Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Elo 2014 16:02

Mikko Murpatti kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:
Kysyisin Mikko, että tarkoitatko tuolla (boldaus/värjäys) sitä, että emme voi esim. rukouksella ja paastolla vaikuttaa mitään näihin asioihin?

Rukouksella voi saada aikaan mitä tahansa ja Jumala on kaikkivaltias ja pystyy tekemään mitätahansa kunhan se ei sodi Hänen aikaisempia lupauksiaan taikka ilmoituksiaan vastaan.

Siksi rukouksella ja paastolla voi vaikuttaa tähänkin asiaan, eli rukoilla että suomessa saisi moni tulla uskoon ja ihmiset ottaisivat evankeliumin vastaan.

Itselleni tulee herätys sanasta sanana mieleen kaikenlainen huuhaa, valheelliset profetiat ja mega kokoukset joissa luvataan (vaikka se ei ole meidän luvattavissamme) herätystä, jos teemme jotakin asioita vaikkapa parannuksen jostakin tai olemme kuuliaisia laille jne.

Eli esitetään, että nyt on joku este herätykselle ja tuo este pitää vain kammeta teoillamme pois niin johan räpsähtää semmoset herätyksen tuulet , että mummotkin pitelee papiljoiteistaan kiinni siinä huminassa ;) .

Tähän en usko, mutta uskon kyllä rukouksen voimaan evankeliumin ja uskoontulon edistämiseksi.

Tavallaan ajatellaan surkutellen että voi kun on huonosti asiat kun ei mega herätyksen tuulet puhalla Suomessa, Jumala ei tee mitään...meidän täytyy ansaita teoillamme nyt herätys!

Vaikka todellisuudessa Jumalan evankeliumi leviää armosta ympärimaailman ja Jumala voimallisesti pelastaa sieluja myös Suomessa, ehkä se ei tapahdu messuhalleissa taikka olympia stadioneilla, vaan teillä ja aitovierillä, mutta tapahtuu kumminkin.

Kun minä tulin uskoon ei puhaltanut mikään herätyksen tuuli johtuen siitä , että pasilan seurakunnassa oltiin poistettu herätyksen esteet, vaan tulin uskoon koska Herra Jumala armahti minua ja kutsui seuraamaan Kristusta ja minä vastasin.

AAMEN!!!!

Mutta elä Sie Mikko-veli tee kuule pilloo meijän mummoloijen paplareista...... vaikka niitä on yhellä jos toisellakin saattanut vahingossa jäähäkin takaraivolle roikkumahan, kun on yllättänyt kiire kokkoukseen lähössä. :D :D :hugehug:

Olen itsekin sitä mieltä, että Raamattu ei puhu lopunaikoina mistään maailmanlaajuisista herätyksistä, mutta uskon myöskin, että edelleenkin Jumalan tuulet puhaltelevat siellä ja täällä saaden ihmisiä heräämään synnin unestaan ja etsimään armahtajaa Jeesusta Kristusta, näin ainakin toivon ja rukoilen omassakin lähipiirissäni tapahtuvan.
Siivetön

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Elo 2014 16:04

Appaloosa kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:Itselleni tulee herätys sanasta sanana mieleen kaikenlainen huuhaa, valheelliset profetiat ja mega kokoukset joissa luvataan (vaikka se ei ole meidän luvattavissamme) herätystä, jos teemme jotakin asioita vaikkapa parannuksen jostakin tai olemme kuuliaisia laille jne.

Mielestäni se on itse asiassa herätystä, kun ihmiset alkavat tehdä parannusta ja olevaan kuuliaisia Jumalalle. Sitä kun tapahtuu suuressa mittakaavassa puhutaan suuresta herätyksestä. Tunteilut eivät ole herätystä vaikka sitä tapahtuisi kuinka suuressa mittakaavassa.

AAMEN!!!!
Siivetön

ViestiKirjoittaja Janne » 28. Elo 2014 16:14

Mikko Murpatti kirjoitti:
Appaloosa kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:Itselleni tulee herätys sanasta sanana mieleen kaikenlainen huuhaa, valheelliset profetiat ja mega kokoukset joissa luvataan (vaikka se ei ole meidän luvattavissamme) herätystä, jos teemme jotakin asioita vaikkapa parannuksen jostakin tai olemme kuuliaisia laille jne.

Mielestäni se on itse asiassa herätystä, kun ihmiset alkavat tehdä parannusta ja olevaan kuuliaisia Jumalalle. Sitä kun tapahtuu suuressa mittakaavassa puhutaan suuresta herätyksestä. Tunteilut eivät ole herätystä vaikka sitä tapahtuisi kuinka suuressa mittakaavassa.

Itse en edes tiedä mitä koko sana tarkoittaa :crazy:

Onko se uskosta osattomien sielujen heräämistä evankeliumin sanomalle? Uskovien heräämistä parannuksen tekoon vaelluksessaan?

Aamulla töihin heräämistä silmät rähmässä taitaa olla ainut herätys mikä on tuttua itselle sanana :)

Mitä ihmettä herätys -sanalla edes tarkoitetaan ihmettelen ma ...

Olen vähän samoilla linjoilla kun Mikkokin.

Raamattu puhuu suuresta luopumuksesta lopunajassa ja jopa valitut luopuvat, niin tällä perusteella seuraan hyvinkin kriittisesti kaikkea herätys juttuja.

Itse asiassa muuten, pitäisiköhän alkaa kutsumaan luopumusta nukutukseksi? Voisi sitten varoitella erilaisista nukutuskokouksista ja nukuttajista mitä kristikunnan keskuudessa pyörii.

No mutta kuitenkin...
Raamatun mukaan evankeliumi menee eteen päin ilman mitään sen kummoisempia herätyksiä. Jumalan Sana on se mikä koskettaa tai on koskettamatta.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 28. Elo 2014 17:27

Raamatun puhetta herätyksestä:

Efesolais 5 luku:
11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.

Johanneksen ilmestys 2 luku:
1 "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
3 Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.
Appaloosa

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Elo 2014 17:37

Appaloosa kirjoitti:Raamatun puhetta herätyksestä:

Efesolais 5 luku:
11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,

1 "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
3 Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.

Ok, mutta jos ihan tarkkoja ollaan niin eikö noissa kahdessa kohdassa kehoteta uskovia heräämään/tekemään parannusta ja vahvistamaan jäljellejääneitä eli noissa kohdissa ei kerrota niin sanotun "herätyksen" tulevan ihmisten keskuuteen tai uskovien keskuuteen. Minusta kaksi eri asiaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 28. Elo 2014 17:56

Mitä mieltä olette David Wilkersonista? Hän puhui vähän ennen kuolemaansa vielä ajasta jolloin tulisi paljon ihmisiä uskoon. Ja että aika tulee olemaan todella vaikea, mutta että sitä kannattaa käyttää hyödyksi.

Itse kyllä uskon, että ihmisiä pelastuu suomestakin vielä paljon. Vaikka monet uskovat luopuu maailman muututtua saastaisemmaksi, niin silti uskoon tulee vielä ihmisiä. Ja luopuneitakin voi uudistua. Voisiko tällä olla merkitystä tähän liittyen, että ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi?
Isoäiti

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Elo 2014 18:18

Appaloosa kirjoitti:Raamatun puhetta herätyksestä:

Efesolais 5 luku:

Aivan, eli näissähän kohdissa tulee hyvin selvälläkin tavalla ilmi tämä sana - herätys -.

Eli ei minustakaan kyseisessä sanassa sinänsä ole miitään epäselvää, mutta on mielenkiintoista huomata, miten erilailla ihmiset näkevät sen, mitä tarkoitetaan, kun sanotaan esim. että odotetaan ja rukoillaan herätystä.

Sillä suurin osa mieltää, että silloin puhutaan joistain laajemmista liikehtimisistä ja että ihmisiä tulisi massoittain uskoon ja jos kerrot, että meidän seurakunnassa on ollut herätystä, koska tämänkin vuoden aikana on tullu kuusi ihmistä uskoon, niin katsotaan kummeksuen ja ollaan sitä mieltä, että eihän se nyt kuuden ihmisen uskoontulo ole mitään herätystä. :shock:

Mutta minusta sekin on herätystä, sillä jokaisen synnin unesta heräävän ihmisen kohdalla on kysymys herätyksestä, jolloin Jumala on herättänyt tuon ihmisen näkemään syntisyytensä ja sen, että tarvitsee Jeesusra Kristusta syntiensä sovittajana. Onhan se herätys ja herääminen.

Eli kyllä tuo sana on ihan Raamatullinen, ellemme anna sille Raamatun ilmoituksesta poikkeavia merkityksiä.
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Elo 2014 19:24

*
No entäs se Hengen vuodatus josta Raamattu kyllä puhuu? Raamattu puhuu että Jumala niinä viimeisinä päivinä vuodattaa Henkensä kaiken lihan päälle, se tarkoittaa kaikkia uskovia eli koko maailman uskovia. Eikö se ole sama asia kuin herätys? :roll:

Apt. 2:17 'Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia.

18 Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.

19 Minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta, tulta ja savupatsaita.

20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja loistava.

21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.' RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 28. Elo 2014 20:30

:wtf: :think: :sick: :silent:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 02:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Elo 2014 20:51

Apt.2:17- puhuu siitä Hengen vuodatuksesta, joka silloin tapahtui kun opetuslapset ensimmäistä kertaa tulivat Pyhällä Hengellä täytetyiksi siinä samassa luvussa aiemmin. Eli sitä meidän ei enää tarvitse odottaa :-D
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu