Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Heinä 2014 08:31

Siivetön kirjoitti:Ok, enkä siis halunnut millään muotoa kyseenalaistaa sanomaasi.

Halusin siis vain keskustella ja ymmärtää paremmin, mitä tarkoitit.

Mutta asia ok.

Okkay :hugehug:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Heinä 2014 09:13

*
Lisään vielä pari juttua. Jumala johdattaa hengellisesti sokeita astelemaan tietä, jota he eivät tunne. Kyllä he ennemmin tai myöhemmin saavat ymmärryksen kaikkeen. Edellä ei ole enää "louhikkoja" eikä "pimeyttä". Sama juttu pätee Raamatun lukemiseen, nöyrtyessään saa enemmin tai myöhemmin ymmärryksen kaikkeen kunhan se nöyrtyy lukemaan Raamattua ja uskoo mitä Sana opettaa kunhan pitää Jumalan Sanana.

Jes. 42:16 Minä kuljetan sokeat tietä, jota he eivät tunne, annan heidän astella polkuja, joita he eivät ennen tunteneet. Minä muutan pimeyden heidän edellään valoksi ja louhikot tasangoksi. Nämä asiat minä teen enkä niitä tekemättä jätä. RK

Sotapäällikkö Naeman ei suostu nöyrtymään ja aliarvostaa sitä ja lähtee pois suuttuessaan. Sama juttu pätee Raamatun lukemiseen. Raamatun mukaan ylenkatsoo Jumalan Sanaa, se tuomitsee hänet viimeisenä päivänä koska se aliarvostaa Jumalan Sanaa. Vakava asia!

Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Siivetön » 02. Heinä 2014 09:25

Aamen Vaisuliini!
Siivetön

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Heinä 2014 09:58

*
Vielä yksi juttu sori :D

Ymmärsin äsken lukiessani Raamattua. En tiedä ymmärsinkö oikein. Koetelkaa tätä.
Vain Sanan kautta pelastuu. Sama juttu pätee Sanan kuulemiseen, saa Jumalan aikaansaamaa uskoa sisimpään Sanan kautta - kuullessaan Sanaa (Room. 10:17) ja myös Raamatun lukemisen kautta. Yksi jae vahvistaa todistamalla että Jeesus Sanana tulee pelastamaan maailman, kunhan Sanaa noudattamalla se pelastuu (Joh. 12:47).

Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. RK

Joh. 12:47 Jos joku kuulee minun sanani eikä noudata niitä, en minä häntä tuomitse, sillä minä en ole tullut tuomitsemaan maailmaa vaan pelastamaan maailman. RK
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Heinä 2014 10:02

*
Jos ei lue Raamattua ja sanoo että on itsessään Pyhä Henki. Mutta Raamatun mukaan vain Sanan lukemisen kautta on itsessään Pyhä Henki.

Joh. 14:21 Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."

23 Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan. RK
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Heinä 2014 10:15

vaisuliini kirjoitti:*
Lisään vielä pari juttua. Jumala johdattaa hengellisesti sokeita astelemaan tietä, jota he eivät tunne. Kyllä he ennemmin tai myöhemmin saavat ymmärryksen kaikkeen. Edellä ei ole enää "louhikkoja" eikä "pimeyttä". Sama juttu pätee Raamatun lukemiseen, nöyrtyessään saa enemmin tai myöhemmin ymmärryksen kaikkeen kunhan se nöyrtyy lukemaan Raamattua ja uskoo mitä Sana opettaa kunhan pitää Jumalan Sanana.

Jes. 42:16 Minä kuljetan sokeat tietä, jota he eivät tunne, annan heidän astella polkuja, joita he eivät ennen tunteneet. Minä muutan pimeyden heidän edellään valoksi ja louhikot tasangoksi. Nämä asiat minä teen enkä niitä tekemättä jätä. RK

Sotapäällikkö Naeman ei suostu nöyrtymään ja aliarvostaa sitä ja lähtee pois suuttuessaan. Sama juttu pätee Raamatun lukemiseen. Raamatun mukaan ylenkatsoo Jumalan Sanaa, se tuomitsee hänet viimeisenä päivänä koska se aliarvostaa Jumalan Sanaa. Vakava asia!

Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Avasin koneen kun halusin tuoda omat kamppailuni Herran ja teidän foorumilaisten eteen ihan julkisesti ja nöyrin sydämin ja sitten luen täältä aivan mahtavia juttuja mitä Vaisuliini oot laittanu mm.sotapäällikkö Naemanista ja hänen sairastamisestaan ja tekemisistään.
Ylpeys käy lankeemuksen edellä..näin ajattelin aloittaa ja sen perään, yhteys "yläkertaan" takkuaa.
Tällä viikolla oon monena päivänä ollu tosi "vetelä" syömisten kans jotka tuo mulle vatsaoireita (oonhan lomalla ja pyrin nauttimaan siitä :? ) ...oon kuitenkin yrittäny rukoilla voimaa vastustaa varsinkin näitä makeita juttuja jotka on erittäin pahoja mm suklaata ja karkkia koska syön niitä himoihini :oops:
Kun yritän rukoilla niin yhteys katkeaa välittömästi ja ihmettelen miksi??
Jo vähän ennemmin, olikohan se eilen mun eteen nostettiin eräs kommentti jonka itse kirjoitin täällä tämmösellä "Minä ainakin" meiningillä.Jäin vain miettimään sitä ,mutta ei avautunut vielä...viime yönä ja tänä aamuna tuskailin taas Herran edessä että mikä täs nyt mättää.
Ja taas mun eteen nostettiin se sama kommentti ja sitten tajusin että voi kuinka ylpeästi oon kirjoittanut tuon ja varoitellut toista ihmistä ylpeyteen lankeamisesta :oops: anteeksi lonelyrider jälleen kerran.
Jumala muistutti että mun ei tuu ajatella "minä meiningillä" tätä asiaa vaan kaikki on suurta armoa mitä saan tämän asian kans kokea tehdä ja oppia.
Juttelin kerran erään tutun uskovan naisen kans kaupassa tästä mun sairaudesta ja syömisistä ja hän sanoi jotain tuosta 7 kertaa puhdistautumisesta, mutta en enää muista mitä tarkalleen sillä tarkoitti.Mua jäi se kyllä kiinnostamaan mutta unohdin ottaa sen kohdan luettavaksi Raamatusta.
Ja nyt Vaisuliini Jumalan johdattamana kirjoittaa siitä tänne just kun taas lankesin tähän lokaiseen liejuun.Moneskohan kerta se oli kun takkuan tämän sairauden kanssa jonka tietä en eteenpäin tunne ...Mutta lopputulos selviää kyllä aikanaan.

Nöyrryn Jumalan edessä tämän asian kanssa ja kiitän siitä että Sinun armossasi on mulle kylliksi...et hylkää kun ymmärtämättömyyttäni lankean ja kiitos siitä että Sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat ja ojentavat kun kuljen välillä harhaan.Aamen.
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Heinä 2014 10:29

systeri kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*

Avasin koneen kun halusin tuoda omat kamppailuni Herran ja teidän foorumilaisten eteen ihan julkisesti ja nöyrin sydämin ja sitten luen täältä aivan mahtavia juttuja mitä Vaisuliini oot laittanu mm.sotapäällikkö Naemanista ja hänen sairastamisestaan ja tekemisistään.
Ylpeys käy lankeemuksen edellä..näin ajattelin aloittaa ja sen perään, yhteys "yläkertaan" takkuaa.
Tällä viikolla oon monena päivänä ollu tosi "vetelä" syömisten kans jotka tuo mulle vatsaoireita (oonhan lomalla ja pyrin nauttimaan siitä :? ) ...oon kuitenkin yrittäny rukoilla voimaa vastustaa varsinkin näitä makeita juttuja jotka on erittäin pahoja mm suklaata ja karkkia koska syön niitä himoihini :oops:
Kun yritän rukoilla niin yhteys katkeaa välittömästi ja ihmettelen miksi??
Jo vähän ennemmin, olikohan se eilen mun eteen nostettiin eräs kommentti jonka itse kirjoitin täällä tämmösellä "Minä ainakin" meiningillä.Jäin vain miettimään sitä ,mutta ei avautunut vielä...viime yönä ja tänä aamuna tuskailin taas Herran edessä että mikä täs nyt mättää.
Ja taas mun eteen nostettiin se sama kommentti ja sitten tajusin että voi kuinka ylpeästi oon kirjoittanut tuon ja varoitellut toista ihmistä ylpeyteen lankeamisesta :oops: anteeksi lonelyrider jälleen kerran.
Jumala muistutti että mun ei tuu ajatella "minä meiningillä" tätä asiaa vaan kaikki on suurta armoa mitä saan tämän asian kans kokea tehdä ja oppia.
Juttelin kerran erään tutun uskovan naisen kans kaupassa tästä mun sairaudesta ja syömisistä ja hän sanoi jotain tuosta 7 kertaa puhdistautumisesta, mutta en enää muista mitä tarkalleen sillä tarkoitti.Mua jäi se kyllä kiinnostamaan mutta unohdin ottaa sen kohdan luettavaksi Raamatusta.
Ja nyt Vaisuliini Jumalan johdattamana kirjoittaa siitä tänne just kun taas lankesin tähän lokaiseen liejuun.Moneskohan kerta se oli kun takkuan tämän sairauden kanssa jonka tietä en eteenpäin tunne ...Mutta lopputulos selviää kyllä aikanaan.

Nöyrryn Jumalan edessä tämän asian kanssa ja kiitän siitä että Sinun armossasi on mulle kylliksi...et hylkää kun ymmärtämättömyyttäni lankean ja kiitos siitä että Sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat ja ojentavat kun kuljen välillä harhaan.Aamen.

Olen ihan sanaton :shock: Kiitos ja kunnia Jumalalle! Mutta minä olen myös vajavainen ja minulla on oma vajavaisuuteni niin haluan jokapäivä nöyrtyä Jumalan edellä... Jumala saa korjata minua.

Kristuksen armorikasta siunausta myös Systerille! :hugehug:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Heinä 2014 10:50

*
No haluaisin kysyä vielä. Muhammed ei ollut hurskas mies vaikka islamilaiset luulevat häntä hurskaaksi. Täällä Suomessa alkoi kasvaa islamilaisiksi kääntyneiden määrä mutta minua ihmetyttää miksi he eivät ottaneet selvää Muhammedin syntymähistoriasta eikä kukaan haastannut heitä tutkimaan sitä historiaa. Alkuperäinen historia voi paljastaa kaiken mutta ei kukaan islamilaisista älynnyt tutkia Muhammedin syntymähistoriaa. :shock: Kyllä se on huolestuttavaa. :?

Gazan alue on Jumalan antama maa Israelille mutta se päättyi "vääriin käsiin" eli Arabien terroristiryhmiin, jotka kutsuvat itseään palestiinalaisiksi ja terroristit tekivät siitä oman tukikohtansa koska islam on heidän oppi joka opettaa sotimaan Israelia vastaan, juutalaisia ja jopa kristittyjä kans. Koko touhuilu on täyttä sokeaa johon islamilaiset eksyvät uskomaan! No olisi hyvä aika haastaa heidät ottamaan selvää alkuperäisestä Muhammedin syntymähistoriasta, se varmaan avaisi heidän silmät "tajuamaan" paremmin. Pyhä Henki varmaan tässä asiassa auttaa heitä näkemään totuutta.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Heinä 2014 14:19

*
Se Gazan alue jäi miettimään onko Jumala luvannut palauttaa sen Israelille? Jos Jumala on sen luvannut, kyllä se aikoinaan toteutuu eikä Jumalan lupaus jää tyhjäksi. Mutta milloin? :roll:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Heinä 2014 14:23

*
Katsokaa mitä minä löysin. Tämä kyseinen ihminen on historian ensimmäinen sananjulistaja, joka on uskaltanut julkisesti puuttua Koraanin ja islamilaisuuden suuriin harhoihin. Hän on Jumalan lähettämä apostoli islamilaiseen maailmaan". Hänen isännöimää 90 minuutin TV-ohjelmaa katselee noin 50 miljoonaa muslimia päivässä Pohjois-Afrikassa, Lähi-idässä ja Keski-Aasiassa. Ainakin 1000 muslimia kuukaudessa ottaa Kristuksen vastaan Botroksen puhelinpalvelun kautta. Jotkut tulevat uskoon suoraa lähetystä katsoessaan. Hänen hengestään on luvattu huikea 60 000 000 dollarin palkkio. Miksi? Huh...!!! :shock:

https://www.pelastussanoma.fi/Islamin%20opit/islam.htm
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu