Mikko Murpatti kirjoitti:Siivetön kirjoitti:
Kysyisin Mikko, että tarkoitatko tuolla (boldaus/värjäys) sitä, että emme voi esim. rukouksella ja paastolla vaikuttaa mitään näihin asioihin?
Rukouksella voi saada aikaan mitä tahansa ja Jumala on kaikkivaltias ja pystyy tekemään mitätahansa kunhan se ei sodi Hänen aikaisempia lupauksiaan taikka ilmoituksiaan vastaan.
Siksi rukouksella ja paastolla voi vaikuttaa tähänkin asiaan, eli rukoilla että suomessa saisi moni tulla uskoon ja ihmiset ottaisivat evankeliumin vastaan.
Itselleni tulee herätys sanasta sanana mieleen kaikenlainen huuhaa, valheelliset profetiat ja mega kokoukset joissa luvataan (vaikka se ei ole meidän luvattavissamme) herätystä, jos teemme jotakin asioita vaikkapa parannuksen jostakin tai olemme kuuliaisia laille jne.
Eli esitetään, että nyt on joku este herätykselle ja tuo este pitää vain kammeta teoillamme pois niin johan räpsähtää semmoset herätyksen tuulet , että mummotkin pitelee papiljoiteistaan kiinni siinä huminassa.
Tähän en usko, mutta uskon kyllä rukouksen voimaan evankeliumin ja uskoontulon edistämiseksi.
Tavallaan ajatellaan surkutellen että voi kun on huonosti asiat kun ei mega herätyksen tuulet puhalla Suomessa, Jumala ei tee mitään...meidän täytyy ansaita teoillamme nyt herätys!
Vaikka todellisuudessa Jumalan evankeliumi leviää armosta ympärimaailman ja Jumala voimallisesti pelastaa sieluja myös Suomessa, ehkä se ei tapahdu messuhalleissa taikka olympia stadioneilla, vaan teillä ja aitovierillä, mutta tapahtuu kumminkin.
Kun minä tulin uskoon ei puhaltanut mikään herätyksen tuuli johtuen siitä , että pasilan seurakunnassa oltiin poistettu herätyksen esteet, vaan tulin uskoon koska Herra Jumala armahti minua ja kutsui seuraamaan Kristusta ja minä vastasin.
AAMEN!!!!
Mutta elä Sie Mikko-veli tee kuule pilloo meijän mummoloijen paplareista...... vaikka niitä on yhellä jos toisellakin saattanut vahingossa jäähäkin takaraivolle roikkumahan, kun on yllättänyt kiire kokkoukseen lähössä.
Olen itsekin sitä mieltä, että Raamattu ei puhu lopunaikoina mistään maailmanlaajuisista herätyksistä, mutta uskon myöskin, että edelleenkin Jumalan tuulet puhaltelevat siellä ja täällä saaden ihmisiä heräämään synnin unestaan ja etsimään armahtajaa Jeesusta Kristusta, näin ainakin toivon ja rukoilen omassakin lähipiirissäni tapahtuvan.