Lumina kirjoitti:Minä en osaa maalata..tietääkseni...enkä suosi esim.Jeesuksesta tauluja seinilleni,eikä meidän pikkuseurakunnaskaan oo alttaritaulua, sensijaan puinen risti kylläkin ,mutta jotenkin vaan tulee semmonen olo että sitä kulkee tietä, jossa koko ajan koppalakki pistää eteen liikennemerkkejä, nimenomaan kieltomerkkejä ,niin ettet kohta tiedä mihin "tormais"Ja sen sanon että jos opettaa näitten olevan syntiä, niin ei niitä kyllä sitten pidä opettajienkaan hallusta ja kodeista löytyä.
Mielelläni opetan esim. lapsilleni että kuvaraamatun luku ei vie taivaaseen, vaan elävä usko Jumalaan!
Anteeksi jos on kovaa tekstiä...mutta niin on teilläkin![]()
Lumina on kyse siitä haluaako ihminen olla kuuliainen Jumalan sanalle ja käskylle. Minusta on todella ihmeellistä että ei hyväksytä Jeesuksesta kuvia tauluissa ja vaikka musiikkivideoissa mutta lasten kuvaraamatuissa se olisi ok. Miksi ihmeessä viattomia ja tietämättömiä lapsia tulisi opettaa sellaisen kautta joka ei muussa yhteydessä olisi sallittua ja suotavaa eli Jeesuksen kuvien tekeminen... Lasten kohdallahan tulisi olla erityisen tarkka ja huolellinen ettei heille opeta vääryyttä. Aikuiset osaavat jo paremmin huolehtia itsestään.
Jumala on se joka antaa käskyt ja kiellot ja tulisi totella Jumalaa enemmän kuin ihmisiä. Kun ihmiset ovat omilla perinnäissääntö opeillaan kumonneet Jumalan käskyn ja ihminen on mielistynyt tähän ihmisten oppiin niin lihan on todella vaikea päästää irti siitä ja taipua Jumalan tahtoon varsinkin silloin jos itse on opettanut ja opettaa perinnäissääntöjen tavalla. Silloin ihminen ei halua nähdä selvää Jumalan sanan opetusta vaan kuuntelee mielummin mielipiteitä jotka eivät nouse Raamatusta vaan ihmisten perinnäissäännöistä.
Jokaisen tulee vastata itse itsestään Jumalan edessä. Mielestäni ajatusmalli että jos minulla ei saa olla niin ei sinullakaan on hieman outo sillä tulee pyrkiä kuuliaisuuteen Jumalan edessä eikä siihen mitä kenelläkin saa olla. Lisäksi emme elä samassa tilanteessa kaikki ja monet joutuvat olosuhteiden pakosta hyväksymään sen että esim Jeesus taulu on jossain esillä. Ketään ei saa pakoittaa väkisten ottamaan jotain tauluja pois. Väkisten pakoittaminen ei ole Jumalan mieleen. Oma kanta tulee tehdä selväksi ja itse ei saa opettaa ja hyväksyä Jumalan sanan vastaisia asioita mutta jos itse ymmärtää Jumalan tahdon jostain niin ei sitä saa pakottaa jotain muuta taipumaan siihen vaan jokaisen tulee itse saada tehdä omat päätökset.
Biblia.1.Sam.15:22. Mutta Samuel sanoi: kelpaako Herralle paremmin polttouhri ja uhri, kuin että sinä kuulisit Herran äänen? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri, ja totella parempi kuin oinasten lihavuus.
23. Sillä tottelemattomuus on noituuden synti, ja vastahakoisuus on taikaus ja epäjumalan palvelus: ettäs siis olet hyljännyt Herran sanan, on hän sinun myös hyljännyt, ettei sinun silleen pidä kuningasna oleman.
24. Niin sanoi Saul Samuelille: minä olen syntiä tehnyt rikkoissani Herran käskyn ja sinun sanas; sillä minä pelkäsin kansaa ja kuulin heidän äänensä.
Jumalan sanan mukaan tottelemattomuus ja vastahakoisuus Jumalan sanan opetusta vastaan ja Herran sanan hylkääminen ihmisten perinnäissääntöjen vuoksi on epäjumalan palvelusta. Tässä Jumalan kuvan kielto asiassakin monet ovat sanoneet että kyllä kuvia saa tehdä jos niitä ei vaan palvo sillä epäjumalan palvelus on syntiä. Näin toimiessaan eli kieltämällä selvän Jumalan sanan opetuksen joka kieltää tekemästä Jumalan kuvaa he syyllistyvät tietämättään siihen mitä itsekkin pitävät pahana asiana. Sillä tottelemattomuus ja vastahakoisuus ja Herran sanan opetuksen hylkääminen on epäjumalan palvelusta Herralle.
Kuuliaisuus on sitä Jumalan palvelusta johon Herra mielistyy ja vastahakoisuus ja tottelemattomuus on epäjumalan palvelusta jota Herra inhoaa.
Voi kuullostaa kovalta tekstiltä mutta asiassa täytyy tuoda esille se mikä on Jumalan kanta asiaan miellytti se ihmisen lihan korvasyyhyä tai ei. En syyllistä ketään enkä tuomitse ketään siitä jos joku ei näe tätä asiaa niin kuin se sanassa lukee. Meidän ei tule syyttää toisia huonommiksi uskoviksi sen takia ettei joku näe asiaa niin tai tuomita. Kukaan ei siis ole yhtään toista huonompi sen vuoksi jos näkee asian eri tavalla ja jokaisella on lupa uskoa niin kuin haluaa. Olemme kukin Jumalalle vastuussa omista tekemisistämme ja Jumala on se joka tuomitsee niin kuin haluaa.
Olen iloinnut myös siitä että moni palstalainen näkee tämän asian niin kuin sana sen ilmoittaa. Muuten se vielä että Jeesus tauluissa ja kuvissa (kuvaraamattu) Jeesus esitetään aina pitkähiuksisena ja Jeesus itse opettaa Paavalin kautta että pitkät hiukset ovat häpeäksi miehelle ja pitkähiuksinen mies häpäisee päänsä. Herran Jeesuksen pää on Isä ja Jeesuksen oman opetuksen valossa on todella Jumalan sanan vastaista kuvaraamatuissakin opettaa lapsille Jeesusta pitkähiuksisena.
Kuvaraamatussa rikotaan Jumalan kuvan tekemisen kieltoa ja tehdään näin häväistys (pilkka) Jumalan silmissä ja kaiken lisäksi niissä opetetaan Jeesusta Hänen omaa oppiaan vastaan eli tehdään Jeesuksesta suoranaista pilkkaa kuvaamalla Hänet pitkähiuksisena kun Jeesus itse sanoi sen häpeälliseksi.
Neh.9:18. Vaikka he tekivät valetun vasikan ja sanoivat: tämä on sinun Jumalas, joka sinun johdatti Egyptistä, ja tekivät suuren häväistyksen (pilkan).
1.Kor.11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
11:4 Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä.
11:14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi.
Jumalan kuvan tekeminen on Jumalan pilkkaa ja Herran Jeesuksen esittäminen pitkähiuksisena on Jumalan pilkkaamista sillä Herra Jeesus opetti että miehelle on häpeäksi jos hänellä on pitkät hiukset. Katollisen kirkon aikaansaama Jeesuksen kuvien tekeminen joissa Jeesus esitetään pitkähiuksisena on täysin Jumalan sanaa vastaan ja pilkkaa Jumalaa ja Hänen omaa oppiaan vastaan ja on näin epäjumalan palvelusta vaikka kuvia ei kumartaisikaan.