David Owuor Suomeen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: David Owuor Suomeen

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Touko 2013 23:31

Jos joku on Herran tien raivaaja ja opettaa harhaoppia(vastoin raamatun sanaa), niin hmm... viittaan tuohon tempausasiaan.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Touko 2013 23:33

Olen pekan kanssa samaa mieltä termistä harhaoppi. Noin suurelle paikalle asetettu Jumalan palvelija, eikat voi opettaa vastoin Jumalan sanaa, jos vielä vaatii muilta parannusta? Kuka silloin tarvitsisi parannusta ja mikä se malka silloin olisi ja kenellä hirsi?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Herman » 20. Touko 2013 23:33

pekka kirjoitti:Niin Herman, eikö tavata puhua tempausopista ?
Eikö oppi ole sitten oikeaa oppia (=löytyy Raamatusta) tai harhaoppia (ei löydy Raamatusta)? Joko tahallista tai tahatonta?

Raamatussa sana "harhaoppi" esiintyy kahdessa kohdassa:

Tiit 3
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

2.Piet.2
1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

Minusta näissä puhutaan aika rankasta harhaopista, esim Jeesuksen jumaluuden kieltämisestä, en välttämättä laske uskomusta tempauksen ajankohdasta ihan niin raskaaseen sarjaan.
Herman

ViestiKirjoittaja Herman » 20. Touko 2013 23:36

Tällä foorumillakin on muistaakseni joku kertonut uskovansa tempaukseen ennen vaivanaikaa. Onko hän mielestänne harhaoppinen jota tulee karttaa?
Herman

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Touko 2013 23:39

Raamatussa puhutaan myös vastuista eli jos ihminen on asetettu Herran tien raivaajaksi, uskon että Herra olisi antanut tällöin sen verran paljon viisautta Pyhässä Hengessä, ettei Hän opeta vastoin raamatun sanaa. Jumalan työthän eivät joudu naurunalaisiksi ja jos owuor olisi tien raivaaja, se olisi ollut Jumalan suunnitelma käyttää Häntä väkevästi Pyhässä Hengessä, silloin jälki olisi "puhdasta kultaa", näin uskon. Hänhän myös julistaa parannusta, joka on sinänsä oikein, mutta tällöin on varmasti oltava tarkka mitä itse opettaa eli ei voi puolustautua itse minkään taakse, jos odottaa muilta täydellisyyttä vaelluksessa.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Touko 2013 23:40

Herman kirjoitti:Tällä foorumillakin on muistaakseni joku kertonut uskovansa tempaukseen ennen vaivanaikaa. Onko hän mielestänne harhaoppinen jota tulee karttaa?

Sanoisin että liittyy hengelliseen kasvuun kartanko vai en. owuor on varmasti täysin oppinut Herralta, jos kerran on tien raivaaja, näin uskoisin.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Touko 2013 23:41

Herman kirjoitti:
pekka kirjoitti:Niin Herman, eikö tavata puhua tempausopista ?
Eikö oppi ole sitten oikeaa oppia (=löytyy Raamatusta) tai harhaoppia (ei löydy Raamatusta)? Joko tahallista tai tahatonta?

Raamatussa sana "harhaoppi" esiintyy kahdessa kohdassa:

Tiit 3
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

2.Piet.2
1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

Minusta näissä puhutaan aika rankasta harhaopista, esim Jeesuksen jumaluuden kieltämisestä, en välttämättä laske uskomusta tempauksen ajankohdasta ihan niin raskaaseen sarjaan.

No, ainakin sitten "kevyttä" harhaoppia, harhaan kuitenkin ihmisiä eksytetään väärällä tempausopilla kun antikristus tuleekin ensin maailmaan ja ne uskovat ovat vielä täällä jotka piti olla temmattuina sitä ennen, siis Davidin mukaan. Eli moni uskova ei ole valmistautunut kohtaamaan antikristusta ja antikristuksen kovia vainojakaan kun ovat siinä luulossa että heidät temmataan pois täältä maailmasta sitä ennen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Touko 2013 23:42

ymmärrätkö Herman mikä asema on, jos on tien raivaaja, ei ihan kuka uskova vaan saa sellaista armoitusta ja VASTUUTA.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Touko 2013 23:44

jos owuor opettaa harhaoppia, en voi jättää sitä hengelliseen kasvamattomuuteen, koska silloin hän on itse itselleen tittelin omistanut. Kyse on siis aivan eri mittapuusta kuin mitä esim. minä tai sinäkään olet, TIEN RAIVAAJA, kuin elia ennen Herran tuloa?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Herman » 20. Touko 2013 23:45

lonelyrider kirjoitti:Raamatussa puhutaan myös vastuista eli jos ihminen on asetettu Herran tien raivaajaksi, uskon että Herra olisi antanut tällöin sen verran paljon viisautta Pyhässä Hengessä, ettei Hän opeta vastoin raamatun sanaa. Jumalan työthän eivät joudu naurunalaisiksi ja jos owuor olisi tien raivaaja, se olisi ollut Jumalan suunnitelma käyttää Häntä väkevästi Pyhässä Hengessä, silloin jälki olisi "puhdasta kultaa", näin uskon. Hänhän myös julistaa parannusta, joka on sinänsä oikein, mutta tällöin on varmasti oltava tarkka mitä itse opettaa eli ei voi puolustautua itse minkään taakse, jos odottaa muilta täydellisyyttä vaelluksessa.

Olen samaa mieltä että opettajien ja julistajien on oltava ekstra tarkkoja siitä mitä puhuvat. Onhan kirjoitettu, että he saavat kovemman tuomion. Mutta samassa kohdassa sanotaan, että monessa kohden kaikki hairahtuvat. Eli Raamatun mukaan me ei voida odottaa että kukaan julistaja olisi kaikessa täysin Raamatun sanan mukainen.

Siitä "tien raivaaja" jutusta kirjoitin jo, että Owuor sanoi pariin otteeseen koko lopunaikojen seurakunnan olevan tien raivaaja Herralle. Eli ei hän pelkästään itseään sellaiseksi kutsunut.
Herman

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu