pekka kirjoitti:Heli kirjoitti:Tuntuu hyvältä, että näissä sivuissa joku muukin on sanonut samaa kuin minä. Ihmiset uskovat toisen käden tietoihin. Sitten he muodostavat epäuskoisten vikoilijoiden mielipiteistä oman mielipiteensä. Niilo koki armon vallankumouksen, eikä voinut enää julistaa lakia. Se ei ollut enää hänen tehtävänsä. Jumala näki, että Niilon palvelutyö alkoi olla lopuillaan. Hän käytti Niiloa, joka oli myös humoristinen persoona. Te saisitte paremman kuvan Niilosta, jos kuuntelisitte hänen saarnojaan.![]()
Heli
Heli kirjoitti, lainaus:
"Niilo koki armon vallankumouksen, eikä voinut enää julistaa lakia."
Mitä tuolla oikeastaan tarkoitatkaan? Ettäkö synneistä ei enää tarvitse tehdä parannusta? Sitäkö tarkoitat "armon vallankumouksella"? Ettäkö ei tarvitse enää saarnata parannuksentekoa synneistä..?
Entä semmoinen asia, Heli, olenko sinun mielestäsi vikoilija kun sanon, että ihmisten kaatamiset mitkä Niilo(kin) teki 1. eivät kestä kun niitä koetellaan Raamatun sanalla? 2. Nimittäin Jeesus ja apostolitkaan eivät kaataneet ihmisiä maahan selälleen makaamaan. 3.Raamattu ei siis tunne tätä kaatamisilmiötä laisinkaan eli se ei perustu Raamatun ilmoitukseen. Eikö olisi silloin sinunkin mielestäsi syytä luopua sen puolesta puhuminen?
(Huom: Boldaus ja numerointi allekirjoittaneen.)
Saanko Heli kysyä sinulta, osallistutko itse tänä päivänä niin sanottuihin kaatamiskokouksiin?
Siunausta sinulle Heli.
Haluan vastata hyvin lyhyesti boldaamini kohtiin, sillä minusta nuo eivät ole totuuden mukaisia.
1. Minusta kestävät Raamatun Sanalla koettelun ja sitä yritin tuoda esille mm. vastatessani eräässä viestissä Mikolle.
2. Kuka kaatoi miehet, jotka tulivat pidättämään Jeesusta?
3. Raamattu myöskin tuntee monissa kohdin Jumalan voimasta kaatumiset.
En siis puolla kaatumisia ja olen sitä mieltä, että voivat taphtua 3. eri tekijän vaikuttamina, mutta kukaan ei ole kyennyt vielä perustelemaan tyhjentävästi asiaa Raamatulla siten, etteikö Jumalan Pyhä Henki voisi olla myöskin kaatumisten takana ja Raamatussa on monia kohtia sellaisista tilanteista.
Ja onhan tuota tapahtunut monien muidenkin rukoillessa kautta aikain, vaikka se ei välttämättä ole ollut noin laaja-alaista.
Jo Telppäsniityn tapahtumat on varmasti jokaisen tiedossa.
Ja myöskin Frank Mangsin pitämissä kokouksissa tapahtui kaatumisia.
Pekkalle lähishistoriaa:
"Mangs aloitti evankelistan uransa Pohjanmaan ruotsinkielisellä rannikolla.
Hän oli mukana muun muassa ns. Koivulahden herätyksessä.
(Koivulahti kuuluu nykyään Mustasaareen.) Koivulahden lähetystalolla tungeksi väkeä Mangsin ja hänen evankelistatoverinsa Calle Sjöbergin saarnatessa.
Mangsin synnyintalo (Mangsgården) Närpiön Ståbackan kylässä on kunnostettu kokous-, koulutus- ja juhlapaikaksi (Frank Mangs Center)."
Myöskin tiedetään Ulla- Gristina Sjöblomin tilaisuuksissa ihmisiä kaatuneen ja monien parantuneen ja tulleen uskoon.
Ja näitä voisi luetella monia, monia, mutta tuskin sillä on mitään merkitystä niille, jotka eivät halua asiaa hyväksyä.
Kun olen tätä asiaa pohtinut ja rukoillut, minulle tulee ainaa mieleeni tämä Raam.kohta:
Joh. 7
20. Kansa vastasi: "Sinussa on riivaaja; kuka sinua tavoittelee tappaaksensa?"
21. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Yhden teon minä tein, ja te kaikki kummastelette.
22. Mooses antoi teille ympärileikkauksen - ei niin, että se olisi Moosekselta, vaan se
on isiltä - ja sapattinakin te ympärileikkaatte ihmisen.
23. Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?
24. Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."