pekka kirjoitti:Niin Herman, eikö tavata puhua tempausopista ?
Eikö oppi ole sitten oikeaa oppia (=löytyy Raamatusta) tai harhaoppia (ei löydy Raamatusta)? Joko tahallista tai tahatonta?
Herman kirjoitti:Tällä foorumillakin on muistaakseni joku kertonut uskovansa tempaukseen ennen vaivanaikaa. Onko hän mielestänne harhaoppinen jota tulee karttaa?
Herman kirjoitti:pekka kirjoitti:Niin Herman, eikö tavata puhua tempausopista ?
Eikö oppi ole sitten oikeaa oppia (=löytyy Raamatusta) tai harhaoppia (ei löydy Raamatusta)? Joko tahallista tai tahatonta?
Raamatussa sana "harhaoppi" esiintyy kahdessa kohdassa:
Tiit 3
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.
2.Piet.2
1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
Minusta näissä puhutaan aika rankasta harhaopista, esim Jeesuksen jumaluuden kieltämisestä, en välttämättä laske uskomusta tempauksen ajankohdasta ihan niin raskaaseen sarjaan.
lonelyrider kirjoitti:Raamatussa puhutaan myös vastuista eli jos ihminen on asetettu Herran tien raivaajaksi, uskon että Herra olisi antanut tällöin sen verran paljon viisautta Pyhässä Hengessä, ettei Hän opeta vastoin raamatun sanaa. Jumalan työthän eivät joudu naurunalaisiksi ja jos owuor olisi tien raivaaja, se olisi ollut Jumalan suunnitelma käyttää Häntä väkevästi Pyhässä Hengessä, silloin jälki olisi "puhdasta kultaa", näin uskon. Hänhän myös julistaa parannusta, joka on sinänsä oikein, mutta tällöin on varmasti oltava tarkka mitä itse opettaa eli ei voi puolustautua itse minkään taakse, jos odottaa muilta täydellisyyttä vaelluksessa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa