Mikko Murpatti kirjoitti:Niilo itse omassa kirjassaan sanoo, että voima ei tykkää jos puhutaan tuomiosta taikka synnistä mitään, vaan silloin voima heikkenee ja ei vain silloin jos tuomion hengessä jyristään vaan heti jos edes vähänkin laittoi sekaan synnistä luopumista niin voima heikkeni, niin kuin jo aiemmin ketjussa tuotiin esille.
Janne kirjoitti:Minusta Leo Meller sanoi aikoinaan tähän kaatumisasiaan hienosti
" kun yksi kaatuu Pyhästä Hengestä, 10 kaatuu omasta hegestään "
En muuten fanita Melleriä enkä suosittele kenenkään muukaan fanittavan häntä sen enempää kun ketään muutakaan, mutta tämä oli mielestäni hienosti sanottu.
Mikko Murpatti kirjoitti:Janne kirjoitti:Minusta Leo Meller sanoi aikoinaan tähän kaatumisasiaan hienosti
" kun yksi kaatuu Pyhästä Hengestä, 10 kaatuu omasta hegestään "
En muuten fanita Melleriä enkä suosittele kenenkään muukaan fanittavan häntä sen enempää kun ketään muutakaan, mutta tämä oli mielestäni hienosti sanottu.
Muuten näppärästi sanottu, mutta lause "kun yksi kaatuu Pyhästä Hengestä.." -antaa ymmärtää , että Pyhän Hengen vaikutuksesta yksi voi kaatua, ja että Jumala toimii siten että siunauksen tai muun positiivisen asian myötä ihminen kaatuu.
Itse en ole löytänyt tähän todisteita Raamatusta, siksi aina vaan minulla pyörii rikkinäinen levy tätä kaatamisilmiötä vastaan.
Isoäiti kirjoitti:Mikko olen samaa mieltä, että pitää katsoa kokonaisuutena. Mutta Niilon ja Hinnin saarnoilla on eroa kuin yöllä ja päivällä, jos näitä verrataan. Niilo puhui Jeesuksesta, rististä ja verestä, koroittaen niitä Pyhässä Hengessä. Hinni puhuu ja korottaa yksin Pyhää Henkeä. Ainakin niissä mitä itse olen hänen puheitaan aikoinaan kuullut. Ja niissä kokouksissa ainakin mitä suomessa pidettiin oli aika 'villi' meno. Siitä on tosin aikaa, en tiedä mitenkä nykyään puhuu ja toimii?
Mutta tuohon mitä Mikko sanoi jostain kirjasta löytyneen, niin kyllähän Niilon saarnoista löytyy myös laki ja tuomio? Mikä kirjan nimi on? Ja minä vuonna se on ilmestynyt?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa