuollaisessakin tilanteessa, kuinhan se hoidetaan yhdessä ja toinen toisensa läheidyydestä nauttien, mitään salaamatta ja peittelemättä, kuin näen toisen tyydyttämisen
tarpeen nytkin, kun voimme harjoittaa sitä ns. normaaleimmalla tavalla.

Emme voi ja saa olla niin itsekkäitä, että vaadimme toiseltakin selipaattia, jos emme itsekkään kykene.

Sitä en toki tiedä, miten puolisoni tuollaisessa tilanteessa käyttäytyisi ja mitä haluasi / tarvitsisi, mutta itse en haluaisi hänen kärsivän vuokseni, enkä usko Jumalankaan sellaista vaativan, kunhan kaikki tapahtuu yhteisestä / keskinäisestä sopimuksesta ja toinen toistamme kunnioittaen ja rakkautta ja läheisyyttä tuntien.
:thumbup: :clap:

Minä luin yhtä kirjaa joka kertoo miesten seksuaalisuudesta. Ymmärsin sen kautta paremmin ja se on terve seksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 04. Syys 2014 15:22

Siivetön kirjoitti:Mutta enkö ole tuonut ihan samaa asiaa esille, eli en nyt todellakaan oikein ymmättä, miksi näin kovin olet innokas luomaan teksteistäni sellaista kuvaa, ikäänkuin olisin sitä mieltä, että elämän tärkein motiivi olisi itsensä tyydyttäminen ja omien tarpeidensa täyttäminen???? :D

Sain sellaisen käsityksen tästä kirjotuksestasi:

"Jos kiellämme esim. mieheltä omin käsin tehtävän tyydytyksen, vaikka hän tekisi sen esim. halvaantuneen vaimonsa vieressä ja kainalossa, yhteisestä sopimuksesta, kummankin nähdessä sen hyväksi vaihtoehdoksi, sanomme sitä synniksi, mutta jos ja kun hän tekee sen koko vartaloaan liikuttaen vaimonsa emättimen avulla, katsomme, ettei se ole itsetyydytystä, niin tuollainen katsantokanta on mielestäni täysin farisealaista??"

Ymmärsin että rinnastat tässä rakastelemisen itsensätyydyttämiseen. Olen pahoillani jos käsitin sinut väärin. Voitko yrittää selittää toisella tavalla mitä tuossa tarkoitat?
Appaloosa

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 04. Syys 2014 15:29

Ahaa taisinkin ymmärtää mitä tuossa tarkoitit. Eli sinun mielestäsi jos itsensätyydyttäminen on väärin, niin on myös väärin seksi aviopuolison kanssa jos tarkoitus on vain tyydyttää itsensä. Olen kyllä sitä mieltä, rakastelemisen tarkoitus ei pidä olla itsensätyydyttäminen vaan toisen. Mutta koska siinä on kyse motiivesta jota ei ihmissilmällä näe vaan ainoastaan Jumala näkee, niin sitä ei pysty sanomaan kukaan muu kuin ihminen itse että mikä on motiivi. Tähän pätee Raamatun jae 1 Tim 5:24: "Muutamien ihmisten synnit ovat ilmeiset ja joutuvat ennen tuomittaviksi, toisten taas seuraavat jäljestäpäin". Eli itsensätyydyttäminen on ilmeinen synti joka tapauksessa, mutta itsekkäällä motiivilla rakasteleminen paljastuu ehkä vasta viimeisellä tuomiolla.
Appaloosa

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 04. Syys 2014 16:05

Minusta myös monet tässä keskustelussa kerrotut mielikuvat ovat kuvottavia, mutta jos itsensätyydyttäminen hyväksytään missään muodossa niin silloin pitää myös miettiä tuollaisia variaatioita joita esimerkiksi Juha esitti. Minun mielestäni niitä ei pitäisi miettiä sillä seksi kuuluu ainoastaan aviopuolisojen välille, ei itsensä vaan toisen tarpeet täyttääkseen ja kaikki muu seksin harjoittamisen muodot ovat väärin.
Appaloosa

ViestiKirjoittaja tanu » 04. Syys 2014 16:11

Isoäiti kirjoitti:Et voi olla Juha tosissasi tuon kysymyksen kanssa?? Minua kyllä puistattaa tämä ketju ja seikkaperäiset selostukset, kun luin tuolta. Kuvat vaan puuttuu. :shock: Jätän tämän aiheen lukemisen ja kommentoinnin tähän.

Ällöttää täälläkin. Ja ihmetyttää jotkut sanavalinnat tässä ketjussa.(ei ole tarkoitus hurskastella, mutta ei uskoisi että on on uskovien keskustelu)
Loppuu omakin tämän ketjun lukeminen ja kommentoiminen tähän.

Ja tämä on vain oma mielipide, en syytä ketään mistään.
Jatkakaa te jotka niin koette ja pystytte.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Syys 2014 16:15

vaisuliini kirjoitti:
Appaloosa kirjoitti:"Jos kiellämme esim. mieheltä omin käsin tehtävän tyydytyksen, vaikka hän tekisi sen esim. halvaantuneen vaimonsa vieressä ja kainalossa, yhteisestä sopimuksesta, kummankin nähdessä sen hyväksi vaihtoehdoksi, sanomme sitä synniksi, mutta jos ja kun hän tekee sen koko vartaloaan liikuttaen vaimonsa emättimen avulla, katsomme, ettei se ole itsetyydytystä, niin tuollainen katsantokanta on mielestäni täysin farisealaista??"

Jos mies rakastelisi halvaantuneen vaimon kanssa jolla on tunnoton keho jos itse naisena olisin halvaantunut enkä tuntisi mitään koska oma keho olisi niinku kuollut jonka kanssa mies rakastelisi. Tämä ajatus kuvottaa jo... Mies hoitaisi oman käden kautta, se parempi.

Toistamiseen yritän teille sanoa, että älkää kirjoittako kaikkea mitä mieleenne tulee tästä aiheesta. Minustakin vastenmielistä ja kuvottavaa lukea näistä asioista mitä aina välillä edelleen kirjoitatte.

Olkaa ystävällisiä ja harkitkaa hyvin tarkoin mitä kirjoitatte, kaikkea ei ole pakko kirjoittaa mitä mieleen juolahtaa tästä ketjun aiheesta.

Kiitän, että ymmärrätte ja vast edes kirjoittanette vasta sen jälkeen kun olette ensin harkinneet tarkoin mitä aiotte kirjoittaa tästä ketjun aiheesta.

Siunausta tähän päivään jokaiselle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Syys 2014 05:31

*
Liittyy siihen Jumalan säätämään seksuaalisuuteen ja siihen mitä Jumala on ennenkaikkea ja huolellisesti aivoitellut. Sitä pitäisi huomioida myös. Minä en näe siinä yksinkertaisesti samaa asiaa, siinä on erotusta myös. Kun oma puoliso halvaantuu, jos itsellä pääsee helpommin elämään seksittä ja se sujuu ongelmitta. Se on ok. Jos ei pääse helpommin, eikä se tarkoita että itsellä olisi kieroutunut seksuaalisuus koska se on normaali ja terve. Sille tulee paljon taisteltavaa ja paljon rukoiltavaa ja paljon langettavaa ja syvenevä masennus kasvaa johon vajoaa.

En usko koska Jumala on aivoitellut tarkemmin ennenkuin on luonut seksuaalisuuden ihmisiin. Jumala tietää tarkemmin meidän kaikki luetut hiukset. Raamatun mukaan Jeesus ei voi olla säälimättä ja ymmärtää ja tietää kenellä on vaikeuksia itsehillitsemisen kanssa. Tiedän myös että rukouksiin ei vastattu kuinka kovasti on rukoillut ja odottanut jo kauan eikä mitään tapahtunut niin siihen masentuu. Se on ikävä tosiasia, johon itse törmäsin.

Hebr. 4:15 Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu