Erota totuus valheesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Kesä 2014 08:58

Mikko... minulle Jeesus merkitsee todellakin Jumalan Sanaa. Hänen sanoissaan on kokonansa totuus, vain Hänessä on tie elämään.

Tietenkin, jos tahtoo seurata Paavalia, niin saahan Paavalia seurata, mutta kyllä minä kaikille soisin sen, että lähtisivät seuraamaan yksin Jeesusta.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Kesä 2014 10:04

Voimallisia sanoja:

Joh. 12:

42. Kuitenkin useat hallitusmiehistäkin uskoivat häneen, mutta fariseusten tähden he eivät sitä tunnustaneet, etteivät joutuisi synagoogasta erotetuiksi.

43. Sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.

44. Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

45. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.

46. Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.

47. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

48. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

49. Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

50. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

Herra, auta ja armahda meitä!
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Kesä 2014 10:17

lonelyrider kirjoitti:Mikko... minulle Jeesus merkitsee todellakin Jumalan Sanaa. Hänen sanoissaan on kokonansa totuus, vain Hänessä on tie elämään.

Tietenkin, jos tahtoo seurata Paavalia, niin saahan Paavalia seurata, mutta kyllä minä kaikille soisin sen, että lähtisivät seuraamaan yksin Jeesusta.

Ei voi seurata Paavalia, sillä Paavali ei julista Raamatussa Paavalia vaan Herra Jeesusta. Mistään emme saa Paavalin opetusta ja tahtoa selville Raamatusta, sillä Raamattuun Paavali ei kirjoitellut omia opetuksiaan omasta päästänsä, vaan opetuksia joita Herra Elohim saneli hänelle! Paavali oli Jumalan sihteerinä ja kirjurina sekä puhemiehenä tässä.

Tiedätkö, miten sen nyt selttäisin, eli Paavali ei opeta Raamatussa omiaan vaan asioita jotka on saneltunta tai ilmestyksen kautta näytetty Hänelle (Tuli Herra Jeesukselta nämä).

Herra Jeesus ilmestyi hänelle ja puheli hänelle suoraan! Ei kai viestintuoja (Paavali) voi mitenkään himmentää tai mitätöidä viestin sisältöä tai antajaa (Jeesusta).

Jos Herra Jeesus jättäisi sinulle kirjeen pöydälle, ja sanoisi sinulle " Jätän sinulle kirjeen pöydälle , ystäväni Paavali Tarsolainen on sen kirjaillut, mutta minä sen hänelle sanelin" niin kirje olisi yhä kirje Herra Jeesukselta, kirjeessä olis yhä Herra Jeesuksen opetus/tahto / sanat, ainoa ero on vain se , että käsi joka kynää on liikutellut on ollut jonkun muun, sanoma on Herran.

Tämän vuoksi , koska Raamatun henkilöt ovat olleet Jumalan "sihteereinä" ja ilmoittaneet Raamatussa Jumalan opetuksia ja tahtoa eivät siis omaansa.

Tästä johtuen, Raamatusta löytyy Jumalan tahtoa/opetuksia/viisautta jne, eikä siis kirjoittajien.

Esim:

Kirjoitan kynällä sinulle Raamatusta 10-käskyä.

Sinä saat Raamatun sanoman , et Mikko Murpatin sanomaa! Saat lukea 10 Jumalan käskyä et 10-Murpatin käskyä. Viestin sisältö ei ole muuttunut vaikka kirjoitin sen kuulakärkikynällä ja sait sen minulta .

Tutki ja koettele onko tässä logiikassa mitään järkeä minkä ylhäällä esitin, josko se toisi sinulle iloa ja riemua !

Siunausta päivääsi ja kaikille muillekkin !
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Kesä 2014 11:31

Mikko, kysyit toisessa ketjussa jotain minulta, mistä tiedän Jeesuksen tahdon ja missä se on ilmoitettu ja pyysin sinua itse kääntymään lukemaan niitä sanoja, jotka Jeesus itse sanoo. Sanoit, että se on oikein ja hyvä. Joko teit sen? Jeesuksen omat sanat sisältävät kaiken sinun tarvitsemasi. Kun sen ymmärrät, et tarvitse Paulus Tarsolaisen sanoja, vaan sinulle riittää se, mitä Mestari itse sanoo ja mihin Hän sinua kehoittaa.

Kiitos Mikko siunauksesta.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Kesä 2014 11:54

lonelyrider kirjoitti:Mikko, kysyit toisessa ketjussa jotain minulta, mistä tiedän Jeesuksen tahdon ja missä se on ilmoitettu ja pyysin sinua itse kääntymään lukemaan niitä sanoja, jotka Jeesus itse sanoo. Sanoit, että se on oikein ja hyvä. Joko teit sen? Jeesuksen omat sanat sisältävät kaiken sinun tarvitsemasi. Kun sen ymmärrät, et tarvitse Paulus Tarsolaisen sanoja, vaan sinulle riittää se, mitä Mestari itse sanoo ja mihin Hän sinua kehoittaa.

Kiitos Mikko siunauksesta.

Toki olen tutustunut Jeesuksen sanoihin ja opetuksiin jo useasti monessa eri Raamatun kirjoituksessa, mutta kertaus on opintojen äiti!

Joten tein sen, ja kehoituksestasi rupesin lukemaan hyväksi todettua Johanneksen evankeliumia vaihteeksi ja totesin sen olevan mielestäni parhain evankeliumeista, jos niitä nyt voi tuolla tavalla arvostella.

Tykkään myös Luukkaan evankeliumista, sillä lääkärin ominaisuudessa hän kirjoitti verrattain tarkasti ja analyyttisesti asioista.

En jaksa enempää aiheesta vängätä, jos sinulle kelpaa vain Jeesuksen omalla suulla sanomat asiat opetukseksi olkoon sitten niin.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Juha » 12. Kesä 2014 12:51

Mielestäni on outoa ajatella että kaikki Paavalin sanat ja opetukset voi noin vain jättää huomiotta. Se on ihan sama kuin jättäisi Jeesuksen sanat huomioimatta, koska Paavali julisti Jumalan sanaa.

Gal. 1:11-12 kirjoitti:Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

Ef. 3:3 kirjoitti:että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 12. Kesä 2014 13:05

Lonelyrider...ei todellakaan millään pahalla, tämä vaan alkaa vaikuttaa samalaiselta keskustelulta jonka vuoksi loppuviimeksi pyytelit anteeksi multa.Se on niin totta että Jeesuksen sanat ovat ne joiden kautta täytyy peilata kaikki opetukset.Voiskin avata keskustelun perustuuko mm.Paavalin opetukset ja kirjeet Jumalan Sanaan :)

Siunausta...Jeesus rukoilee meidän puolesta tälläkin hetkellä!
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Kesä 2014 13:09

Kuka tuli Sanaksi keskellemme? Ketä meidän tulee siis seurata? Paavaliako teidän mielestä pitää siis lähteä seuraamaan?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja systeri » 12. Kesä 2014 13:14

Jeesus tuli Sanaksi keskellemme mutta turhaanko Hän näitä apostoleita asetti?

Mark 3:
13 Ja hän nousi vuorelle ja kutsui tykönsä ne, jotka hän itse tahtoi, ja he menivät hänen tykönsä.
14 Niin hän asetti kaksitoista olemaan kanssansa ja lähettääksensä heidät saarnaamaan,
15 ja heillä oli oleva valta ajaa ulos riivaajia.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 12. Kesä 2014 13:37

Esikuvana oleminen on ollu kans yks ajatuksen aihe jo varmaan pari viikkoa.

Joh 13

14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu