vaisuliini kirjoitti:*
Hes. 18:14 Hänelle taas saattaa syntyä poika, joka näkee kaikki isänsä tekemät synnit, hän näkee ne,
mutta ei tee niiden mukaan:
15 Hän ei syö uhrivuorilla, ei katso Israelin heimon jumalankuvien puoleen,
ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
16 ei sorra toista, ei ota panttia, ei ryöstä eikä riistä.
Hän jakaa leivästään nälkäiselle, antaa vaatetta alastoman verhoksi,
17 ei sorra kurjaa, ei ota korkoa eikä voittoa vaan tekee minun säädösteni mukaan ja
vaeltaa käskyjeni mukaan. Ei hänen tarvitse kuolla isänsä syyllisyyden vuoksi, hän totisesti saa elää. RK
Hes. 18:19 Te kysytte: 'Miksi pojan ei tarvitse kantaa isän syyllisyyttä?' Kun poika on toiminut oikeuden ja
vanhurskauden mukaan, noudattanut kaikkia minun säädöksiäni ja tehnyt niiden mukaan, hän totisesti saa elää.
20 Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä.
Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan.
21 Jos jumalaton kääntyy kaikista synneistään, joita hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun säädöksiäni
ja tekee sitä, mikä on oikein ja vanhurskasta, hän totisesti saa elää eikä hänen tarvitse kuolla.
22 Yhtäkään hänen tekemistään synneistä ei enää muisteta. Hän saa elää vanhurskautensa tähden,
jota hän on noudattanut.
23 Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra?
Eikö ennemmin se, että hän kääntyy teiltään ja saa elää?'" RK
Herman kirjoitti:Voidaan puhua myös suvun rasitteista, jos tuo sana 'kirous' aiheuttaa joillekin vääränlaisia mielleyhtymiä (ei tarvitse jumittua sanoihin).
Herman kirjoitti:Minä kyllä uskon, että Jumala on aika armollinen ja katsoo jossain määrin "läpi sormien" sellaisia vikoja joiden juuret juontavat siitä miten muut ihmiset ovat meitä kohdelleet (varsinkin lapsena). En tällä tarkoita, että sitä voisi käyttää puolustuksena, vaan ennemminkin sitä että jos joku koko ajan yrittää elää oikein mutta kompuroi ja kipuilee eikä ymmärrä itsekään miksi, vaan ehkä tuomitsee siitä itseään ja pitää itseään toisia huonompana uskovana ja ihmisenä, niin Jumala katsoo aika paljon armollisemmin ja ymmärtäväisemmin, ja ottaa huomioon taustat mistä olemme lähteneet ja missä ympäristössä ja millä tavalla meidät on kasvatettu yms.
" 2 Mooseksen kirja 5:7 sanoo: Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni."
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa