Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja systeri » 12. Touko 2014 10:28

Ajattelin nyt päivittää taas vähän tätä tilannetta :P
Nimittäin tuo vatsa meinas taas alkaa rettelöimään :/ viime viikolla oli jo kivut vasemmalla puolella ja oireet sitä mukaa että "hohhoijaa".
Ja vaikka kuinka söin gluteenittomia ja maidottomia ruokia, niin nyt se ei meinannutkaan rauhoittua,paheni vaan :/
Muutama päivä sitten menin taas epätoivoissani Antti Heikkilän sivuja tutkimaan ja kattoin että niin eihän se suosittelekkaan mitään gluteenittomia viljoja, vaikka mä oon kyllä päässy hyvään kuntoon käyttämällä gluteenitonta leipää.
Mutta sokerillisia vaaleita leivonnaisia en ollu käyttäny koko tuon puolentoista vuoden aikana kovin paljon, ihan vaan siksikin että ne on niin kalliita.
No nyt tänä keväänä mun miehenikin vatsa on kipeytyny ja hänkin söi jonku aikaa gluteenittomia.Hän alkas kantaa kotia just niitä makeita leivonnaisia.Lisäksi mä aloin vielä tehdä niitä ittekkin ja syödä sen kans niitä ja nyt epäilenkin että niistä makeista jutuista mun suolisto on alkanu tulehtua.
Muutama päivä sitten jätin kaiken muun viljan paitsi kauran ja lisäsin ruokaan vaan enemmän vihanneksia jne. niin nyt on vatsa taas kunnos ja oireet poissa :P
Sekopäisyyttä lisää se kun mietin tuota LEIPÄÄ että miksi Jumala ei paranna mua niin että voisin syödä viljatuotteita.Mihin perustuu se että leipä on niin terveellistä,leipää pitää syödä monta palaa päiväs ja miksi leivästä on tehty niin "pyhä asia" että sitä ei saa edes väärinpäin pöydälle laskea?? Mitä Raamattu sanoo leivästä,söikö ne silloin sitä yhtä paljon kuin me tänä päivänä...mistä viljasta ne entisaikaan tehtiin?? Voisin kyllä ittekkin tutkia asioita, mutta tämmösiä asioita nyt vaan miettii niin, ettei osaa/jaksa edes ettiä ja toimia :D
Lisäksi oon miettiny sitäkin että onko tullu kaikesta huolimatta annettua liikaa kunniaa ruokavaliolle ja esim Heikkilälle.Jumalan ihmehän se jokatapaukses oli että niin nopiaa silloin aluksi ne syövännäköiset muutokset katosi multa, vaikka olinkin jo ruokavaliolla.Ja sitä oon nyt ihmisille monesti todistanu.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 12. Touko 2014 11:43

Niin onhan se nyt tiedos että venhää ohraa ym on käytetty ajat sitten mutta oliko ne samaa kuin nyt ja tietysti se että tänä päivänä ne on pilalle käsiteltyjä.Mutta kun Jumala Sanassaan lupaa että kun me uskotaan Häneen niin minkään ei pitäisi meitä vahingoittaa ei edes myrkkyjen??
systeri

ViestiKirjoittaja tanu » 13. Touko 2014 07:06

Sokeri on myrkkyä elimistölle. Ihminen ei tarvitse sokeria yhtään mihinkään.
Ja melkein yhtä paha kuin sokeri, on valkoinen vilja, josta kaikki kuitu on perattu pois.
Pelkkää turhaa energiaa ja polttoainetta tulehdussairauksille.

Moni luonnonmukaista lääkintää suositteleva on sanonut, että sokerin syönti on tulehdussairauksien kohdalla, kuin heittäisi bensaa tuleen.
Kuulemma sama pätee syöpään. Sokeri on myös syövälle polttoainetta.

Moni saisi varmasti avun vatsa- ja suolistovaivoihinsa, jos jättäisi viljat pois ruokavaliosta. Jostain syystä(kuiduttomuus, lannoitteiden ja kasvinsuojeluaineiden ja tuholaismyrkkyjen käyttö?) nykyiset viljat aiheuttavat monille ihmisille terveysongelmia. Ja leipä myös helposti lihottaa jos sitä vähänkin enemmän syö.

Itse en paljoa luottaisi nykyisiin ravintosuosituksiin. Paljon on virheellistä ja haitallista tietoa tarjolla viranomaisten taholta. Juuri leivän syönnin suosittelu on ihan roskaa ja
samoin kaupan maidon suositteleminen on ihan yhtä suurta huijausta. Ei Luoja ole tarkoittanut maitoa muuta kuin imeväisten ravinnoksi. Ja kun vielä tuo kaupan maito on pilalle käsiteltyä, niin ei voi kuin ihmetellä, että miksi sitä pitäisi juoda.

Viimeisimmässä ravintosuosituksessa tosin leivän määrää oli vähennetty ja kehotettu lisäämään kasviksia. Mutta sitten rasvojen kohdalla olikin sellainen vedätys, että huh huh.
Kehotetaan käyttämääm enemmän rasvaa(ihan ok, jos oikeanlaista) ja nimenomaan kasvirasvoja kuten margariinia ja kevytlevitteitä. Ja sitten ihmetellään kun ihmiset sairastuvat.

Rasvaa ihminen tarvitsee ja paljon, mutta ei näitä teollisia, kuumennettuja ja pilkottuja ja ties mitä roskaa sisältäviä myrkkyjä. Leivän päälle vaan rohkeasti luonnontuotetta eli voita ja samoin paistamiseen. Jos haluaa käyttää öljyä, niin kannattaa käyttää kylmäpuristettuja virgin-öljyjä. Ei missään nimessä margariineja tai kuumehtamalla valmistettuja rypsi-, rapsi- tai auringonkukkaöljyjä! Voin käytön kanssa pitää pitää järki mukana, koska liika on liikaa tässäkin. Mutta voi on varmasti terveellistä, toisin kuin viranomaiset antavat ymmärtää(lääkefirmojen painostuksesta ja rahoittamina).

Kannattaa lukea rasvoista esim. Paula Heinosen ja Antti heikkilän kirjoituksia.

Mahdollisimman yksinkertainen, puhtaista raaka-aineista koostuva ruoka-valio on hyvän terveyden a ja o. Vielä kun muistaa harrastaa sopivasti liikuntaa, niin ei tarvitse lääkäreitä eikä lääkkeitä. Luontaislääkinnästä löytyy apu lähes vaivaan kuin vaivaan. Kyllä Luoja on niin tarkoittanut ja suunnitellut, että luonnosta ja oikeasta ravinnosta yleensä apu löytyy. Olen sitä mieltä, että mitä mitä useammin käyt lääkärissä, niin sitä sairaampi olet. Maalaisjärkeä käyttämällä ja netistä opiskelemalla ja ihmisten kokemuksia kuuntelemalla pysyy terveenä, eikä tarvitse käyttää haitallisia ja kalliita lääkkeitä. Toki joskus(hyvin harvoin) lääkkeetkin ovat tarpeen.

Ja ihan mahtava ja Raamatullinen parannuskeino on paasto! Elimistö puhdistuu ja mielikin virkistyy, kun ei syö mitään. Taudit häviävät kun polttoainetta ei ole saatavilla. Eikä maksa mitään, päinvastoin. Tosin paasto ei sovi kuin perusterveelle ihmiselle.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Touko 2014 08:19

Minusta tuntuu, että Raamatun väki söi aina vain leipää ja silti he elivät satoja vuosia :D
Itse syön vaaleaa leipää vain hyvin vähän, mutta juuri äsken söin aamupalaksi tuoreen ihan vaalean vehnäsämpylän. Nam.

Luvatusta maasta puhutaan Raamatussa maana, joka vuotaa maitoa ja mettä (esim.2.Moos.3:8). Mutta Raamatussa myös sanotaan, että vohlaa ei tule keittää emänsä maidossa (2.Moos.23:19). Juutalaiset ovat vieneet tämän erittäin pitkälle niin, että maitotuotteet ja lihatuotteet pidetään tarkkaan erillään. Uskon itsekin, että maitoa ei kannata juoda ruokajuomana jos ruuaksi on lihaa.

Olen muuten kova herkuttelemaan. Siis onko mitään parempaa kuin joku superherkullinen Sacherpalanen kahvikupillisen kera..? Tai joku ihana herkkusuklaajäätelö lämpimänä kevätpäivänä... Nam nam.

Mutta "...on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista (Hebr.13:9)..."
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Touko 2014 08:26

Kiitos tanu ihanasta tuesta taas :) Joku voi pitää mua ihan hölmönä,mutta mua välillä alkaa vaan niin riepoa se, että kuuluuko tää olla nyt näin, että ainavaan enemmän pitää karsia pois ruoka-aineita.Sokeri on myrkkyä, sen oon jo kropassani saanu kokea mutta että vielä gluteenittomat viljatkin pois kokonaan :P raskaan työntekijänä tarvitsen energiaa ja väsymys(lue naiseus) vaatii joskus jotain mikä on pehmeää hyvää täyteläistä, mutta "kissit" kun ei kaapista löydy mitään sellaista ja elimistö huutaa sitä.Joo varmaan...taistella täytyy itsensä siitä ajatuksesta ja tunteesta pois :)
En oo kertaakaan laittanu palautetta Antille siitä miten tää sen dieetti on toiminu mun kohdalla hyvin...mutta ehkä nyt rohkenen laittaa enkä taistele enää tosiasioita vastaan :)

Voi aamu-usva...just tuota mä tarkoitan :P ..luin sun kommentin ennenkö kerkesin lähettää omani...mutta en aio nyt luovuttaa vaikka kuola valuu ihan solkenaan kun ajattelen sacherkakku palaa :lol:
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Touko 2014 08:42

systeri kirjoitti:Ajattelin nyt päivittää taas vähän tätä tilannetta :P
Nimittäin tuo vatsa meinas taas alkaa rettelöimään :/ viime viikolla oli jo kivut vasemmalla puolella ja oireet sitä mukaa että "hohhoijaa".
Ja vaikka kuinka söin gluteenittomia ja maidottomia ruokia, niin nyt se ei meinannutkaan rauhoittua,paheni vaan :/
Muutama päivä sitten menin taas epätoivoissani Antti Heikkilän sivuja tutkimaan ja kattoin että niin eihän se suosittelekkaan mitään gluteenittomia viljoja, vaikka mä oon kyllä päässy hyvään kuntoon käyttämällä gluteenitonta leipää.
Mutta sokerillisia vaaleita leivonnaisia en ollu käyttäny koko tuon puolentoista vuoden aikana kovin paljon, ihan vaan siksikin että ne on niin kalliita.
No nyt tänä keväänä mun miehenikin vatsa on kipeytyny ja hänkin söi jonku aikaa gluteenittomia.Hän alkas kantaa kotia just niitä makeita leivonnaisia.Lisäksi mä aloin vielä tehdä niitä ittekkin ja syödä sen kans niitä ja nyt epäilenkin että niistä makeista jutuista mun suolisto on alkanu tulehtua.
Muutama päivä sitten jätin kaiken muun viljan paitsi kauran ja lisäsin ruokaan vaan enemmän vihanneksia jne. niin nyt on vatsa taas kunnos ja oireet poissa :P
Sekopäisyyttä lisää se kun mietin tuota LEIPÄÄ että miksi Jumala ei paranna mua niin että voisin syödä viljatuotteita.Mihin perustuu se että leipä on niin terveellistä,leipää pitää syödä monta palaa päiväs ja miksi leivästä on tehty niin "pyhä asia" että sitä ei saa edes väärinpäin pöydälle laskea?? Mitä Raamattu sanoo leivästä,söikö ne silloin sitä yhtä paljon kuin me tänä päivänä...mistä viljasta ne entisaikaan tehtiin?? Voisin kyllä ittekkin tutkia asioita, mutta tämmösiä asioita nyt vaan miettii niin, ettei osaa/jaksa edes ettiä ja toimia :D
Lisäksi oon miettiny sitäkin että onko tullu kaikesta huolimatta annettua liikaa kunniaa ruokavaliolle ja esim Heikkilälle.Jumalan ihmehän se jokatapaukses oli että niin nopiaa silloin aluksi ne syövännäköiset muutokset katosi multa, vaikka olinkin jo ruokavaliolla.Ja sitä oon nyt ihmisille monesti todistanu.

Mie tutkin glueettomia ruokatuotteita silmät pyöreinä :shock: ja niissä on "lisäaine pommeja". Ihmettelin kovasti että ruokamaailma on kovin vääristynyt ja feikattu. Kuinka keliakia... siis suoliston oireista kärsivien ihmisten käy jos syövät gluteenitonta ruokaa? Voiko he syödä luomuruokaa? Söin luomuleipää ja en huomannut mitään oireita ja varmaan luomuleivässä ei ole sellaista viljaa jossa on lektiini ja fytaatti :roll: (?)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Touko 2014 10:36

tanu kirjoitti:Sokeri on myrkkyä elimistölle. Ihminen ei tarvitse sokeria yhtään mihinkään.
Ja melkein yhtä paha kuin sokeri, on valkoinen vilja, josta kaikki kuitu on perattu pois.
Pelkkää turhaa energiaa ja polttoainetta tulehdussairauksille.

Moni luonnonmukaista lääkintää suositteleva on sanonut, että sokerin syönti on tulehdussairauksien kohdalla, kuin heittäisi bensaa tuleen.
Kuulemma sama pätee syöpään. Sokeri on myös syövälle polttoainetta.

Moni saisi varmasti avun vatsa- ja suolistovaivoihinsa, jos jättäisi viljat pois ruokavaliosta. Jostain syystä(kuiduttomuus, lannoitteiden ja kasvinsuojeluaineiden ja tuholaismyrkkyjen käyttö?) nykyiset viljat aiheuttavat monille ihmisille terveysongelmia. Ja leipä myös helposti lihottaa jos sitä vähänkin enemmän syö.

Itse en paljoa luottaisi nykyisiin ravintosuosituksiin. Paljon on virheellistä ja haitallista tietoa tarjolla viranomaisten taholta. Juuri leivän syönnin suosittelu on ihan roskaa ja
samoin kaupan maidon suositteleminen on ihan yhtä suurta huijausta. Ei Luoja ole tarkoittanut maitoa muuta kuin imeväisten ravinnoksi. Ja kun vielä tuo kaupan maito on pilalle käsiteltyä, niin ei voi kuin ihmetellä, että miksi sitä pitäisi juoda.

Viimeisimmässä ravintosuosituksessa tosin leivän määrää oli vähennetty ja kehotettu lisäämään kasviksia. Mutta sitten rasvojen kohdalla olikin sellainen vedätys, että huh huh.
Kehotetaan käyttämääm enemmän rasvaa(ihan ok, jos oikeanlaista) ja nimenomaan kasvirasvoja kuten margariinia ja kevytlevitteitä. Ja sitten ihmetellään kun ihmiset sairastuvat.

Rasvaa ihminen tarvitsee ja paljon, mutta ei näitä teollisia, kuumennettuja ja pilkottuja ja ties mitä roskaa sisältäviä myrkkyjä. Leivän päälle vaan rohkeasti luonnontuotetta eli voita ja samoin paistamiseen. Jos haluaa käyttää öljyä, niin kannattaa käyttää kylmäpuristettuja virgin-öljyjä. Ei missään nimessä margariineja tai kuumehtamalla valmistettuja rypsi-, rapsi- tai auringonkukkaöljyjä! Voin käytön kanssa pitää pitää järki mukana, koska liika on liikaa tässäkin. Mutta voi on varmasti terveellistä, toisin kuin viranomaiset antavat ymmärtää(lääkefirmojen painostuksesta ja rahoittamina).

Kannattaa lukea rasvoista esim. Paula Heinosen ja Antti heikkilän kirjoituksia.

Mahdollisimman yksinkertainen, puhtaista raaka-aineista koostuva ruoka-valio on hyvän terveyden a ja o. Vielä kun muistaa harrastaa sopivasti liikuntaa, niin ei tarvitse lääkäreitä eikä lääkkeitä. Luontaislääkinnästä löytyy apu lähes vaivaan kuin vaivaan. Kyllä Luoja on niin tarkoittanut ja suunnitellut, että luonnosta ja oikeasta ravinnosta yleensä apu löytyy. Olen sitä mieltä, että mitä mitä useammin käyt lääkärissä, niin sitä sairaampi olet. Maalaisjärkeä käyttämällä ja netistä opiskelemalla ja ihmisten kokemuksia kuuntelemalla pysyy terveenä, eikä tarvitse käyttää haitallisia ja kalliita lääkkeitä. Toki joskus(hyvin harvoin) lääkkeetkin ovat tarpeen.

Ja ihan mahtava ja Raamatullinen parannuskeino on paasto! Elimistö puhdistuu ja mielikin virkistyy, kun ei syö mitään. Taudit häviävät kun polttoainetta ei ole saatavilla. Eikä maksa mitään, päinvastoin. Tosin paasto ei sovi kuin perusterveelle ihmiselle.

Paljon hyvää mitä tuossa kirjoitit mutta tuo yks kohta pisti silmään joka ei todellakaan täsmää mun vaivojen kohdalla eli kirjoitit, lainaus:

"Moni saisi varmasti avun vatsa- ja suolistovaivoihinsa, jos jättäisi viljat pois ruokavaliosta. Jostain syystä(kuiduttomuus, lannoitteiden ja kasvinsuojeluaineiden ja tuholaismyrkkyjen käyttö?) nykyiset viljat aiheuttavat monille ihmisille terveysongelmia. Ja leipä myös helposti lihottaa jos sitä vähänkin enemmän syö."

Eli mun krooniseen vatsa- ja suolistosairauteen auttaa parhaiten just runsas eri viljalaatujen käyttö eli paljon kuitupitoista pitää syödä ja juoda runsaasti nestettä... muuten vatsani ja suolistoni niin sanotusti kovettuu ja siitä ei hyvä seuraa.

Mulla ei esimerkiksi kovin kauaa kestä yksi kaurahiutalepaketti, laitan kylläkin myös koirieni ruuan sekaan pari ruokalusikallista esimerkiksi vaikkapa juuri muun muassa kaurahiutaleita (maksaa esim. Lidlissä vain noin yks euro kilon paketti, ei oo kallista), kyllä koirieni vatsa ja suolisto tuntuu toimivan paremmin kun saavat kuituja esim. eri viljalaaduista.

Nälkä pysyy myös kauan loitolla kun syö esim. kuitupitoisia viljatuotteita. Ja juo siis runsaasti nestettä samaan aikaan.

Image

Kiitos Herralle ja Siunausta tähän päivään jokaiselle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 13. Touko 2014 10:47

Juu, samoin kun Pekka ajattelen että ruisleipä on monelle varmasti just sitä parasta... eri asiahan on pullamöttö... kun mulla oli raskausdiabetes ja mittailin sokeriarvoja, ruisleipä sai sokerit pysymään hyvissä lukemissä... siinä on hitaastiliukenevia hiilihydraatteja, joita ihminen kuitenkin tarvitsee.. vaikka Heikkinen näyttää toisin ajattelevan?

Mua häiritsi kun kävin jonkin linkin siivittämänä Heikkilän jossain yksityisblogisivustolla... se että oli jäsenyys jotain huimaa luokkaa, ainaskin yli satasen jos ei kaksikin vuodessa, sillä pääsisi lukemaan sen neuvoja... mutta eka pitäisi maksaa se hinta ja sitten vasta saisi auki sivut kokonaisuudessaan, eihän sitä etukäteen tiedä saako niistä apua vaivoihinsa edes... eihän äitiyspäivärahoilla sen terveysblogeja ja neuvoja lueta :/ että taitaa olla "rikkaiden" salaklubi... mua siis ihmetyttää yhden ihmisen palvonta, jonka neuvoistakaan en nyt ihan kokonaan perusta, vaikka paljon hyvääkin olisi... mutta tuo kokonaan viljattomuus ei päde edes raamatun ajan olosuhteisiin mielestäni...

Kuitenkin oikeastihan tässä puhdas järkikin pitäisi auttaa, valkoinen höttö mininmiin ja sokrut veks... enemmän on kyse ihtellä mielenhillinnästä, kuin siitä ettei tietoa olisi.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Touko 2014 11:32

lonelyrider kirjoitti:Juu, samoin kun Pekka ajattelen että ruisleipä on monelle varmasti just sitä parasta... eri asiahan on pullamöttö... kun mulla oli raskausdiabetes ja mittailin sokeriarvoja, ruisleipä sai sokerit pysymään hyvissä lukemissä... siinä on hitaastiliukenevia hiilihydraatteja, joita ihminen kuitenkin tarvitsee.. vaikka Heikkinen näyttää toisin ajattelevan?

Mua häiritsi kun kävin jonkin linkin siivittämänä Heikkilän jossain yksityisblogisivustolla... se että oli jäsenyys jotain huimaa luokkaa, ainaskin yli satasen jos ei kaksikin vuodessa, sillä pääsisi lukemaan sen neuvoja... mutta eka pitäisi maksaa se hinta ja sitten vasta saisi auki sivut kokonaisuudessaan, eihän sitä etukäteen tiedä saako niistä apua vaivoihinsa edes... eihän äitiyspäivärahoilla sen terveysblogeja ja neuvoja lueta :/ että taitaa olla "rikkaiden" salaklubi... mua siis ihmetyttää yhden ihmisen palvonta, jonka neuvoistakaan en nyt ihan kokonaan perusta, vaikka paljon hyvääkin olisi... mutta tuo kokonaan viljattomuus ei päde edes raamatun ajan olosuhteisiin mielestäni...

Kuitenkin oikeastihan tässä puhdas järkikin pitäisi auttaa, valkoinen höttö mininmiin ja sokrut veks... enemmän on kyse ihtellä mielenhillinnästä, kuin siitä ettei tietoa olisi.

Paitsi pätee yhteen juttuun...
Dan. 1:12 "Koettele palvelijoitasi kymmenen päivää. Annettakoon meille vain kasvisruokaa syötäväksi ja vettä juotavaksi.
13 Katsotaan sitten sinun läsnä ollessasi, miltä me näytämme ja miltä näyttävät ne nuorukaiset, jotka syövät kuninkaan pöydän ruokaa. Tee sitten palvelijoillesi sen mukaan, miltä sinusta silloin näyttää."
14 Hän kuuli heitä tässä asiassa ja pani heidät koetteelle kymmeneksi päiväksi.
15 Kymmenen päivän kuluttua heidät havaittiin olevan kauniimpia ja terveemmän näköisiä kuin yksikään niistä nuorukaisista, jotka olivat syöneet kuninkaan pöydän ruokaa.
16 Niinpä valvoja ei enää antanut heille kuninkaan pöydän ruokaa eikä viiniä juotavaksi, vaan ainoastaan kasvisruokaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Touko 2014 11:33

Pekka:Eli mun krooniseen vatsa- ja suolistosairauteen auttaa parhaiten just runsas eri viljalaatujen käyttö eli paljon kuitupitoista pitää syödä ja juoda runsaasti nestettä... muuten vatsani ja suolistoni niin sanotusti kovettuu ja siitä ei hyvä seuraa.

Mä oon elämäni kärsiny kovavatsaisuudesta, myös silloin kun söin viljatuotteita mm ruisleipää.Tällä hetkellä kaura ja kasvispitoinen ruokavalio pitää vatsan ihanteellises toimintakunnos:) mutta ei siedä juuri muita viljoja.Huomautan vielä että mulla todettiin alle kolmikymppisenä viljan ja maidon proteiini allergia, jolloin täällä keskussairaalassa nuori naislääkäri sanoi että sun täytyy välttää kotimiaisia mutta myös gluteiinittomia viljoja.Jonkin aikaa se onnistui mutta kun vuosiksi repsahdin takaisin viljoihin, niin seuraus oli se että suolisto tulehtui vuosiksi ja tuli vakavia tuumorimaisia muutoksia, joista on luettavissa lääkärin lähettämästä epikriisistä.
Itse en pysty ohittamaan näitä tuolla tavalla olankohautuksella, koska tämä sairaus on mun elämässä todellisuutta.Ja arvostan suuresti Antti Heikkilän tekemää työtä ihmisen hyväksi.Ylistyksen kohteeni olkoon kuitenkin Jumala ja Jeesus Kristus!
Mulla tämä sairaus on geeneissä joita Jumala ei varmaankaan oo meille luonut.Virheet on tehny ihminen itse ja niistä on omat seuraukset.Jos oot terve ja kärsit syödä ruokia laidasta laitaan niin syö,kuka estää :)
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu