Opettaako Raamattu sukukirouksista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja Mallu » 08. Touko 2013 10:21

Herman kirjoitti:Ehdin vasta nyt lukemaan kokonaan Petrin kirjoituksen aiheesta. Se oli hyvä, mutta huomasin että se otti kantaa ja koetteli oikestaan vain yhdenlaista sukukirous-opetusta, eli sellaista jossa opetetaan että täytyy tehdä parannus vanhempien tai esivanhempien synneistä. Sellainen opetus on mielestäni myös väärää, mutta en muista että olisin henkilökohtaisesti kuullut sellaista opetettavan.

Sen perusteella mitä itse olen opetusta aiheesta kuullut, yleensä opetetaan hyvin yksinkertaisesti sukukirouksen tarkoittavan sitä kun vääriä käytösmalleja siirtyy vanhemmilta lapsiin, ja niiden kautta pahat henget pääsevät vaikuttamaan lasten elämään. Eli kenenkään syntiä ei laiteta toisen syyksi eikä kenenkään täydy tehdä parannusta toisen puolesta. Perittyjen väärien mallien ymmärtäminen ei poista omaa syyllisyyttä Jumalan edessä, mutta se voi poistaa vääränlaisen itsensä syyttämisen ja toisiin vertaamisen.

Jumala kuitenkin myös ymmärtää ja ottaa huomioon lähtökohdat. Otetaan vaikka esimerkiksi kaksi ihmistä, joista toinne on saanut syntyä terveeseen uskovaan perheeseen, ja toinen prostituoidulle yh-narkkariäidille, niin uskon jälkimmäisen saavan aika paljon "tasoitusta" Jumalan silmissä koska ei ole saanut elämälle yhtä hyviä lähtökohtia kuin edellinen. Jos tuo epäterveessä ympäristössä kasvanut ei ymmärrä saaneensa perintönä huonojen mallien kirousta, on hänellä suuri vaara alkaa syyttämään itseään väärällä tavalla ja kokemaan huonommuutta. Mutta kun hän ymmärtää sen, voi hän sen kautta ymmärtää että Jumala antaa hänelle vähän "tasoitusta" eikä hän voi olettaa olevansa yhtä eheä kuin terveessä perheessä kasvanut. Ja sen kautta voi myös nähdä mitkä ajatusmallit ja käytösmallit ovat tulleet sukukirouksena, ja niistä voi mielen uudistuksen kautta päästä vapaaksi ja uudistua Jumalan siunaaviin malleihin.

Suvun kautta tulleet kiroukset voivat myös vangita ihmisen esimerkiksi pelkoon. Itse muistan tosi pienestä lähtien pelänneeni paljon, ja jälkeenpäin ymmärsin sen olleen pelon henki joka tuli minuun kodin kautta. Tämäkään kirous/side ei katkennut välittömästi uskoontulon myötä, vaan on vaatinut esirukouksia ja murtamista.

Hermanni tosi hyvin ja selkeästi kirjoitettu,näin minäkin olen ajatellut asiaa pienessä mielessäni.Sinä toit sen selkeästi esille.Koen myös että mulle on tullut myös suvun tai perheen kautta ja miksei myös muidenkin ihmisten kautta pelkoa,vääriä ajatus- ja käytösmalleja.Tosi olen näitä asioita järjellä alkanut ymmärtää,mikä johtuu mistäkin,mutta en voi sanoa että ne toimisivat täysin käytännössä,että olisin täysin vapaa.En tiedä onko se kirousta vai mitä,mutta tarvitsen siihen esirukousta ja murtamista.Aivan niin kuin sanoit.
Mallu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Touko 2013 10:42

*
Yksi päivä sitten minä laiskottelin mukavasti nojatuolilla ja yhtäkkiä minä näin yliluonnollisesti ja konkreettisesti sellaisen nisun joka tuli minun ylitse. Sen muoto muistuttaa kahvipapua ja oli ruskeanvärinen nisu.

Luuk. 22:31
Simon, Simon, katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja;

Saatanan tavoite on kylvää nisuja että ihminen alkaisi uskoa epäraamatullista juttua - pois Raamatun Totuudesta.
Minua on ennen vedätetty - siis isäni oli alkoholisti ja siten isäni hukkui ja kuoli niin siten saatana koitti siirtää ja vaikuttaa minuun... Päässäni käski kokoajan juomaan ja olo oli kuin krapulainen vaikka olin itse raittiina.
Se kesti muutaman päivän ja siten tajusin rukoilla niin sit se vaikutus lakkasi ja päässäni ei enää käskenyt juomaan. Sukukirouksesta se ei ollut vaan saatana koitti vedättää naamioitumalla sukukiroukseksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja toni t » 08. Touko 2013 11:18

Vääryydessä /synnissä eläminen johtaa ihmisen kiroukseen. Kirous ei kuitenkaan leviä suvun mukana. Suvun kautta ihminen voi oppia vääriä käytösmalleja joita harjoittamalla ihminen itse aiheuttaa kirouksen aina itselleen. Kaikkialta voi oppia vääriä käytösmalleja mutta se ei vielä ole kirous vaan se että ihminen alkaa sydämensä pahuudesta harjoittaa syntiä Jumalaa vastaan johtaa ihmisen kiroukseen. Kirous tulee vain ihmisen omista vääristä teoista ei suvun.

Sukukiroutta joka kulkisi suvun mukana ei Raamattu opeta vaan Raamattu opettaa että ihminen vastaa aina omista synneistään ei toisten. On myös paljon sellaista että jumalattomien vanhempien lapsista on tullut käytökseltään täysin toisenlaisia ja sallaista jossa jokin lapsi on tullut uskoon jnee..

Raamattu ei käytä sukukirous käsitettä ja siksi sen käyttäminen helposti johtaa epäraamatullisiin tulkintoihin aiheesta. Esim, että vanhempien synnit leviäisivät lapsille ja lapsien tulisi sitten pyrkiä eroon sukukirouksesta jne.. Ihmisen tulee pyrkiä eroon pimeydestä johon saatana on jokaisen uskomattoman ihmisen vanginnut tahtoaan tekemään. Jokaisen ihmisen tulee tehdä henkilökohtainen parannus omista pahoista teoistaan ja pyytää Jumalalta anteeksi omia henkilökohtaisia syntejään. Vain evankeliumin kuulemisen kautta ihminen pelastuu oli ihminen syntynyt sama millaiseen sukuun. Tietysti suvulla on merkitystä siihen miten ihminen tulee evankeliumin kuuloon jne.. mutta suku ei pelasta eikä tuhoa ihmistä vaan ihmisen henkilökohtaiset valinnat ja suhtautuminen Jeesukseen.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Touko 2013 14:56

Juuri näin kuin Toni kirjoitti :thumb:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 08. Touko 2013 15:24

Se ,että tuleeko sieltä menneisyydestä jotain sidoksia ,jotka ovat konkreettisia ? ,,,, Sellainen kysymys ,että onko kenelläkään tuttua Juutalaista vanhan testamentin experttiä ,joka osaisi kertoa Juutalaisen näkemyksen esim Israelin kuninkaista ja kuinka synti ns siirtyi eteenpäin.Olette varmaan lukeneet asia alueen moneen kertaan .Ja siellä on paljon näitä ihmeellisyyksiä .??
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Sippis » 08. Touko 2013 15:52

toni t kirjoitti:Vääryydessä /synnissä eläminen johtaa ihmisen kiroukseen. Kirous ei kuitenkaan leviä suvun mukana. Suvun kautta ihminen voi oppia vääriä käytösmalleja joita harjoittamalla ihminen itse aiheuttaa kirouksen aina itselleen. Kaikkialta voi oppia vääriä käytösmalleja mutta se ei vielä ole kirous vaan se että ihminen alkaa sydämensä pahuudesta harjoittaa syntiä Jumalaa vastaan johtaa ihmisen kiroukseen. Kirous tulee vain ihmisen omista vääristä teoista ei suvun.

Sukukiroutta joka kulkisi suvun mukana ei Raamattu opeta vaan Raamattu opettaa että ihminen vastaa aina omista synneistään ei toisten. On myös paljon sellaista että jumalattomien vanhempien lapsista on tullut käytökseltään täysin toisenlaisia ja sallaista jossa jokin lapsi on tullut uskoon jnee..

Raamattu ei käytä sukukirous käsitettä ja siksi sen käyttäminen helposti johtaa epäraamatullisiin tulkintoihin aiheesta. Esim, että vanhempien synnit leviäisivät lapsille ja lapsien tulisi sitten pyrkiä eroon sukukirouksesta jne.. Ihmisen tulee pyrkiä eroon pimeydestä johon saatana on jokaisen uskomattoman ihmisen vanginnut tahtoaan tekemään. Jokaisen ihmisen tulee tehdä henkilökohtainen parannus omista pahoista teoistaan ja pyytää Jumalalta anteeksi omia henkilökohtaisia syntejään. Vain evankeliumin kuulemisen kautta ihminen pelastuu oli ihminen syntynyt sama millaiseen sukuun. Tietysti suvulla on merkitystä siihen miten ihminen tulee evankeliumin kuuloon jne.. mutta suku ei pelasta eikä tuhoa ihmistä vaan ihmisen henkilökohtaiset valinnat ja suhtautuminen Jeesukseen.

Tämä oli tosi hyvä ja selkeä sanainen kirjoitus, niin että meikäläinenkin
asian sukukirouksesta ymmärsi. Tämä oli varmasti Pyhän Hengen vaikutuksessa
kirjoitettu. Oli niin siunattu ja siunaava.

Tuohon ei voi muuta sanoa, kuin iso AMEN! :thumb: :hearts: Kiitos Herralle!
Sippis

ViestiKirjoittaja systeri » 08. Touko 2013 16:31

Herman:Tuli vasta nyt mieleen, että mitähän ihmiset oikeastaan edes ajattelevat sanan "kirous" tarkoittavan? Puhutaankohan me ylipäätään "samaa kieltä" vai sekoittavatko erilaiset käsitykset sanan merkityksestä toisen ymmärtämistä?

Ajattelin just eilen että mä en nyt tainnu ainakaan puhua ihan samasta aiheesta kun kirjoitin niistä henkivalloista.
systeri

ViestiKirjoittaja Mallu » 09. Touko 2013 02:34

Yritin linkittää tänne Pirkko Vesavaara nimisen naisen opetuksen "vapaudu pimeyden voimista",mutta ei onnistunut jostain syystä.Kuuntelin myös tämän samaisen naisen opetuksen akupunktiosta.Sattumalta törmäsin tähän linkkiin facebookissa.Onko kukaan kuullut Pirkko Vesavaaran opetuksia,ja mitä mieltä olette?
Mallu

ViestiKirjoittaja Mallu » 09. Touko 2013 02:35

Kokeillaan jos nyt onnistuisi tuo linkitys.

https://www.youtube.com/watch?v=aELz8TCEASk
Mallu

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Touko 2013 08:54

Katsoin tästä Vesavaaran opetuksesta alkua vähän (10 min), minkä nyt pystyin pikkuiseni höpötykseltä.
Olin oikein iloinen siitä, että Vesavaaran aistit olivat harjaantuneet erottamaan raamatullisen armolajojen toiminnan epäraamatullisesta. Erityisesti meidän, jotka olemme entisessä elämässämme olleet New Age -tyyppisestä jutusta kiinnostuneita ja siinä mukana, tulee olla varovaisia, että toimimme vain Jumalan Hengessä, emmekä anna enää sijaa millekään sielulliselle. Vaara sielullisuuteen on siinä, jos haluaa näyttää ihmisten silmissä hengelliseltä. Tulee olla tarkkana siitä, että haluaa kunniaa yksin Jumalalle, eli minulle on aivan sama, toimiiko Jumala minun kauttani, vai jonkun toisen kautta. Me uskovathan olemme yhtä ja kaikki on meillä yhteistä ja kaikki tulee yksin Jumalalta. New Age -piireissä usein tavoitellaan sellaista asemaa, että kaikki pitäisivät minua jotenkin todella henkevänä ja hyvänä.
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu