Opettaako Raamattu sukukirouksista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskonyhteyttä etsimässä?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Touko 2013 22:25

Meillä oli tänään uskovien kokousristeily, eli seilattiin Turusta Maarianhaminaan ja nyt illaksi vielä takaisin kotiin :hearts:
Kokouksessa puhuttiin juuri tästä(kin) aiheesta, jonka Pekka tässä toi esiin, että me olemme Jumalan temppeli; Hänen rakennuksensa.
Yksi sisar toi esiin ajatuksen, joka oli todella hieno liittyen eläviin kiviin, joita me olemme. Hän sanoi, että usein meistä kivinä tulee mieleen jotkut tavalliset kivilohkareet; sellainen harmaakivikirkon seinäkivi ;gladly: Mutta sisar muistutti, että me uskovat elävinä kivinä olemme jalokiviä; emme mitä tahansa kiviä. Niinkuin Ilmestyskirjassa puhutaan uuden Jerusalemin rakennusaineista; niitä me olemme ja hiomme toinen toistamme yhä kauniimmiksi kiviksi...

Selitän joskus vielä tarkemmin. Nyt olen aika poikki ja huomenna on piiiiiiiitkä päivä..
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 06. Touko 2013 10:48

poisto
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 03. Helmi 2014 11:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Touko 2013 11:21

Tähän liittyen tuli vielä mieleen ajatus, että Jeesus on kallio ja me olemme kiviä. Meidät on louhittu Hänestä, kun olemme luodut Hänen kauttaan. Uskoon tullessamme kiinnitymme uudestaan Häneen; siihen kallioon, josta olemme peräisin ja josta syntiinlankeemus on meidät erottanut.
Aamu-Usva

Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Touko 2013 11:30

Sukukirous on aihe, joka askarruttaa monien uskovien mieliä. Monet uskovaiset uskovat Raamatun opettavan sukukirouksesta ja toiset eivät siihen usko. Kun tutkimme Raamattua niin huomaamme ettei Raamattu opeta sukukirouksesta. Missään kohtaan Raamattua ei apostolit, ei Jeesus eikä vanhan liiton profeetat opeta, että ihminen pitäisi vapauttaa oman sukunsa kirouksesta.

Aiheesta on kirjoitus sivullani: https://www.kotipetripaavola.com/sukukirous.html

Ps. Saatan päivittää kirjoitusta, jos mieleeni nousee aiheesta uusia näkökulmia.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

Re: Opettaako Raamattu sukukirouksista?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Touko 2013 11:42

Mieleeni on noussut New_agen ja okkultiikan yhteydet sukukirouksiin. Jossa jollakulla on laittaa tästä näkökulmasta linkkiä tähän ketjuun, niin olisin siitä kiitollinen.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Touko 2013 11:47

Katolisen kirkon kanta olisi myös mielenkiintoinen tähän asiaan. Tätäkin voisi tutkia opettaako katolinen kirkko sukukirouksista.
PetriFB

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Touko 2013 11:53

Minulla on sellainen muistikuva, että luterilaisissa piireissäkin opetetaan sukukirouksista, jotenkin se liittyy johonkin raamatun lauseeseen, josta on otettu tuo asia, vanhantestamentin puolelta, en kyllä muista mikä kohta se on, millä perustelevat sitä.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Touko 2013 11:58

PetriFB kirjoitti:Mieleeni on noussut New_agen ja okkultiikan yhteydet sukukirouksiin. Jossa jollakulla on laittaa tästä näkökulmasta linkkiä tähän ketjuun, niin olisin siitä kiitollinen.

Hoi veljeni Herrassa!

Ottakee koppi täältä tulee:

Healing the family tree': New Age under the guise of religion (Part One)

Fr Peter Joseph

https://www.ad2000.com.au/articles/2003 ... _1239.html

ON FAMILY-TREE HEALING

https://www.jmanjackal.net/eng/engtree.htm
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Touko 2013 12:01

lonelyrider kirjoitti:Minulla on sellainen muistikuva, että luterilaisissa piireissäkin opetetaan sukukirouksista, jotenkin se liittyy johonkin raamatun lauseeseen, josta on otettu tuo asia, vanhantestamentin puolelta, en kyllä muista mikä kohta se on, millä perustelevat sitä.

Kiitos sisareni Herrassa.

Sukukirous opetuksen yleisin puolustus sekä opin perustus löytyy 2 Moos 20:5 jakeesta.

2 Moos 20:
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan (paqad) isien pahat teot (avon) lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

Hepreankielen paqad sana tarkoittaa qal-verbivartalossa (jossa se on 2 Moos 20:5) kiinnittää huomiota, tarkkailla, etsiä, etsiä turhaan, rangaista.

2 Moos 20:5 ei opeta Jumalan kostavan isien pahoja tekoja lapsille aina kolmanteen ja neljänteen sukupolveen asti. Alkutekstin ja Raamatun kokonaisopetuksen valossa isien pahat teot siirtyvät niille lapsille, jotka vihaavat Jumalaa. Tämä tarkoittaa sitä, että isät opettavat lapsillensa oman vihansa Jumalaa kohtaan. Kun lapset vastaanottavat opetuksen vihasta Jumalaa kohtaan, niin isien synnit ovat siirtyneet lapsille, jotka ovat vastaanottaneet viha-opetuksen Jumalaa kohtaan.

2 Moos 20:5 opetuksen ydin koskien lasten päälle tulevaa syntiä on viha Jumalaa kohtaan, jonka ihminen itse vapaaehtoisesti valitsee, eikä sukukirouksessa.

2 Moos 20:5 ei opeta sukukirousta, sillä tekstiyhteyden opetus tuo esille sen, että kun lapset vastaanottavat isien vihan Jumalaa kohtaan, niin heistä tulee Jumalan vihollisia, jotka valitsevat elämäänsä isiensä synnit oman henkilökohtaisen valintansa kautta. Lapset eivät siten automaattisesti peri mitään sukukirousta, eikä Raamattu opeta missään kohdassa, että lapset perisivät sukunsa kirouksen automaattisesti ja siksi heidät tulisi vapauttaa sukukirouksesta.

Jotkut sukukirous opetuksen puolustajat opettavat hepreankielen sanan avon tarkoittavan synonyymiä sukukiroukselle, eli että avon tarkoittaisi sukukirouksen alla olevaa syntiä. Avon tarkoittaa syntiä, vääryyttä ja pahaa tekoa, ei sukukirouksen alla olevaa syntiä.

Raamatusta näemme selkeästi kuinka avon sanaa käytetään useassa kohdassa kuvaamaan ihmisen henkilökohtaista syntiä. Tässä muutama esimerkki:

1 Aik 21:8 Niin Daavid sanoi Jumalalle: "Minä olen tehnyt suuren synnin tehdessäni tämän; mutta anna nyt anteeksi palvelijasi rikos (avon), sillä minä olen menetellyt ylen tyhmästi".

Job 13:23 ¶ Mikä on minun pahain tekojeni (avon) ja syntieni luku? Ilmaise minulle rikkomukseni ja syntini.

Ps 32:5 Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja (avon) tekojani; minä sanoin: "Minä tunnustan Herralle rikokseni," ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani (avon). Sela.

Ps 38:4 (38:5) Sillä minun pahat tekoni (avon) käyvät pääni ylitse, niinkuin raskas kuorma ne ovat minulle liian raskaat.

Jes 13:11 Minä kostan maanpiirille sen pahuuden ja jumalattomille heidän pahat tekonsa (avon); minä lopetan julkeitten kopeuden ja painan maahan väkivaltaisten ylpeyden.

Avon sana ei tarkoita sukukirous syntiä, vaan ihmisen omaa henkilökohtaista syntiä, kuten yllä olevat jakeet selkeästi osoittavat. 2 Moos 20:5 jakeessa ei ole missään kohtaan sanoja kirous tai sukukirous. Koko sukukirous opetus on epäraamatullinen ja väärä opetus.

2 Moos 20:6 jakeesta tulee hyvin esille se että on kyse valinnasta synnin ja Jumalan tahdon välillä, ei sukukirouksesta. Ne jotka pitävät Jumalan käskyt ja opetukset sekä rakastavat Jumalaa saavat kokea Jumalan laupeuden Jumalan tahdon mukaisen valintansa seurauksena. Ne jotka valitsevat synnin sydämessään vihaten Jumalaa saavat sen seurauksena synnin palkan, eli iankaikkisen kuoleman ja kadotuksen.

2 Moos 20:5,6 jakeet kertovat ihmisen valinnasta joko rakastaa Jumalaa tai vihata Jumalaa, eikä sukukirouksesta.
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Touko 2013 12:03

Mikko Murpatti kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Mieleeni on noussut New_agen ja okkultiikan yhteydet sukukirouksiin. Jossa jollakulla on laittaa tästä näkökulmasta linkkiä tähän ketjuun, niin olisin siitä kiitollinen.

Hoi veljeni Herrassa!

Ottakee koppi täältä tulee:

Healing the family tree': New Age under the guise of religion (Part One)

Fr Peter Joseph

https://www.ad2000.com.au/articles/2003 ... _1239.html

ON FAMILY-TREE HEALING

https://www.jmanjackal.net/eng/engtree.htm

Kiitos käyn läpi noita linkkejä kun kerkeän, kiitos oikein paljon.
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu