Isoäiti kirjoitti:Ei kai Jumala ole koskaan asunut käsintehdyissä temppeleissä tai synagogissa, ei VL aikana, eikä UL aikana,
vaikka synagogatkin olivat valmistettu, ainakin siihen aikaan historian tietojen mukaan, samalla pohjapiirrustuksella, kuin Liitonarkkikin.
Jumala on luvannut olla Pyhän Henkensä kautta aina läsnä siellä, missä kokoonnutaan Hänen nimessään,
mutta Raamattu ilmaisee selvästi, ettei Hän asu käsin tehdyissä temppelleissä.
Ai tässä taisitkin sanoa noin, että ei olisi koskaan asunut.
".....aion rakentaa temppelin Herran, Jumalani, nimelle.."
".....on rakentava minun nimelleni temppelin."
".....missä minun nimeni asuisi."
"27. Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!"
".....sijoittaisin nimeni siihen ainiaaksi; ja minun silmäni ja sydämeni tulevat alati olemaan siellä."
Jos emme lue Sanaa niin kuin se on kirjoitettu, silloin joudumme siihen tilanteeseen, jossa Sana on ristiriidassa itsensä kanssa ja joudumme kysymään, kumpi kohta on totta ja kumpi ei, koska Apt. 7 sanoo näin:
Apt. 7
47. Mutta Salomo hänelle huoneen rakensi.
48. Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:
49. 'Taivas on minun valtaistuimeni ja maa minun jalkojeni astinlauta; minkäkaltaisen huoneen te minulle rakentaisitte, sanoo Herra, tai mikä paikka olisi minun leposijani?
Jos maa on Hänen astinlautansa, eikö se ole yhtäpitävä tämän kanssa:
"27. Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!"