lonelyrider kirjoitti:Mikko... minulle Jeesus merkitsee todellakin Jumalan Sanaa. Hänen sanoissaan on kokonansa totuus, vain Hänessä on tie elämään.
Tietenkin, jos tahtoo seurata Paavalia, niin saahan Paavalia seurata, mutta kyllä minä kaikille soisin sen, että lähtisivät seuraamaan yksin Jeesusta.
Ei voi seurata Paavalia, sillä Paavali ei julista Raamatussa Paavalia vaan Herra Jeesusta. Mistään emme saa Paavalin opetusta ja tahtoa selville Raamatusta, sillä Raamattuun Paavali ei kirjoitellut omia opetuksiaan omasta päästänsä, vaan opetuksia joita Herra Elohim saneli hänelle! Paavali oli Jumalan sihteerinä ja kirjurina sekä puhemiehenä tässä.
Tiedätkö, miten sen nyt selttäisin, eli Paavali ei opeta Raamatussa omiaan vaan asioita jotka on saneltunta tai ilmestyksen kautta näytetty Hänelle (Tuli Herra Jeesukselta nämä).
Herra Jeesus ilmestyi hänelle ja puheli hänelle suoraan! Ei kai viestintuoja (Paavali) voi mitenkään himmentää tai mitätöidä viestin sisältöä tai antajaa (Jeesusta).
Jos Herra Jeesus jättäisi sinulle kirjeen pöydälle, ja sanoisi sinulle " Jätän sinulle kirjeen pöydälle , ystäväni Paavali Tarsolainen on sen kirjaillut, mutta minä sen hänelle sanelin" niin kirje olisi yhä kirje Herra Jeesukselta, kirjeessä olis yhä Herra Jeesuksen opetus/tahto / sanat, ainoa ero on vain se , että käsi joka kynää on liikutellut on ollut jonkun muun, sanoma on Herran.
Tämän vuoksi , koska Raamatun henkilöt ovat olleet Jumalan "sihteereinä" ja ilmoittaneet Raamatussa Jumalan opetuksia ja tahtoa eivät siis omaansa.
Tästä johtuen, Raamatusta löytyy Jumalan tahtoa/opetuksia/viisautta jne, eikä siis kirjoittajien.
Esim:
Kirjoitan kynällä sinulle Raamatusta 10-käskyä.
Sinä saat Raamatun sanoman , et Mikko Murpatin sanomaa! Saat lukea 10 Jumalan käskyä et 10-Murpatin käskyä. Viestin sisältö ei ole muuttunut vaikka kirjoitin sen kuulakärkikynällä ja sait sen minulta .
Tutki ja koettele onko tässä logiikassa mitään järkeä minkä ylhäällä esitin, josko se toisi sinulle iloa ja riemua !
Siunausta päivääsi ja kaikille muillekkin !