Joel.A kirjoitti:Siivetön, jos ajattelet, että on oikein perustaa ihmiskätösin seurakunta niin olet ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa. Jumalan sana ilmoittaa, että Jeesus oli se joka perusti ja muutti ristintyöllään luonnollisesta seurakunnasta hengellisen seurakunnan ja jokainen joka häneen uskoo ja kastetaan tulee osalliseksi hänen ruumistaan ja näin ollen on yksi ruumiin jäsenistä eli seurakunnasta.
Annat ymmärtää, että semmoinen joka on uudestisyntynyt eikä kuulu mihinkään seurakuntaan palvelee vain omaa lihaansa. Huomaatko nyt yhden asian? Sen, että julistat sellaiset uuudestisyntyneet mihinkään kuulumattomaksi jotka eivät kuulu ihmiskätösin perustettuun seurakuntaan. Etkö näe tässä nyt ristiriitaa?
Jos oikeasti haluaisit tutkia mitä Raamattu sanoo seurakunnasta niin ymmärtäisit, että jokainen joka uskoo ja kastetaan kuuluu jo automaattisesti hengelliseen Israeliin eli Jumalan omaisuus kansaan ja vain maantieteellinen etäisyys saa olla erottavana tekiänä meidän kokoontumisissamme.
Vielä havainnollistan siivettömän ajattelutapaa: JoelA on/olen uudestisyntynyt Jumalan lapsi, mutta koska en kuulu mihinkään maanpäälliseen ihmiskätösin väsättyyn seurakuntaan, niin olen näin ollen kuulumaton seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen.
Käsittelen vielä ton laittamasi Apt kohdan.
Apostolit julistivat ensin kussakin kaupungissa evankeliumia ja ihmisiä tuli näin ollen Jeesuksen opetuslapsiksi ja niinkuin tiedämme, että jokainen joka Jeesukseen uskoo ja kastetaan kuuluu näin ollen automaattisesti Kristus Ruumiiseen. Niinpä kun kun Jeesuksen opetuslapset kokoontuivat kussakin kaupungissa yhteen niin he kokoontuivat Jumalan lapsina eli seurakuntana. Apostolit viipyivät vielä näissä kaupungeissa vahvistaakseen Jumalan lapsia eli Jumalan seurakuntalaisia. Sitten kun he huomasivat miespuolisissa Jeesuksen opetuslapsissa potentiaalisia paimenia (kaitsijan tulee olla yhden vaimon mies, kotinsa hyvin hoitavia jne..) niin silloin he vasta pystyivät valitsemaan jokaiseen kaupunkiin tälläisistä miehistä vanhemmiston.
Vielä haluan sanoa, että Raamattu ei tunnusta yhdessä kaupungissa montaa eri seurakuntaa kuin ja vain sen yhden: Kaikki Kristuksen ruumiin jäsenet.
Kysynkin nyt sinulta suoraan siivetön kaikella rakkaudella ja kunnioituksella ilman riitaa ja vihan kiihkoa, että oletko itse tutkinut Raamatusta rukouksen kera mitä tarkoittaa sana seurakunta ja miten tai millä tavalla se ilmenee vaiko menetkö nyt toisten ihmisten tiedolla ja opetuksella?
Tämä tekstisi puhuu vain siitä, että et ole joko lukenut, tai sitten ymmärtänyt, mitä olen kirjoittanut, sillä väität minusta sellaista, mitä en ole sanonut, mutta jokainen vastaa omista teoistaan, joten jätän asian Sinun ja Jumalan väliseksi asiaksi.
En jaksa enää toistaa samaa, koska huomaan, ettet niitä joko lue tai sitten et ymmärrä, mitä kirjoitan.
Minulla tulee sellainen tunnelma ja vaikutelma teksteistäsi, että katsot niin tiukasti omien asenteidesi silmälasien lävitse, ettet ehkä kykene ymmärtämään, mitä toinen kirjoittaa??