systeri kirjoitti:Tuli mieleen Ilm 22
10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
systeri kirjoitti:Okei...no siitähän Mikko täs juuri oli kysymys.Työyhteydestä! Ja jos heidät siunataan seurakuntaan sitä itse halutessaan niin silloin he ovat työyhteydessä?? eikö vaan?
systeri kirjoitti:Nyt putosin Mikko...
systeri kirjoitti:Niin se on kuin kirjoitit.Itse en henkilökohtaisesti tunne tuota miestä ollenkaan...vaimoa jonkinverran.Tuntuvat vaan olevan "kuuma peruna" uskovien keskuudessa.En oo kuullu että olisivat katuneet, mutta sen tiedän että heille on "huomautettu" siitä että elävät haureudessa, mutta jälleen tapaus joka jakaa porukkaa... :/
Aamu-Usva kirjoitti:Ei kannata ylpeästi suhtautua toisten synteihin. "Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen (Gal.6:1)." "Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea (1.Kor.10:12)."
En myöskään menisi esittämään väitettä itselleni tuntemattomista ihmisistä, että he eivät ole uudestisyntyneitä. Kyllä uudestisyntyneetkin voivat langeta syntiin; jopa erittäin räikeään syntiin. Ikävä kyllä. Raamattu on kokonaan totta ja kaikki, mikä Raamatussa on synniksi sanottu, on syntiä. Mutta kuka meistä voi heittää ensimmäisen kiven näissä haureusasioissa? Kuka ei ole koskaan harjoittanut haureutta jos pienimmätkin haureelliset ajatuksen tyngät ovat haureutta? Itse en ainakaan voi itseäni jalustalle nostaa, vaikka tämä avioliitto onkin minun ainoani. Kuitenkin ennen uskoontuloa olen asunut kahdenkin eri miehen kanssa avoliitossa, enkä kuitenkaan pitäisi itseäni täysin puhtaana näissä asioissa uskoontuloni jälkeenkään...
Matt. 18:15-17 kirjoitti:Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi. Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'. Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.
Luuk. 17:3 kirjoitti:Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
1. Joh. 5:16-18 KR38 kirjoitti:Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava. Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi. Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
1. Joh. 5:18 AS kirjoitti:18. Tiedämme, ettei kukaan Jumalasta syntynyt harjoita syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestään vaarin eikä paholainen pääse hänen kimppuunsa.
Ap. t. 10:15 kirjoitti:"Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi"
systeri kirjoitti:Mutta jos nämä hyväksytään seurakunnan keskelle niin eikö sitten pidä hyväksyä homotkin,hehän ovat "samalla listalla" Raamatun mukaan?
Mikko Murpatti kirjoitti:Onhan myös mahdollista että eivät nuorina uskovina edes tiedä Raamatun kantaa uudelleen avioitumisasioissa, ne pitää opettaa rakastavassa hengessä ja varmistua että ovat tietoisia Raamatun opetuksesta näissä asioissa, ja antaa heille aikaa myös parannuksen tekoon. Ei voi vaatia noudattamaan asioita joita toinen ei edes tiedä...
systeri kirjoitti:Mä oon ajatellu just tuota moraalin rappeutumista mistä mainittiin.Näyttää huonoa esimerkkiä maailmalle jos saa erota ja naida ja silti kuulua Jumalan seurakuntaan.Kärsiviä ihmisiä eroamisten jäljiltä on aina vaan enemmän ja enemmän.Lasten hyvinvointi on täysin unohdettu monessa kohtaa kun himojen mukaan vaelletaan
Mikko Murpatti kirjoitti:systeri kirjoitti:Nyt putosin Mikko...
Tiedän tunteen, sitä tapahtuu minulle tuontuostakin.
Selittäisitkö mitä et ymmärrä niin katsotaan josko saisin puheisiini jotakin tolkkua .
Minun murteellani putosin sana tarkoittaa nauruun remahtamista , mutta se voi tarkoittaa myös sitä että "putoaa kelkasta" eli ei enää ole kärryillä mistä toinen hölöttelee, kumpaahan tarkoitat vai kenties kumpaakin?
systeri kirjoitti:Mikko Murpatti kirjoitti:systeri kirjoitti:Nyt putosin Mikko...
Tiedän tunteen, sitä tapahtuu minulle tuontuostakin.
Selittäisitkö mitä et ymmärrä niin katsotaan josko saisin puheisiini jotakin tolkkua .
Minun murteellani putosin sana tarkoittaa nauruun remahtamista , mutta se voi tarkoittaa myös sitä että "putoaa kelkasta" eli ei enää ole kärryillä mistä toinen hölöttelee, kumpaahan tarkoitat vai kenties kumpaakin?
Joo..ei *reps* vaan *kops*eli putosin kärryiltä
Ymmärretäänköhän me samalla tavalla mitä on työyhteys
voi olla että mä ymmärrän väärin.
Mä käsitän työyhteyden siten että on yhteinen usko ja yhteisymmärrys työntekoon ja seurakunnan rakentamiseen ja jos ei yhteistä säveltä löydy niin ovet on auki vihollisen käydä ovesta sisälle.Tarvitaan vanhimmat jotka seisoo muurinaukossa ja valveutuneet uskovat jotka tukevat rukouksin että seurakuntaan ei tulla muutakuin uudestisyntymällä ja Jeesuksen verellä pestyinä.Sen jälkeen Jumala pitää huolen uudesta tulokkaasta ja opetuksen tulee olla Sananmukaista.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa