Tapaus Niilo Yli-Vainio, mitä mieltä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tapaus Yli-Vainio, mitä mieltä?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 14. Heinä 2014 11:29

pekka kirjoitti:
Heli kirjoitti:Tuntuu hyvältä, että näissä sivuissa joku muukin on sanonut samaa kuin minä. Ihmiset uskovat toisen käden tietoihin. Sitten he muodostavat epäuskoisten vikoilijoiden mielipiteistä oman mielipiteensä. Niilo koki armon vallankumouksen, eikä voinut enää julistaa lakia. Se ei ollut enää hänen tehtävänsä. Jumala näki, että Niilon palvelutyö alkoi olla lopuillaan. Hän käytti Niiloa, joka oli myös humoristinen persoona. Te saisitte paremman kuvan Niilosta, jos kuuntelisitte hänen saarnojaan. :hugehug:
Heli

Heli kirjoitti, lainaus:

"Niilo koki armon vallankumouksen, eikä voinut enää julistaa lakia."

Mitä tuolla oikeastaan tarkoitatkaan? Ettäkö synneistä ei enää tarvitse tehdä parannusta? Sitäkö tarkoitat "armon vallankumouksella"? Ettäkö ei tarvitse enää saarnata parannuksentekoa synneistä..?

Entä semmoinen asia, Heli, olenko sinun mielestäsi vikoilija kun sanon, että ihmisten kaatamiset mitkä Niilo(kin) teki 1. eivät kestä kun niitä koetellaan Raamatun sanalla? 2. Nimittäin Jeesus ja apostolitkaan eivät kaataneet ihmisiä maahan selälleen makaamaan. 3.Raamattu ei siis tunne tätä kaatamisilmiötä laisinkaan eli se ei perustu Raamatun ilmoitukseen. Eikö olisi silloin sinunkin mielestäsi syytä luopua sen puolesta puhuminen?
(Huom: Boldaus ja numerointi allekirjoittaneen.)

Saanko Heli kysyä sinulta, osallistutko itse tänä päivänä niin sanottuihin kaatamiskokouksiin?

Siunausta sinulle Heli.

Haluan vastata hyvin lyhyesti boldaamini kohtiin, sillä minusta nuo eivät ole totuuden mukaisia.

1. Minusta kestävät Raamatun Sanalla koettelun ja sitä yritin tuoda esille mm. vastatessani eräässä viestissä Mikolle.

2. Kuka kaatoi miehet, jotka tulivat pidättämään Jeesusta?

3. Raamattu myöskin tuntee monissa kohdin Jumalan voimasta kaatumiset.

En siis puolla kaatumisia ja olen sitä mieltä, että voivat taphtua 3. eri tekijän vaikuttamina, mutta kukaan ei ole kyennyt vielä perustelemaan tyhjentävästi asiaa Raamatulla siten, etteikö Jumalan Pyhä Henki voisi olla myöskin kaatumisten takana ja Raamatussa on monia kohtia sellaisista tilanteista.

Ja onhan tuota tapahtunut monien muidenkin rukoillessa kautta aikain, vaikka se ei välttämättä ole ollut noin laaja-alaista.

Jo Telppäsniityn tapahtumat on varmasti jokaisen tiedossa.

Ja myöskin Frank Mangsin pitämissä kokouksissa tapahtui kaatumisia.

Pekkalle lähishistoriaa: :D
"Mangs aloitti evankelistan uransa Pohjanmaan ruotsinkielisellä rannikolla.
Hän oli mukana muun muassa ns. Koivulahden herätyksessä.
(Koivulahti kuuluu nykyään Mustasaareen.) Koivulahden lähetystalolla tungeksi väkeä Mangsin ja hänen evankelistatoverinsa Calle Sjöbergin saarnatessa.
Mangsin synnyintalo (Mangsgården) Närpiön Ståbackan kylässä on kunnostettu kokous-, koulutus- ja juhlapaikaksi (Frank Mangs Center)."

Myöskin tiedetään Ulla- Gristina Sjöblomin tilaisuuksissa ihmisiä kaatuneen ja monien parantuneen ja tulleen uskoon.

Ja näitä voisi luetella monia, monia, mutta tuskin sillä on mitään merkitystä niille, jotka eivät halua asiaa hyväksyä.

Kun olen tätä asiaa pohtinut ja rukoillut, minulle tulee ainaa mieleeni tämä Raam.kohta:

Joh. 7
20. Kansa vastasi: "Sinussa on riivaaja; kuka sinua tavoittelee tappaaksensa?"
21. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Yhden teon minä tein, ja te kaikki kummastelette.
22. Mooses antoi teille ympärileikkauksen - ei niin, että se olisi Moosekselta, vaan se
on isiltä - ja sapattinakin te ympärileikkaatte ihmisen.
23. Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?
24. Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."
Siivetön

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Heinä 2014 16:00

Siivetön kirjoitti:
pekka kirjoitti:
Heli kirjoitti:Tuntuu hyvältä, että näissä sivuissa joku muukin on sanonut samaa kuin minä. Ihmiset uskovat toisen käden tietoihin. Sitten he muodostavat epäuskoisten vikoilijoiden mielipiteistä oman mielipiteensä. Niilo koki armon vallankumouksen, eikä voinut enää julistaa lakia. Se ei ollut enää hänen tehtävänsä. Jumala näki, että Niilon palvelutyö alkoi olla lopuillaan. Hän käytti Niiloa, joka oli myös humoristinen persoona. Te saisitte paremman kuvan Niilosta, jos kuuntelisitte hänen saarnojaan. :hugehug:
Heli

Heli kirjoitti, lainaus:

"Niilo koki armon vallankumouksen, eikä voinut enää julistaa lakia."

Mitä tuolla oikeastaan tarkoitatkaan? Ettäkö synneistä ei enää tarvitse tehdä parannusta? Sitäkö tarkoitat "armon vallankumouksella"? Ettäkö ei tarvitse enää saarnata parannuksentekoa synneistä..?

Entä semmoinen asia, Heli, olenko sinun mielestäsi vikoilija kun sanon, että ihmisten kaatamiset mitkä Niilo(kin) teki 1. eivät kestä kun niitä koetellaan Raamatun sanalla? 2. Nimittäin Jeesus ja apostolitkaan eivät kaataneet ihmisiä maahan selälleen makaamaan. 3.Raamattu ei siis tunne tätä kaatamisilmiötä laisinkaan eli se ei perustu Raamatun ilmoitukseen. Eikö olisi silloin sinunkin mielestäsi syytä luopua sen puolesta puhuminen?
(Huom: Boldaus ja numerointi allekirjoittaneen.)

Saanko Heli kysyä sinulta, osallistutko itse tänä päivänä niin sanottuihin kaatamiskokouksiin?

Siunausta sinulle Heli.

Haluan vastata hyvin lyhyesti boldaamini kohtiin, sillä minusta nuo eivät ole totuuden mukaisia.

1. Minusta kestävät Raamatun Sanalla koettelun ja sitä yritin tuoda esille mm. vastatessani eräässä viestissä Mikolle.

2. Kuka kaatoi miehet, jotka tulivat pidättämään Jeesusta?

3. Raamattu myöskin tuntee monissa kohdin Jumalan voimasta kaatumiset.

En siis puolla kaatumisia ja olen sitä mieltä, että voivat taphtua 3. eri tekijän vaikuttamina, mutta kukaan ei ole kyennyt vielä perustelemaan tyhjentävästi asiaa Raamatulla siten, etteikö Jumalan Pyhä Henki voisi olla myöskin kaatumisten takana ja Raamatussa on monia kohtia sellaisista tilanteista.

Ja onhan tuota tapahtunut monien muidenkin rukoillessa kautta aikain, vaikka se ei välttämättä ole ollut noin laaja-alaista.

Jo Telppäsniityn tapahtumat on varmasti jokaisen tiedossa.

Ja myöskin Frank Mangsin pitämissä kokouksissa tapahtui kaatumisia.

Pekkalle lähishistoriaa: :D
"Mangs aloitti evankelistan uransa Pohjanmaan ruotsinkielisellä rannikolla.
Hän oli mukana muun muassa ns. Koivulahden herätyksessä.
(Koivulahti kuuluu nykyään Mustasaareen.) Koivulahden lähetystalolla tungeksi väkeä Mangsin ja hänen evankelistatoverinsa Calle Sjöbergin saarnatessa.
Mangsin synnyintalo (Mangsgården) Närpiön Ståbackan kylässä on kunnostettu kokous-, koulutus- ja juhlapaikaksi (Frank Mangs Center)."

Myöskin tiedetään Ulla- Gristina Sjöblomin tilaisuuksissa ihmisiä kaatuneen ja monien parantuneen ja tulleen uskoon.

Ja näitä voisi luetella monia, monia, mutta tuskin sillä on mitään merkitystä niille, jotka eivät halua asiaa hyväksyä.

Kun olen tätä asiaa pohtinut ja rukoillut, minulle tulee ainaa mieleeni tämä Raam.kohta:

Joh. 7
20. Kansa vastasi: "Sinussa on riivaaja; kuka sinua tavoittelee tappaaksensa?"
21. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Yhden teon minä tein, ja te kaikki kummastelette.
22. Mooses antoi teille ympärileikkauksen - ei niin, että se olisi Moosekselta, vaan se
on isiltä - ja sapattinakin te ympärileikkaatte ihmisen.
23. Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?
24. Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

Kiitos kirjoituksestasi.

Kun kirjoitin ”Raamattu ei siis tunne tätä kaatamisilmiötä laisinkaan eli se ei perustu Raamatun ilmoitukseen”, niin tarkoitin, että Raamatusta ei löydy ainoatakaan opetusta siitä, että Jumala voisi lahjoittaa Herran Jeesuksen opetuslapselle niin sanotun ”kaatajan armolahjan” jonka jälkeen kaatajan armolahjalla armoitettu Herran Jeesuksen opetuslapsi voisi mennä kaatamaan ihmisiä ja aina kun joku ihminen olisi kaadettu taaksepäin maahan makaamaan niin tämä ihminen saisi samaan aikaan Jumalalta jonkun siunauksen elämäänsä tai muuten vain Jumala koskettaisi tällaista kaadettua ihmistä jotenkin erityisesti, minkä voi kokea vain kaadetuksi tulemisessa.

Image

En ole tuomitsemassa ketään kaatajaa, haluan ainoastaan varoittaa omalta osaltani ihmisiä siitä, että eivät lähtisi mukaan tuohon kaatamiseksytykseen, luullen, että kaatajat, kaatamiset ja kaatamiskokoukset olisivat Jumalan tahto. Jumalan sanan mukaan kaatamiset kaatamiskokouksineen eivät ole Jumalan tahto, sen takia kaatamisista ja "kaatajan armolahjasta" ei ole Sanassa ainoatakaan opetusta.

Matt. 24:4 

Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

Mark. 13:5 

Niin Jeesus rupesi puhumaan heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

Jumalan siunausta sinulle Siivetön ja kaikille muillekin tähänkin päivään.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Heli » 16. Heinä 2014 08:29

Joku tuolla sivuilla kysyi minulta:"Oletko nähnyt muiden"kaatavan"ihmisiä kuin Ylivainion. Miksi kaikki eivät kaadu?"
Olen nähnyt muidenkin"kaatavan" En kiinnitä siihen huomiota. Yleensä ne on olleet niitä ihmisiä, joihin luotan. Silloin, kun oli Toronto-ilmiö, me käytiin uteliaisuuttamme niissä. Niitä oli voimakkaimmillaan muualla kuin helluntaiherätyksessä. Jos ei itse tiedä voiman lähdettä, kuten oli Toronto-ilmiössä, täytyy olla varuillaan. Vanhat sanoivat:"Kätkeydy veren turviin." Ei veren yli paholaisen voimat pääse. Koin sen Toronton yleensä sielullisena siunauksena. En mennyt kaikkeen mukaan enkä ollut käskettävissä. Kun rukoiltiin, joku kielsi puhumasta kielillä. Kun huomasi, että en ollut enää mukana , sanoi, että puhu vaan.Sama Pyhä Henki se on oltava rukoilijallakin.
Miksi kaikki eivät kaadu. Voi hyvä ihme! En ole sen kanssa askarrellut. Minä en kaatunut, muuten koin jotain, hyvää.
Heli :hugehug:
Heli

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Heinä 2014 10:26

Jotta itse pystyisin hyväksymään kaatumis -ilmiön pitäisi Raamatussa olla tästä selkeä opetus.

Tätä ilmiötä ei Raamattu yksinkertaisesti opeta.

Raamattu ei missään anna ymmärtää, että kun Jumala toimi apostolien puhuessa/opettaessa/siunatessa taikka käyttäessään armolahjoja olisi tapahtunut semmoista ilmiötä, että ihmiset kaatuivat, sätkivät , itkivät ja karjuivat (samanaikaisesti).

Myöskään tätä ilmiötä ei löydy yhtenäisesti Herra Jeesuksen seurakuntaruumiista eli muista uskovista, itseasiassa vain muutaman "kohu saarnaajan" tilaisuuksissa tätä ilmiötä esiintyy.

Muutenhan hengellisissä konserteissa/festivaaleilla/rukoustapahtumissa/kotikokouksissa eli kaikissa tilanteissa jossa Jumala parantaa ja toimii väkevästi pitäisi tätä ilmiötä tapahtua, jos se olisi normaalia ja Raamatullista. Näin ei kuitenkaan ole.

Seuraavaksi on hedelmällistä katsoa missä tätä ilmiötä tapahtuu.

Sitä tapahtuu varmuudella todettujen eksytysten aikana. Torontolaisuusilmiössä, Benny Hinnin käsien alla, nauruherätys eksytyksessä, juopuneet hengestä herätyksessä, hindulaisuudessa, joogassa jne.

Minulle on aivan selvää ja täysin mustavalkoista, että jos jonkin henkilön tilaisuuksissa toimii tällainen Raamatun ulkopuolinen voima, josta Raamattu ei mitään opeta niin tämä voima ei ole Jumalasta ja sitä tulee välttää.

Ja vielä tekstin tärkein pointti ja ajatus:

Välttelemällä tätä kaatumis, sätkimis ja karjumis ilmiötä emme menetä yhtään mitään!

Vaikka olisin tässä siis täysin väärässä ja en siksi menisi tilaisuuksiin jossa tätä ilmiötä esiintyy en menettäisi yhtään mitään uskonelämässäni, sillä Jumala on kaikkivaltias ja jos Hän tahtoo minua Pyhällä Hengellä koskettaa sillä tavalla että tärisen transsissa maassa, karjun ja huudan ja itken voi Herra tehdä sen ihan missä tahansa. Jos Herra tahtoisi tuommoisen kokemuksen minulle antaa minun ei tarvitse juosta sen perässä, vaan Jumala voi kiistattta tehdä mitä tahtoo ja missä tahtoo.

Eli välttelemällä ilmiötä et voi menettää mitään mitä Jumala sinulle tahtoo antaa, mutta jos olenkin oikeassa ja tämä on saatanasta voit joutua valhevoiman lumoihin ja sen vaikutus uskonelämään ei ole kenenkään tiedossa ja ilmiö on Raamatun ulkopuolinen.

Eikö näin lopunaikoina ole viisasta valvoa ja olla varuillaan? Tähänhän Raamattukin meitä kehoittaa eikä suinkaan juoksemaan ihmeellisten Raamatun ulkopuolisten manifestaatioiden perässä. Herätkää hyvät ihmiset! Jumala ei ole ihmisissä tai ilmiöissä! Jumala on taivaissa ja jokapuolella läsnä! Herra ei tarvitse mitään stadioinia toimiakseen, vaan voi toimia ja toimiikin juuri siellä missä tahtoo.

Raamattu ei opeta, että nostattaa lopunaikoina kaatajia jonka käsien alla saat kokea Jumalan erityistä sätkimistä ja kaatuilua ja että on raitista ja tervettä tällaista etsiä. Jos Jumala näin opettaisi olisi Raamattu vahvistanut tämän ilmiön monessa kohtaa" Ja Paavali saarnasi evankeliumia ja moni vaipui maahan täristen ja sätkien" ei tällaista ole! Ei tätä löydy!

Myöskin jotkut ovat sitä mieltä, että pahat henget ne vaan kaatelee ihmisiä kun väkevästi Jumala toimii ja saarnaa ja siitä ilmiö johtuu...

Hölynpölyä, silloinhan tätä pitäisi näkyä jälleen kaikissa tilaisuuksissa jossa on riivattuja ja Jumalan sanaa julistetaan uskovien kesäjuhlilla, musiikkitilaisuuksissa, junassa jossa joku rukoilee hiljaa mielessään ihmisten puolella, kun radiosta kuuluu Jumalan sanaa niin pitäisi olla suuret tärinät pitkin Suomea, kotikokouksissa kun toisissa huoneissa on ihmisiä jotka eivät ole uskossa he kuulevat kotikokouksessa julistettavan Jumalan sanaa, pitäisi olla mahdoton kaatuilu ja kolina yläkerrasta...mutta ei näin ole.

Ilmiö toimii vain muutamien "kohu julistajien" tilaisuuksissa, hindulaisuudessa, torontolaisilmiössä jne. jos pahat henget heittelee tuskissansa täristäen riivattua niin silloinhan hindulaisuudessa saarnattaisiin ihan oikeaa sanaa kun tämä ilmiö siellä on vahvasti edustettuna, silloinhan torontolaisuus olisi Jumalasta, silloinhan joogassa olisi Jumalan voimaa, jos pahat henget aiheuttaisivat tämän ilmiön kun kohtaavat pyhyyttä.... ei oikein täsmää.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 16. Heinä 2014 11:22

Niin Mikko ....vaan ajattele sellainen tilanne ,jossa puhuja rukoilija on Jumalan Mies .Sitten lavalle tulee ihminen rukoiltavaksi ,jossa on saastainen henki ja näitä ihmisiä ,jotka ovat vastustajan voimanalla on ihmisissä ja sitä en ala mittaamaan tässä ovatko he uudestisyntyneitä vai ei ,mutta siis ovat tulleet tähän kuviteltuun Jumalan tilaisuuteen .Kun Jumalan Mies laittaa käden tällaisen saastaisen vaikuttamaan ihmiseen niin lopputulos saattaa pian näkyä lattialla ja sätkyily ja kouristelu on silloin mitä rajuinta ja hyvin selvää ja herättää helposti oudoksuntaa kuten itsekki tulin joskus huomaamaan eräässä tilaisuudessa .Silloin minun jälkeeni lattialle kaatui kaksi naista ,jotka rukousjonossa väheksyivät tilaisuutta ja voisi sanoa jopa kevyttä pilkkaa tekivät siitä hetkestä.
Ne nauroivat katketakseen ja olivatki siinä itse hieman naurunkohteena.

Se on sitte taas toinen juttu ne suuret mahtavat puhujat ja niiden voimat.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Heinä 2014 13:16

Mr Kerimäki kirjoitti:Niin Mikko ....vaan ajattele sellainen tilanne ,jossa puhuja rukoilija on Jumalan Mies .Sitten lavalle tulee ihminen rukoiltavaksi ,jossa on saastainen henki ja näitä ihmisiä ,jotka ovat vastustajan voimanalla on ihmisissä ja sitä en ala mittaamaan tässä ovatko he uudestisyntyneitä vai ei ,mutta siis ovat tulleet tähän kuviteltuun Jumalan tilaisuuteen .Kun Jumalan Mies laittaa käden tällaisen saastaisen vaikuttamaan ihmiseen niin lopputulos saattaa pian näkyä lattialla ja sätkyily ja kouristelu on silloin mitä rajuinta ja hyvin selvää ja herättää helposti oudoksuntaa kuten itsekki tulin joskus huomaamaan eräässä tilaisuudessa .Silloin minun jälkeeni lattialle kaatui kaksi naista ,jotka rukousjonossa väheksyivät tilaisuutta ja voisi sanoa jopa kevyttä pilkkaa tekivät siitä hetkestä.
Ne nauroivat katketakseen ja olivatki siinä itse hieman naurunkohteena.

Se on sitte taas toinen juttu ne suuret mahtavat puhujat ja niiden voimat.

En oikein saa kiinni ajatuksestasi, tavallaan sanot että kaatuminen ja sätkiminen on Jumalasta ja toisaalta sitten taas ei aina olekkaan? Ja että Jumala voi halutessaan opettaa nöyryyttä kaatamalla lattialle? Mutta kuitenkin on toinen juttu ne suuret ja mahtavat puhujat.

En ymmärrä mikä lopullinen kantasi asiaan on...
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 16. Heinä 2014 14:13

Siis tarkoitin sellaista tilannetta ,että se tilaisuus ja henkilö ja se ilmapiiri on täysin Jumalan "suosiossa ja kaikki tapahtuu likimain kuin pitääki järjestyksessä .Sitten siellä aletaan esim edessä rukoilla ja yksi henkilö esim Mikko Murpatti niminen laittaa käden ihmisen päälle ja rukoilee ja Mikko siirtyy seuraavan ihmisen kohdalle ja rukoilee ja se ihminen yht äkkiä putoaa lattialle ja alkaa sätkiä ja potkia ja silloin voitaisiinko sanoa ,että tämä Mikko joka on Herran voimassa rukoillu on tullutkin kohdanneeksi ihmisen rukousjonossa ,jossa on saastainen henki ja se henki hävisi kuten niin käy kun kohtaa Jumalan voiman ja lähtiessään tuo henki siis väkivaltaisesti runteli ja mölyn kanssa lähti siinä paikassa ihmisestä.....................tuommoinen siis se ajatuskuvio asiasta.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Heinä 2014 15:31

Mr Kerimäki kirjoitti:Siis tarkoitin sellaista tilannetta ,että se tilaisuus ja henkilö ja se ilmapiiri on täysin Jumalan "suosiossa ja kaikki tapahtuu likimain kuin pitääki järjestyksessä .Sitten siellä aletaan esim edessä rukoilla ja yksi henkilö esim Mikko Murpatti niminen laittaa käden ihmisen päälle ja rukoilee ja Mikko siirtyy seuraavan ihmisen kohdalle ja rukoilee ja se ihminen yht äkkiä putoaa lattialle ja alkaa sätkiä ja potkia ja silloin voitaisiinko sanoa ,että tämä Mikko joka on Herran voimassa rukoillu on tullutkin kohdanneeksi ihmisen rukousjonossa ,jossa on saastainen henki ja se henki hävisi kuten niin käy kun kohtaa Jumalan voiman ja lähtiessään tuo henki siis väkivaltaisesti runteli ja mölyn kanssa lähti siinä paikassa ihmisestä.....................tuommoinen siis se ajatuskuvio asiasta.

Justiinsa nyt käsitän mitä ajat takaa.

Tuo on ihan Raamatullista tuo kuvailemasi ajatus, että karkoitettaessa pahahenki kouristelee , huutaa jne.

Ehkäpä tämä kuitenkin tulee ottaa enemmän huomioon kun ajattelee tätä kaatumisilmiötä, sillä noin Raamattu kuvaa käyvän eli riivaaja viskaa maahan, huutaa ja kouristelee kun sitä ajetaan pois.

Mark. 1:26

Ja saastainen henki kouristi häntä ja lähti hänestä huutaen suurella äänellä.

Mark. 9:20

Niin he toivat hänet hänen tykönsä. Ja heti kun hän näki Jeesuksen, kouristi henki häntä, ja hän kaatui maahan, kieritteli itseään, ja hänestä lähti vaahto.

Mark. 9:26

Niin se huusi ja kouristi häntä kovasti ja lähti ulos. Ja hän kävi ikäänkuin kuolleeksi, niin että monet sanoivat: "Hän kuoli".

Tämä pitää ottaa huomioon ja harkintaan kun arvostelee näitä kaatamistapauksia.

Mutta semmoinen asia jäi vielä ihmetyttämään, että eikö Raamattu opasta meitä toimimaan aina Herra Jeesuksen nimessä eli tällä nimellä/nimessä karkoiteta riivaajia, paranneta , rukoilla, kiitetä jne?

Löytyykö Raamatusta vahvistusta, sille että riivaajat ilman käskysanaa riivaajat lähtevät ja poistuvat opetuslasten toimesta? Taikka reagoivat puheeseen Jumalasta sillätavalla että kouristelevat?

Tähän pitää löytää vastaus ja tutkia asiaa Raamatusta, sillä jos tämmöinen tapaus löytyy että pahahenki reagoi opetuslapseen taikka apostoliin ilman kosketusta taikka käskysanaa niin että poistuu heistä niin se on tärkeä huomio.

Jos tällaista taas ei löydy Raamatusta niin sitten jää itselläni harkintaan opetanko tätä ja miten otan asian huomioon.

Mutta ei muuta kuin Raamatun äärelle, ellei jollakin jo ole esimerkkiä tiedossa ? :)
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Juha » 16. Heinä 2014 15:37

Mikko Murpatti kirjoitti:
Mr Kerimäki kirjoitti:Siis tarkoitin sellaista tilannetta ,että se tilaisuus ja henkilö ja se ilmapiiri on täysin Jumalan "suosiossa ja kaikki tapahtuu likimain kuin pitääki järjestyksessä .Sitten siellä aletaan esim edessä rukoilla ja yksi henkilö esim Mikko Murpatti niminen laittaa käden ihmisen päälle ja rukoilee ja Mikko siirtyy seuraavan ihmisen kohdalle ja rukoilee ja se ihminen yht äkkiä putoaa lattialle ja alkaa sätkiä ja potkia ja silloin voitaisiinko sanoa ,että tämä Mikko joka on Herran voimassa rukoillu on tullutkin kohdanneeksi ihmisen rukousjonossa ,jossa on saastainen henki ja se henki hävisi kuten niin käy kun kohtaa Jumalan voiman ja lähtiessään tuo henki siis väkivaltaisesti runteli ja mölyn kanssa lähti siinä paikassa ihmisestä.....................tuommoinen siis se ajatuskuvio asiasta.

Justiinsa nyt käsitän mitä ajat takaa.

Tuo on ihan Raamatullista tuo kuvailemasi ajatus, että karkoitettaessa pahahenki kouristelee , huutaa jne.

Ehkäpä tämä kuitenkin tulee ottaa enemmän huomioon kun ajattelee tätä kaatumisilmiötä, sillä noin Raamattu kuvaa käyvän eli riivaaja viskaa maahan, huutaa ja kouristelee kun sitä ajetaan pois.

Mark. 1:26

Ja saastainen henki kouristi häntä ja lähti hänestä huutaen suurella äänellä.

Mark. 9:20

Niin he toivat hänet hänen tykönsä. Ja heti kun hän näki Jeesuksen, kouristi henki häntä, ja hän kaatui maahan, kieritteli itseään, ja hänestä lähti vaahto.

Mark. 9:26

Niin se huusi ja kouristi häntä kovasti ja lähti ulos. Ja hän kävi ikäänkuin kuolleeksi, niin että monet sanoivat: "Hän kuoli".

Tämä pitää ottaa huomioon ja harkintaan kun arvostelee näitä kaatamistapauksia.

Entäs sitten kun jos samat naamat on aina kieriskelemässä maassa?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Hansu » 16. Heinä 2014 15:51

Mikko Murpatti kirjoitti:Jotta itse pystyisin hyväksymään kaatumis -ilmiön pitäisi Raamatussa olla tästä selkeä opetus.

Tätä ilmiötä ei Raamattu yksinkertaisesti opeta.

Raamattu ei missään anna ymmärtää, että kun Jumala toimi apostolien puhuessa/opettaessa/siunatessa taikka käyttäessään armolahjoja olisi tapahtunut semmoista ilmiötä, että ihmiset kaatuivat, sätkivät , itkivät ja karjuivat (samanaikaisesti).

Myöskään tätä ilmiötä ei löydy yhtenäisesti Herra Jeesuksen seurakuntaruumiista eli muista uskovista, itseasiassa vain muutaman "kohu saarnaajan" tilaisuuksissa tätä ilmiötä esiintyy.

Muutenhan hengellisissä konserteissa/festivaaleilla/rukoustapahtumissa/kotikokouksissa eli kaikissa tilanteissa jossa Jumala parantaa ja toimii väkevästi pitäisi tätä ilmiötä tapahtua, jos se olisi normaalia ja Raamatullista. Näin ei kuitenkaan ole.

Seuraavaksi on hedelmällistä katsoa missä tätä ilmiötä tapahtuu.

Sitä tapahtuu varmuudella todettujen eksytysten aikana. Torontolaisuusilmiössä, Benny Hinnin käsien alla, nauruherätys eksytyksessä, juopuneet hengestä herätyksessä, hindulaisuudessa, joogassa jne.

Minulle on aivan selvää ja täysin mustavalkoista, että jos jonkin henkilön tilaisuuksissa toimii tällainen Raamatun ulkopuolinen voima, josta Raamattu ei mitään opeta niin tämä voima ei ole Jumalasta ja sitä tulee välttää.

Ja vielä tekstin tärkein pointti ja ajatus:

Välttelemällä tätä kaatumis, sätkimis ja karjumis ilmiötä emme menetä yhtään mitään!

Vaikka olisin tässä siis täysin väärässä ja en siksi menisi tilaisuuksiin jossa tätä ilmiötä esiintyy en menettäisi yhtään mitään uskonelämässäni, sillä Jumala on kaikkivaltias ja jos Hän tahtoo minua Pyhällä Hengellä koskettaa sillä tavalla että tärisen transsissa maassa, karjun ja huudan ja itken voi Herra tehdä sen ihan missä tahansa. Jos Herra tahtoisi tuommoisen kokemuksen minulle antaa minun ei tarvitse juosta sen perässä, vaan Jumala voi kiistattta tehdä mitä tahtoo ja missä tahtoo.

Eli välttelemällä ilmiötä et voi menettää mitään mitä Jumala sinulle tahtoo antaa, mutta jos olenkin oikeassa ja tämä on saatanasta voit joutua valhevoiman lumoihin ja sen vaikutus uskonelämään ei ole kenenkään tiedossa ja ilmiö on Raamatun ulkopuolinen.

Eikö näin lopunaikoina ole viisasta valvoa ja olla varuillaan? Tähänhän Raamattukin meitä kehoittaa eikä suinkaan juoksemaan ihmeellisten Raamatun ulkopuolisten manifestaatioiden perässä. Herätkää hyvät ihmiset! Jumala ei ole ihmisissä tai ilmiöissä! Jumala on taivaissa ja jokapuolella läsnä! Herra ei tarvitse mitään stadioinia toimiakseen, vaan voi toimia ja toimiikin juuri siellä missä tahtoo.

Raamattu ei opeta, että nostattaa lopunaikoina kaatajia jonka käsien alla saat kokea Jumalan erityistä sätkimistä ja kaatuilua ja että on raitista ja tervettä tällaista etsiä. Jos Jumala näin opettaisi olisi Raamattu vahvistanut tämän ilmiön monessa kohtaa" Ja Paavali saarnasi evankeliumia ja moni vaipui maahan täristen ja sätkien" ei tällaista ole! Ei tätä löydy!

Myöskin jotkut ovat sitä mieltä, että pahat henget ne vaan kaatelee ihmisiä kun väkevästi Jumala toimii ja saarnaa ja siitä ilmiö johtuu...

Hölynpölyä, silloinhan tätä pitäisi näkyä jälleen kaikissa tilaisuuksissa jossa on riivattuja ja Jumalan sanaa julistetaan uskovien kesäjuhlilla, musiikkitilaisuuksissa, junassa jossa joku rukoilee hiljaa mielessään ihmisten puolella, kun radiosta kuuluu Jumalan sanaa niin pitäisi olla suuret tärinät pitkin Suomea, kotikokouksissa kun toisissa huoneissa on ihmisiä jotka eivät ole uskossa he kuulevat kotikokouksessa julistettavan Jumalan sanaa, pitäisi olla mahdoton kaatuilu ja kolina yläkerrasta...mutta ei näin ole.

Ilmiö toimii vain muutamien "kohu julistajien" tilaisuuksissa, hindulaisuudessa, torontolaisilmiössä jne. jos pahat henget heittelee tuskissansa täristäen riivattua niin silloinhan hindulaisuudessa saarnattaisiin ihan oikeaa sanaa kun tämä ilmiö siellä on vahvasti edustettuna, silloinhan torontolaisuus olisi Jumalasta, silloinhan joogassa olisi Jumalan voimaa, jos pahat henget aiheuttaisivat tämän ilmiön kun kohtaavat pyhyyttä.... ei oikein täsmää.

Mikko, hyvin olit perustellut tuon kaatumisilmiön. Sanon tuohon, että iso AMEN! :)

Olen itsekkin pähkäillyt noita kaatumisilmiöitä, että on se vaan kumama juttu, kun kaatumisilmiöitä tapahtuu aina siellä missä on muutenkin hieman kyseenalaista meininkiä. En ole koskaan nähnyt moisia ilmiöitä siellä missä oppi perustuu Jumalan Sanan totuuteen ja siellä missä Pyhä Henki on taatusti läsnä.
Hansu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu