Ajatuksia avioerosta ja uudelleenavioitumisesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ajatuksia avioerosta ja uudelleen avioitumisesta

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Elo 2013 23:29

Nostan tään ylös kun löysin aiheesta keskustelua.Tää aihe on ainainen kiistakappale uskovien välillä, niinkuin myös meillä täällä.Kurja juttu että uskon veljien ja sisarien välillä on kitkaa tämän asian johdosta,on niin paljon ihmisiä jotka kyselee aiheesta kun ovat joutuneet petetyiksi ja ovat hämillään kun neuvotaan eri tavoilla..toiset uudelleen avioitumisen puolesta ja toiset vastaan.
Luin läpi ja Tonilla oli tuolla edellä kans hyviä ajatuksia ,mutta mun täytyy niihin perehtyä myöhemmin että käsittäisin oikein :)
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Elo 2013 01:20

*
Hyvä että Systeri nosti tämän ketjun esille koska minua vaivaa yksi asia vielä mikä liittyy tähän aiheeseen.
Tuntuu että seksi olisi ykkönen niin pakko mennä naimisiin koska himo palaa ruumiissa mutta moni avioliitto on nyt koeteltavana vaikean ja vakavan sairauden takia niin toinen puoliso jää vaille seksikumppania, pysyväisesti. Koska sairaudesta ei voi parantua esim. dementia ja jotain vaikea ja vakava sairaus josta ei voi parantua ja on ikää.

1. Kor. 7:9 Mutta jos eivät pysty hillitsemään itseään, menkööt naimisiin, sillä parempi on mennä naimisiin kuin palaa himosta. RK

Rakkaus on täysin poissa niiltä avioparilta koska he menivät naimisiin sen takia ettei pystynyt hillitsemään itsensä ja himoa.
Jos he olisivat voinut mennä naimisiin rakkaudesta, niin sit vaikea ja vakava sairaus yllättäisi ja sit heillä ei olisi mitään hätää niin avioliitto kestäisi paremmin rakkauden takia ja puoliso jaksaisi rakastaa toista vakavasti sairasta puolisoa ja pärjäisi ilman seksiä.

Se on nyt sivuutettu eikä halua ottaa esille käsiteltäväksi koska puolisoilla on tosi vaikea olla eikä pysty hillitsemään itsensä ja on korkea ikä niin on häpeä ottaa se esille puhuttavaksi tai ratkaistavaksi siihen ongelmaan. Mua harmittaa että se on sivuutettu koska on häpeä aihe. Heidän kannalta se olisi huomioitavana - heidän avioliitto ei olisi enää koeteltavana raskaalla tavalla. Minä en jaksa katsoa heitä tuollaisina ja minun tuli sääliksi heitä. Sorry!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 11. Elo 2013 14:24

Kyllä avioliiton tulee kestää myös seksittömyys. Seksiä ei kukaan voi keneltäkään toiselta vaatia ja ilman sitä pystyy jokainen ihminen elämään ;gladly:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Elo 2013 16:54

*
Olen aina luullut että seksihalut loppuu vasta kun on vanhentunut mutta se osoitti vääräksi tiedoksi.
Hämmästyin että seksihalut on vielä vanhuksillakin, ei kaikilla.

Niin ei voi vaatia toiselta seksiä mitä toinen ei pysty sairauden takia mutta toisaalta seksittömyys on
tosi vaikea ja raskas paikka toiselle seksihaluiselle puolisolle. En haluaisi tässä asiassa mennä liian pitkään. Lopettelen nyt. Sorry!

Rakkaus kestää, se parempi mutta itsehillinnän harjoittamisesta on liian vähän puhuttu. Se olisi huomioitavana myös.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Eetu » 12. Elo 2013 09:09

Kyselenpä täältäkin, miten minun nyt pitäisi toimia kun vaimoni haki lopullisen eron. Hän sanoo olevansa uskossa mutta ei tajua mitä avioliitto tarkoittaa, hän luuli että uskovien avioliitto loppuu siihen kun jompikumpi vain sanoo että se on ohi. Raamatun mukaan liitto loppuu vasta sitten kun jompikumpi kuolee tai etsii uuden puolison. Pitääkö minun nyt vain odotella siihen asti kunnes ex vaimo etsii uuden puolison? Entä jos hän ei etsi? Hän ei halua sopia välejä.
Eetu

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Elo 2013 09:54

Eetu kirjoitti:Kyselenpä täältäkin, miten minun nyt pitäisi toimia kun vaimoni haki lopullisen eron. Hän sanoo olevansa uskossa mutta ei tajua mitä avioliitto tarkoittaa, hän luuli että uskovien avioliitto loppuu siihen kun jompikumpi vain sanoo että se on ohi. Raamatun mukaan liitto loppuu vasta sitten kun jompikumpi kuolee tai etsii uuden puolison. Pitääkö minun nyt vain odotella siihen asti kunnes ex vaimo etsii uuden puolison? Entä jos hän ei etsi? Hän ei halua sopia välejä.

Vaihtoehdot on vähissä? Vaimosi tietää mitä ajattelet asiasta, tai näin olen käsittänyt. Jos lähdet ikäänkuin "tuputtamaan" väkisin, se johtaa vihaan ja katkeruuteen ja ei tuo vaimoasi ainakaan lähemmäksi, vaan kauemmaksi.

Uskon että kohdallasi jäljellä on rukous, turvautuminen Herraan... uskottava vaimosi mielenlaadun muuttuvan. Monellakaan se uskossa olo ei välttämättä tarkoita sitä, ettäkö ihminen ymmärtäisi elää Jumalan tahdon mukaan. Kyllä, joudut odottelemaan, mitä vaimosi tekee, sillä et voi väksin hallita hänen toimiaan... miten se olisi edes mahdollista?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Elo 2013 09:57

Joskus joudumme ikäänkuin "kunnioittamaan" sitä toisen olemassa oloa, vaikka emme hänen tekojaan hyväksyisikään. Emme voi muuttaa sitä mitä toinen on, mutta voimme aina uskoa, että Jumala muuttaa asioita... usko on sitä että uskoo sellaiseen, mikä ei näy... monetkaan asiat eivät näy, vuosiinkaan... mutta asiat voivat muuttua, jos uskoo.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Elo 2013 13:14

Eetu kirjoitti:Raamatun mukaan liitto loppuu vasta sitten kun jompikumpi kuolee tai etsii uuden puolison.

Sorry, missä Raamatun kohdassa lukee että liitto loppuu että oman puolison eläessään hakee toisen uuden puolison?
Haluaisin tutkia sitä.

Minä ymmärrän tuskaasi. Rukoillaan ihmettä ja sitä että Jumala vie loppuun eli voittoon Hänen aloittamaa työtä joka on vaimossasi - Kristuksen nimessä.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Eetu » 12. Elo 2013 22:42

vaisuliini kirjoitti:
Eetu kirjoitti:Raamatun mukaan liitto loppuu vasta sitten kun jompikumpi kuolee tai etsii uuden puolison.

Sorry, missä Raamatun kohdassa lukee että liitto loppuu että oman puolison eläessään hakee toisen uuden puolison?
Haluaisin tutkia sitä.

Minä ymmärrän tuskaasi. Rukoillaan ihmettä ja sitä että Jumala vie loppuun eli voittoon Hänen aloittamaa työtä joka on vaimossasi - Kristuksen nimessä.

Niin siis eikö se nyt mene niin että jos ex-vaimoni nyt sitten etsii uuden puolison eli tekee huorin, hän rikkoo liiton? Ja sitten joko katon että liitto loppui tai, jos hän tulisi synnintuntoon ja lopettaisi sen huorinteon, voisin sitten jatkaa hänen kanssa yhdessä.

Kun puolisoa ei siis saa hylätä kuin aviorikoksen tähden, aviorikosta ei ole tapahtunut joten eihän vaimoni ole minua edes vielä hylännyt, ja sitten se kääntyykin niin päin että minä hylkään vaimon jos hän tekee aviorikoksen. On tämä kyllä todella hankalaa, varsinkin kun hän ei tajua mitä RAamattu opettaa uskovien avioerosta
Eetu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Elo 2013 23:54

*
Kyllä on vakava paikka, Eetu. Rukoillaan vaimosi puolesta että Jumala varjelee vaimoasi pahoilta tieltä ja sitä että vaimosi
palaa luoksesi koskemattomana.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu