Olen saanut bannin Uusi Suomi palstalta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Olen saanut bannin Uusi Suomi palstalta

ViestiKirjoittaja Janne » 03. Elo 2014 20:05

lonelyrider kirjoitti:
Janne kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:En käsitä tuota jatkuvaa Petrin opetusten linkitystä. Luulisi että ihmiset osaisivat itsekin keskustella aiheista :/ No, kait se näkyy kenen palsta tämä todellisuudessa on ja millainen asema hänellä on ihmisten mielissä(toki sen saa pitää ja linkittää mitä tahtoo, jos niin tahtoo...ajattelisin, eikö kuitenkin, jokainen haluaisi itse keskustella ja puntaroida asioita, ilman välikäden tulkintoja aiheesta?).

Tämä ei edelleenkään ole Petrin palsta eikä Petrillä ole vaikutusvaltaa tähän foorumiin sen enempää kuin muillakaan käyttäjillä.
Petri on luopunut "vallastaan" foorumilla lähtemällä pois ylläpidosta ja ennen sitäkin Petrillä ei ollut yksin päätösvaltaa foorumin asioissa.

Jos jotkut eivät kykene ymmärtämään tätä tosiasiaa niin sille en minä eikä muukaan ylläpito voi mitään.

Ei tässä nyt Petriäkään voi pellolle potkaista vaan sen takia että jotkut kuvittelevat hänen hallitsevan tätä foorumia.

Itse en tule enään jatkossa hyväksymään tällaisia valheellisia väittämiä ja valheen levittelyä. Tiedoksi myös muille jotka tällaista valhetta levittävät.

En sitä tarkoittanut että olisi ylläpidossa tai muuten täällä vastuutehtävissä, kyllä se on ollut tiedossa, eiköhän selvinnyt tekstistä, mihin asialla viittasin.

Joo kyllä tiedän että sinä tiesit nuo asiat. Joten vastasinkin niihin muihin viittaamiisi asioihin mitkä liittyvät tähän foorumiin. Itse väitit että tämä on todellisuudessa Petrin palsta joka ei pidä paikkaansa.

Se että täällä monet linkittelevät Petrin kirjoituksia johtunee siitä että hänen kirjoitukset ovat hyviä ja selkeästi ymmärrettäviä. Petrin kirjoituksia linkitellään paljon muuallakin kuin täällä eikä se tee niistä paikoista Petrin palstoja.
Täällä linkitellään myös sen takia paljon Petrin kirjoituksia koska monet tuntevat hänet henkilökohtaisesti ja on totta kai on helpompi linkittää sellaisen henkilön kirjoitus jonka tuntee kuin sellaisen jota ei tunne.
Mutta se että kirjoituksia linkitetään ei tee tästä Petrin foorumia.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 03. Elo 2014 20:12

systeri kirjoitti:Nyt vois varmaan kysyä että oliko Jeesuksen tahto että asetetaan seurakunnille Hänen jälkeensä opettajat ja vanhimmat vai oliko se käytäntö opetuslasten omaa "horinaa"?? Ja jos Pyhä Henki opettaa jotakuta uskovaa niin sitäkö ei saisi käyttää opetustarkoitukseen??

Tuskin Jeesuksen tahto oli ainakaan sellainen, että Hänen opetuksensa jäävät kenenkään toisen ihmisen opetuksen varjoon tai että tulevat sivuutetuiksi, sillä jos ihmiset uskoisivat Jeesusta enemmän kuin toisen ihmisen tulkintoja, he myös toimisivat Jeesuksen opetusten mukaan ja uskoisivat Häntä.

Ei olisi niin monenlaisia tulkintoja, jos kohde yksin olisi Jeesus ja Hänen tuomansa Sana.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Elo 2014 21:20

lonelyrider kirjoitti:
systeri kirjoitti:Nyt vois varmaan kysyä että oliko Jeesuksen tahto että asetetaan seurakunnille Hänen jälkeensä opettajat ja vanhimmat vai oliko se käytäntö opetuslasten omaa "horinaa"?? Ja jos Pyhä Henki opettaa jotakuta uskovaa niin sitäkö ei saisi käyttää opetustarkoitukseen??

Tuskin Jeesuksen tahto oli ainakaan sellainen, että Hänen opetuksensa jäävät kenenkään toisen ihmisen opetuksen varjoon tai että tulevat sivuutetuiksi, sillä jos ihmiset uskoisivat Jeesusta enemmän kuin toisen ihmisen tulkintoja, he myös toimisivat Jeesuksen opetusten mukaan ja uskoisivat Häntä.

Ei olisi niin monenlaisia tulkintoja, jos kohde yksin olisi Jeesus ja Hänen tuomansa Sana.

2 Pietarin Kirje kuvaa tätä dilemmaa hyvin:

14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Se Herra Jeesuksen tuoma Sana, jonka toi Paavalille kertoo, yllä että Raamatussa on on vaikeatajuisia kohtia, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon, niin kuin muitakin kirjoituksia , omaksi kadotuksekseen.

Eli tämä Herra Jeesuksen Paavalille tuoma Sana tässä selittää omalta osaltaan vähäsen sitä miksi on monenlaista tulkintaa, onneksi löytyy paljon hyvää ja tarkkaa ja Raamatullistakin tulkintaa niin kuin esimerkiksi Petri veljen kirjoituksissa ja monien muidenkin, jotka Herra Jeesus on kutsunut jakamaan sananopetusta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Siivetön » 04. Elo 2014 09:22

Kyllä minäkin lainaan toisen henkilön valmista tekstiä silloin, jos siinä on asia ilmaistu samoin, kuin itsekin uskon ja koen Jumalan Sanan pohjalta, että on juurikin niin.

Ja kehoittaahan Paavalikin Timoteusta näin:

2 Tim. 2
1. Vahvistu siis, poikani, siinä armossa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
2. Ja minkä olet kuullut minulta ja minkä monet ovat todistaneet, usko se luotettaville miehille, jotka sitten ovat soveliaita muitakin opettamaan.
Siivetön

ViestiKirjoittaja paa » 04. Elo 2014 09:28

lonelyrider kirjoitti:Ei olisi niin monenlaisia tulkintoja, jos kohde yksin olisi Jeesus ja Hänen tuomansa Sana.

Sinä siis haluat sanoa, että koko Raamattua ei kannata noteerata, vai mitä?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 04. Elo 2014 21:53

En sano nyt muuta tällerää näihin viesteihin kuin; ei tulisi tulkita, vaan ottaa Jeesuksen sanat sellaisena kuin ne ovat. Hänessä on Leipä, jota syömällä ei tieltä eksy. Kun lähdetään edemmäs tekemään teorioita ja tulkintoja, ne tahtovat viedä kauemmas todellisesta totuuden tuntemisesta.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Elo 2014 22:09

Entäs kun on näitä Jeesuksen vertauksia ,salaisuuksia jotka avautuu vain Hengessä...kerrotko niistä vai pidätkö ne omana tietonasi.Jos kerrot niin voiko niitä pitää Jeesuksen sanoina sellaisena kuin ovat?
systeri

ViestiKirjoittaja paa » 04. Elo 2014 22:36

lonelyrider kirjoitti:En sano nyt muuta tällerää näihin viesteihin kuin; ei tulisi tulkita, vaan ottaa Jeesuksen sanat sellaisena kuin ne ovat. Hänessä on Leipä, jota syömällä ei tieltä eksy. Kun lähdetään edemmäs tekemään teorioita ja tulkintoja, ne tahtovat viedä kauemmas todellisesta totuuden tuntemisesta.

No tässä se vastaus tulikin, kiitos.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 04. Elo 2014 22:41

systeri kirjoitti:Entäs kun on näitä Jeesuksen vertauksia ,salaisuuksia jotka avautuu vain Hengessä...kerrotko niistä vai pidätkö ne omana tietonasi.Jos kerrot niin voiko niitä pitää Jeesuksen sanoina sellaisena kuin ovat?

En ketään ole ohjaamassa itseni luokse, vaan Jeesuksen luokse. Jeesus on kertonut lähettävänsä Puolustajan, Totuuden Hengen niille, jotka uskovat Hänen tuomaansa sanaan
lonelyrider

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Elo 2014 23:14

lonelyrider kirjoitti:En ketään ole ohjaamassa itseni luokse, vaan Jeesuksen luokse. Jeesus on kertonut lähettävänsä Puolustajan, Totuuden Hengen niille, jotka uskovat Hänen tuomaansa sanaan

Niin,no harvemmin niistä nyt jutellaan uskosta osattomille mutta ihan keskustelua uskonsisarusten kesken,mun mielestä se on rikkautta tutkia niitten "oikeellisuutta" ja sitä että voisivatko olla Totuuden Hengestä:)
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu