paa kirjoitti:Entäpä ne Jeesusta pidättämään tulleet sotilaat, jotka kellahtivat myös selälleen? Jumalan voima kaatoi heidät, mutta miksi? Halusiko Jumala näyttää ns. kaapin paikan noille sotilaille, vai että he tajuaisivat ettei heidän vangitsemansa ihminen ollutkaan mikään perusjannu vai kaatuivatko pelosta/säikähdyksestä/jostain.
Niinpä.... voisi siis kysyä rinnasteisesti, että oliko Jeesuksessa jokin väärä henki tai voitelu tms. koska Hänen sanoessaan; "Minä se olen." sotilaat kaatuivat selälleen?
Itse uskon, että Jumala halusi nimeomaan näyttää voimansa tuossa tilanteessa, eikä Raamattu sano missään, että selälleen kaatuminen olisi kirous.
Tämä on täysin ihmisten tekemä tulkinta!
Eikä Raamattu anna myöskään mitään yleisohjetta siihenkään, missä asennossa tai muodostelmassa ihmisten tulee olla, kun heidän puolestaan rukoillaan, joten sellaisen olosuhteiden pakosta tapahtuvan ulkoisen tilanteen, kuten rukousjonojen muodostamisen tuomitseminen ja arvostelu on minusta vähintäänkin outoa.
Jos esirukoukseen on tulossa niin paljon ihmisiä, että heitä on jonoksi asti ja jokainen haluaa, että hänen puolestaan rukoillaan henk.kohtaisesti, niin miten se voisi olla Raamattun vastaista tai miten siinä tilanteessa tulisi toimi?
Antaako Raamattu siihen jonkin ohjeen tai kieltääkö toimimasta tällä tavalla??
Sehän on vain sen tilanteen vaatima ulkoinen järjestely.
Voitaisiin samalla periaatteilla tuomita se, että ei Jeesuksen aikana ihmiset, jotka tulivat Häntä kuuntelemaan, istuneet sellaisia tuoleilla, kun nykyään istuvat tms.?
Tämä on ehkä niitä harvoja asioita, joissa olen P.P. kanssa eri mieltä, mutta olen ajatellut, että hän on vielä aika nuori uskova ja jos vilpittömästi etsii Jumalallista totuutta tässäkin asiassa, kuten uskon hänen tekevänkin, tämäkin asia vielä hänelle selviää.
Itse siis uskon, että on tapauksia, joissa kaadutaan Jumalan voimasta, ja on tapauksia, joissa kaatuminen on sielullista alkuperää ja on tapauksia, missä vihollinen käyttää samaa metodia, eksyttääkseen sen kautta monia.
Niilo korosti aina sitä, ettei itseistarkoitus ole kaatuminen ja ettei kaatumisella ole parantumiseen eikä uskoon tuloon mitään merkitystä, joten on kysymys vain siitä, että kun Jumalan Pyhän Hengen voima koskettaa voimakkaasti, ihmisen oma voima ei ole silloin kykenevä hallitsemaa hänen ruumistaan.
Sellaista en hyväksy itsekään, enkä näe Pyhän Hengen toimintana, mitä tapahtui esim. Herzogin kokouksissa, että ihminen kaatu ja hänen käsketään nousta ja taas sama uudestaan ja uudestaan, jolloin on todellakin kysymys shousta, mutta ei Niilon aikana tapahtunutkaan tällaista.
Kyllä uudestisyntynyt Pyhän Hengen armolahjoilla varustettu ihminen kykenee erottamaan paikanpäällä, milloin on kysymyksessä Pyhän Hengen teot ja milloin saatanan teot.
Joten on myöskin monien uudestisyntyneiden ja Pyhällä Hengellä täytettyjen Jumalan lasten ylenkatsomista sellainen, etteikö Jumalan henki olisi kyennyt heille ilmoittamaan esim. Niilon kohdalla, että on kysymys saatanan voimasta ja väärästä voitelusta.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 06. Heinä 2014 10:06, muokattu yhteensä 1 kerran