Siivetön kirjoitti:Joel.A kirjoitti:Juurikin melkein näin, eli siis jokainen uskova, joka asuu vaikkapa Turus, kuuluu Turun seurakuntaa, mutta kun Turku on sen verran iso paikkakunta ja myös varmasti paljon uskovia niin he jakaantuvat silloin pieniin ryhmiin paikkakunnalaan, mutta näillä pienillä ryhmillä ei pidä olla omaa vanhemmistoa eikä myöskään opillisesta erimielisyydestä kantavaa omaa nimeä vaan, että yhdellä paikkakunnalla on vain yksi vanhemmisto, joka huolehtii ja paimentaa kaikkia Turun uskovia. Jos siis menisin kysymään joltain Turun uskovalta, että mihin seurakuntaan hän kuuluu, niin vastauksen pitäisi olla jotakuinkin tälläinen:
"Ensinnäkin kuulun Jumalan seurakuntaan, mutta kun asun Turussa niin näin ollen kuulun automaattisesti Turun seurakuntaan, jota johtaa yksi vanhemmisto, mutta kun meitä turkulaisia on niin paljon, että emme mahdu yhteen kotiin kaikki murtamaan leipää niin olemme jakaantuneet näin ollen pienempiin ryhmiin.
Vielä lisään sen, että meidän täytyy ymmärtää, että kukaan ihminen ei voi perustaa yhtään mitään seurakuntaa vaan, että seurakunta on aina Jumalan ja näin ollen myös hengellinen. Eli seurakunnan jäsenkirja on taivaan elämänkirja.
Miksi Raamattu sitten kehoittaa valitsemaan seurakunnalleen vanhimmiston ja paimenet, ellei sellaista ole edes oikein ja tarpeen muodostaakaan?
Eikö heidän valitsemisensa ole juurikin sitä seurakunnan perustamisesta ja siihenhän Raamattu nimeomaan kehoittaa.
Tutkihan tarkemiin ihan vain Raamatusta, mitä se puhuu seurakunnan perustamisesta, ilman mitään ihmisten luomia ideologioita, niin joudut huomaamaan, että kyllä Raamattu antaa meille ohjeet, miten paijallinen seurakunta perustetaan.
Siivetön, luetko nyt ihan ajatukselle muitten laittamia viestejä? Voin kertoa, että olen tutkinut monia vuosia tätä seurakunta asiaa Raamatusta ja tietysti tukin edelleen, mutta tutkiko siivetön sinä kans?
Siivetön, Raamattu kertoo näin Seurakunnan perustamisesta:
Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet
Kristus, elävän Jumalan Poika". Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja
tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. Matteus 16:15-18
"Me olemme kuulleet hänen sanovan: 'Minä hajotan maahan tämän käsillä tehdyn temppelin ja rakennan kolmessa päivässä toisen, joka ei ole
käsillä tehty'." Markus 14:58
Nämä kohdat todistavat siitä mitenkä Jeesus perustu ristintyöllään Seurakunnan ja jokainen, joka uskoo Häneen liittyy automaattisesti Kristuksen (Jumalan) seurakuntaan.
Kun luet ja tutkit kirjettä Tiitukselle niin huomaa, että Kreetan kaupungeissa oli Jeesuksen opetuslapsia, jotka kokoontuvat seurakuntana, mutta heille ei vielä oltu asetettu vanhimpia, niinpä Paavali lähetti Tiituksen valitsemaan kuhunkin kaupunkiin vanhimmat.
Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat, (Tiituskirje 1:5 KINB38)
Niinpä kysynkin sinulta siivetön, että missä kohtaa Raamattua kerrotaan, että ihminen perusti seurakunnan?