Siivetön kirjoitti:Joel.A kirjoitti:Tossa kohdassa viitataan uskon veljiin ei jumalattomiin, eikö niin?
Lisäys: ja eikö olisi aika kamalaa pitää Jumalatonta omana veljenään tai sisarenaan ja sano vieläpä muille, että kun harrastat Jumalattomalle noita asioita mitä Jeesus tossa luetteli niin sen se olet tehnyt niinkuin Jeesukselle?
Anteeksi JoelA etten nyt ymmärrä ollenkaan, mitä haluat sanoa?
Oletko siis sitä mieltä, että jos pakanan (jumalattoman / ei Jeesukseen uskovan) on nälkä taikka jano, tai jos hän on alaston tai koditon, häntä ei tarvitse auttaa ja sekö olisi Jumalan rakastamista, sulkea silmänsä ja sydämensä toisen ihmisen hädältä?
Olit jo välillä sitä mieltä, että et ole tarkoittanut tuota, mutta jälleen uudestaan annat ymmärtää, että jos tekee hyvää pakanoille (jumalattomille), se ei olisi yhtä kuin Jeesukselle rakkauden osoittamista.
Oletko unohtanut tämän Jeesuksen opetuksen:
Luuk. 6
27. Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
28. siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
29. Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin, ja jos joku ottaa sinulta vaipan, älä häneltä kiellä ihokastasikaan.
30. Anna jokaiselle, joka sinulta anoo, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa.
31. Ja niinkuin te tahdotte ihmisten teille tekevän, niin tehkää tekin heille.
32. Ja jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mitä kiitosta teille siitä tulee? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka heitä rakastavat.
33. Ja jos teette hyvää niille, jotka teille hyvää tekevät, mitä kiitosta teille siitä tulee? Niinhän syntisetkin tekevät.
34. Ja jos te lainaatte niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä kiitosta teille siitä tulee? Syntisetkin lainaavat syntisille saadakseen saman verran takaisin.
35. Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
36. Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
Ongelma varmaan tässä on nyt se, että sinä olet sisäistänyt Jeesuksen kaikki rakkaudelliset opetukset tarkoittavan kaikkia ihmisiä kohtaan olivatpa ne uskossa tai ei ja minä olen sisäistänyt sen, että suurin osa Jeesuksen opetuksista on tarkoitettu Hänen seurakuntansa sisälle. Se miksi näin olen sisäistänyt niin olen tuonut aikasemmin tässä ketjussa sen esille.
Toi kohta on vuorisaarnasta joka on osoitettu myös Hänen seurakunnalleen ja se täytyy ottaa kokonaisuudessa huomioon niinkuin Raamattu yleensäkkin. En lähtis yhden paikan tai jakeiden perusteella soveltamaan raukkaudellista käyttäytymistä kaikkia ihmisiä kohtaan.