David Owuor Suomeen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: David Owuor Suomeen

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 16. Huhti 2013 11:40

Rauhaa!

Minä olen ollut tuonkaltaisissa tilaisuuksissa sivustaseuraajana jo silloin ensimmäisen kerran, kun torontolaisuus rantautui Suomeen. Tämä naurukiemurteluröhkimis-herästys sai erään vapaakirkollisen suunnan hajoamaan. No, tämän hajoamosien seurauksena syntyi uusi äärikarismaattinen kirkkokunta. Olen käynyt joitakin kertoja sielläkin ja meno on sellaista, että mikäli joku olisi astunut sisään sielunhädässään etsimään Herraa Jeesusta niin takaan, että olisi karkuun juossut.
Olen katsonut joitain otteita videoista ja ainakin minun nähdäkseni kyse on selkeästi perkeleestä lähtöisin olevasta pimeyden henkivallasta, kundaliinista. En kehoita ketään menemään tämän profeetan tilaisuuksiin, ellei nyt sitten välttämättä halua sitä sekasortoa nähdä. Minä en ole mennyt mukaan niihin muutoin kuin silloin, jos joku on pyytänyt arvioimaan, mistä on kyse, kun ihmiset, uskovat käyttäytyvät kuin "mielipuolet." Olen havainnut jo erään rapakon takaa tulleen (nimeä en muista) saarnan, puheen aikana kuulijakunnassa outoja kirkumisia sekä nytkähteleviä ruumiinliikkeitä.
Pyhän Hengen manifestaatiot voimme ihan hyvillä mielin ja rauhassa hylätä epäraamatullisina, mikäli sellaista ei löydy Raamatusta, Jumalan Sanasta. Jos tuomiolla kysytään meiltä, että miksi et röhkinyt kuin sika tai muu eläin, iskenyt päätäsi seinään puhuen omituisia, saanut horkkakohtausta, nauranut hillittömästi, ollut Hengestä juovuksissa kuin humalainen jne. niin voimme vastata, ettet sinäkään Herra Jeesus toiminut niin tai kukaan sinun opetuslapsistasi Raamatussa, Sanassasi.
Eksytys on niin lähellä oikeaksi luulemaamme Pyhän Hengen toimintaa, että perkeleestä lähtöisin olevat voimatkin saavat aikaan parantumisia yms. Viittaan esim. Petrin linkkiin tässä yhetydessä. kundaliinivoimat valtaavat yhä enemmän lähinnä vapaita suuntia ja olen surullinen siitä, että monet, liian monet menevät mukaan näihin juttuihin ja tulevat eksytetyksi. Pieni pätkä vielä 2.Tess.2:sta.....

2.Tess.2:7 "Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille
, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."

Vakavaa tekstiä! En halua heittää lasta pesuveden mukana pois, mutta korostan, että pysytään Jumalan Sanassa ja siinä, mitä sinne on kirjoitettu esim. Pyhän Hengen manifestaatioista. Tämä aika on eksyttäväistä ja itse en uskalla poiketa, enkä haluakaan pois Raamatun Sanasta. Se on kaikkein turvallisinta ja emme eksy, mikäli kasvamme uskossa Jeesukseen terveesti ehytsydämisinä, lapsenomaisessa, sydämen yksinkertaisessa uskossa Vapahtajamme Herraan Jeesukseeen (Filip.1.6). Jumala pitää lupauksensa ja saamme terveellä tavalla myös kokea tunteillammekin olevamme Jumalan äärimmäisen Rakkauden kohteena. Ja vaikka emme tuntisikaan mitään niin Jumalan lupaukset eivät ole meidän tunteidemme varassa! Usko on lujaa luottamusta ja ojentautumista sen mukaan, mikä ei näy.

Jumalan siunausta kaikille rakkailla veljille ja sisarille Kristuksessa, meidän Herrassamme! :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Huhti 2013 11:48

Ihan aralla tunnolla toit asiaa ja hyvin, sippis :thumb:

Omalla kohdallani, en tiedä, kuinka paljon, voin antaa tunneperäisten asioiden vaikuttaa, kun koettelen asioita. Olen ainakin kamppaillut vastakin tässä sellaisen asian kanssa, jossa olen tehnyt asioita täysin toisin, kuin tunteeni on sanonut... oikeastaan olen tehnyt niin viimeisen vuoden ajan.

Opettelen oikeastaan luottamaan uskoviin sisariin ja veljiin, minun pitäisi olla vastaanottavampi neuvoissa, mutta varmaan haen asioissa yleensäkin sitä puolta, että haluan sisäistää tietoisuuteeni sen mikä on eksyttävää ja mikä ei, pelkkä neuvon vastaanottaminen ei jotenkin mahdu ymmärrykseeni, jos en asioita pysty jotenkin todentamaan Hengessäni ja jotenkin ymmärrys avaudu eteeni. Toisaalta hyvät neuvot ovat kultaakin kalliimpia ja ojennuskin paikallaan aina välillä...

Luin eilen sen linkin(jonka tuohon laitoin) kokonaan jonnekin yhteen yöllä, itse asiassa jollain tasolla se aukaisi asioita ja paljon ja se oli sellainen kokemus, että ikäänkuin silmiä olisi siinäkin aukaistu ymmärtämään ja havainnoimaan mikä on eksytyksestä ja mikä ei. Mutta tietenkin, vuorokauden jälkeen tuon tekstin lukemisesta, asioita täytyy vieläkin "sulatella" mitä kaikkea se sisältääkään.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Sippis » 16. Huhti 2013 12:28

lonelyrider kirjoitti:Ihan aralla tunnolla toit asiaa ja hyvin, sippis :thumb:

Omalla kohdallani, en tiedä, kuinka paljon, voin antaa tunneperäisten asioiden vaikuttaa, kun koettelen asioita. Olen ainakin kamppaillut vastakin tässä sellaisen asian kanssa, jossa olen tehnyt asioita täysin toisin, kuin tunteeni on sanonut... oikeastaan olen tehnyt niin viimeisen vuoden ajan.

Opettelen oikeastaan luottamaan uskoviin sisariin ja veljiin, minun pitäisi olla vastaanottavampi neuvoissa, mutta varmaan haen asioissa yleensäkin sitä puolta, että haluan sisäistää tietoisuuteeni sen mikä on eksyttävää ja mikä ei, pelkkä neuvon vastaanottaminen ei jotenkin mahdu ymmärrykseeni, jos en asioita pysty jotenkin todentamaan Hengessäni ja jotenkin ymmärrys avaudu eteeni. Toisaalta hyvät neuvot ovat kultaakin kalliimpia ja ojennuskin paikallaan aina välillä...

Luin eilen sen linkin(jonka tuohon laitoin) kokonaan jonnekin yhteen yöllä, itse asiassa jollain tasolla se aukaisi asioita ja paljon ja se oli sellainen kokemus, että ikäänkuin silmiä olisi siinäkin aukaistu ymmärtämään ja havainnoimaan mikä on eksytyksestä ja mikä ei. Mutta tietenkin, vuorokauden jälkeen tuon tekstin lukemisesta, asioita täytyy vieläkin "sulatella" mitä kaikkea se sisältääkään.

Minulla on vähän sama juttu. Ei riitä että tiedostan asioita vaan tahdon myös ikään kuin
sisäistää ne.

Jumalaa ei voi järjellä ja järjellisesti ymmärtää mutta en tiedä olenki nyt aivan väärässä,
kun mielestäni uskon elämässä on myös alueita joita voisi myös käsitellä
ymmärryksellä. ja tunteilla. Onhan Jumala luonut ihmiselle järjen ymmärryksen
ja tunteet.

Mielestäni esim. Jumalan rakkauden voi tuntea. Hänen lohdutuksensa voi tuntea.
Ei fyysisellä tavalla vaan tunnetilana.

Sitten on uskon alueita, joita ei voi tunteilla ja järjellä selittää vaan perustuvat
pelkkään uskoon.

Voi apuva, en osaa oikein selittää näin kirjoittamalla mitä tarkoitan. :oops: :?
Sippis

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Huhti 2013 12:48

Meikäläinen varmaan opettelee tätä tunteen ja järjen harmoniaa :D

Jumala ei ole selitettävissä toisaalta järjellä, eikä tunteella, vaan uskolla.

Mutta ei tunteet ole pannassa ja Jumalan läsnäolon voi tuntea ja niinpoispäin. Se että ihminen voi ottaa vastaan Jumalan rakkautta, niin siihenkin pitää olla sydän avoin. Jos ihminen ei uskalla luottaa siihenkään, niin Jumala ei myöskään voi antaa ihmisen kokea tunnetasolla mitään eli ensin pitää ihmisen uskoa että kyllä Jumala tekee tunnetasolla asioita ja kokemusperäisiin asioihin voi luottaa Jumalan tekoina, kaikki ei ole pahasta. Tällaisen luontoisenkin taistelun olen käynyt. Itseasiassa pahakin voi sekoittaa ihmistä pelkäämään, niin ettei ihminen uskalla ottaa askelia Jumalan kanssa, sillehän riittää että ihminen elää erossa Jumalasta, kenot ovat monet. Usein liika skeptisyyden ja lakihenkisyyden taustalla on myös pelko Jumalan voimaan ja sen ilmentymiseen.

Niin, ainakin olen huomannut, että pelkkään uskon varaan jättäytymistä, on esimerkiksi se että päättää luottaa sanaan...
... tai se että huomaa olevansa pelkän armon varassa... siinä ei ole järkeilyillä sijaa... onko se sitten osittain tunnetilaa vai pelkkää uskoa?

Sippis kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Ihan aralla tunnolla toit asiaa ja hyvin, sippis :thumb:

Minulla on vähän sama juttu. Ei riitä että tiedostan asioita vaan tahdon myös ikään kuin
sisäistää ne.

Jumalaa ei voi järjellä ja järjellisesti ymmärtää mutta en tiedä olenki nyt aivan väärässä,
kun mielestäni uskon elämässä on myös alueita joita voisi myös käsitellä
ymmärryksellä. ja tunteilla. Onhan Jumala luonut ihmiselle järjen ymmärryksen
ja tunteet.

Mielestäni esim. Jumalan rakkauden voi tuntea. Hänen lohdutuksensa voi tuntea.
Ei fyysisellä tavalla vaan tunnetilana.

Sitten on uskon alueita, joita ei voi tunteilla ja järjellä selittää vaan perustuvat
pelkkään uskoon.

Voi apuva, en osaa oikein selittää näin kirjoittamalla mitä tarkoitan. :oops: :?
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Huhti 2013 14:34

minusta olisi ollut kiva kuulla, Annan ja Lillin näkemykset, joukkokaatumisjuttuihin voimailmiöinä? Jäi se saamatta nyt tässä keskustelussa, kun yritin saada heiltäkin näkemystä asiaan, miten he kokevat raamatun valossa tuollaisen ilmiön... tapahtuiko Paavalin ja Pietarin ja muiden saarnatessa niin vai onko tämän ajan ilmiö? Ja mitä mieltä he ovat eläinäänistä ja nykymisistä jne. ovatko ne Jumalan Hengen mukaista ilmentymää, jos ei oteta tätä asiaa yksittäisilmiönä ja yksittäisihmisen reagointina, vaan katsotaan että tapahtumat sisältävät yleensäottaen aina näitä ilmentymiä.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja azanttil » 16. Huhti 2013 14:40

Hei,

Jätän nyt tämän viestiketjun ja foorumin. Minulla ei ole aikaa tällaiseen ja olen sanottavani sanonut. Kuten sanoi, minun ei tarvitse puolustella Jumalaa ja hänen profeettojaan. Sana sanoo, menkää ja kertokaa mitä olette nähneet ja kuulleet ja sen olen nyt tällä foorumilla tehnyt. On aika keskittyä Jumalan palvelemiseen ja hänen kanssaan aikaa viettämiseen.

Sanon vielä kerran: PROFEETTA DR. OWUORISSA EI VAIKUTA PAHA HENKI, mutta hänen kokouksissaan käyvissä ihmisissä niitä voi tietysti olla ja siksi ei ole Dr. Owuorin vika jos rukous saa ihmisissä olevat pahat henget heitä kouristamaan. Kuten ei ollut Jeesuksenkaan vika kun saastainen henki kouristi rukoiltavaa! Toronton kundaliinihengillä ei ole mitään tekemistä tämän herätyksen kanssa!

Minun puolestani teidän ei tarvitse myöskään olla huolissaan. Minulla on täysi Pyhän Hengen varmuus, että olen taivastiellä ja totuudessa kiinni. Käyttäkää tämä aika ennemin oman hengellisen tilanne tutkimiseen ja sen puolesta rukoilemiseen.

Katselkaahan muitakin profeetan videoita tuon Pariisin videon rinnalla, jotta perspektiivinne hieman laajenisi. En oikeastaan ihmettele, että Suomessa on hengellisesti niin nuivaa ja kuollutta kun ei osata kuulla Pyhää Henkeä.

Minäpä siis lähden tästä leijonien luolasta. Hyvää jatkoa itse kullekin! ;)
azanttil

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Huhti 2013 14:54

Asia selvä Anna, aivan kuten haluat. Ei sinun tarvitse puolustella Owuoria, olisin halunnut kuulla sinun näkemyksesi kaatumisilmiöön yleensäkin ottaen, en yksittäisperspektiivillä tarkasteltuna, vaan myös kokonaismittakaavassa, vastaavatko ne sitä samaa raamatunmukaista todellisuutta, jota luet raamatustasi.

Joskus meidän on hyvä kyseenalaistaa asioita, niitäkin joita olemme tottuneet pitämään tosina. Teen sitä itse jatkuvasti, muuten voin äkkiseltään harhautua, jopa samoihin asioihin, joista jo minut on vapautettu, valvominen on tänä aikana erityisen tärkeää, se on aivan ehdotonta.

Henkilökohtaisesti, ainoa asia mitä elämässäni pidän tärkeänä on palvella Jumalaa sillä paikalla, johon Hän on asettanut minut, henkilökohtaisesti valvon ensisijaisesti sitä tilaa jossa itse vaellan. Kuitenkin, minulla on jatkuva huoli myös kanssaihmisistäni. Minulle on käynyt äärimmäisen selväksi, kuinka paha on tänä päivänä ottanut vahvan otteen kaikesta jopa uskovien keskuudessa ja se on ujuttanut lonkeronsa joka paikkaan, se on saanut seuloa uskovia, kuka kestää koetuksen... todella, se raamatun totuus että "kuka voi kestää kaiken tämän" ja että aika on lyhennetty vain siksi että pelastuisivat ne, jotka turvaavat Herraan! Tässä ajassa ei saa jäädä hengelliseen sokeuteen.

Anna, minä tahdon siunata sinua. Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua, Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen!

azanttil kirjoitti:Hei,

Jätän nyt tämän viestiketjun ja foorumin. Minulla ei ole aikaa tällaiseen ja olen sanottavani sanonut. Kuten sanoi, minun ei tarvitse puolustella Jumalaa ja hänen profeettojaan. Sana sanoo, menkää ja kertokaa mitä olette nähneet ja kuulleet ja sen olen nyt tällä foorumilla tehnyt. On aika keskittyä Jumalan palvelemiseen ja hänen kanssaan aikaa viettämiseen.

Sanon vielä kerran: PROFEETTA DR. OWUORISSA EI VAIKUTA PAHA HENKI, mutta hänen kokouksissaan käyvissä ihmisissä niitä voi tietysti olla ja siksi ei ole Dr. Owuorin vika jos rukous saa ihmisissä olevat pahat henget heitä kouristamaan. Kuten ei ollut Jeesuksenkaan vika kun saastainen henki kouristi rukoiltavaa! Toronton kundaliinihengillä ei ole mitään tekemistä tämän herätyksen kanssa!

Minun puolestani teidän ei tarvitse myöskään olla huolissaan. Minulla on täysi Pyhän Hengen varmuus, että olen taivastiellä ja totuudessa kiinni. Käyttäkää tämä aika ennemin oman hengellisen tilanne tutkimiseen ja sen puolesta rukoilemiseen.

Katselkaahan muitakin profeetan videoita tuon Pariisin videon rinnalla, jotta perspektiivinne hieman laajenisi. En oikeastaan ihmettele, että Suomessa on hengellisesti niin nuivaa ja kuollutta kun ei osata kuulla Pyhää Henkeä.

Minäpä siis lähden tästä leijonien luolasta. Hyvää jatkoa itse kullekin! ;)
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Huhti 2013 16:11

"Welcome to Canada man of God !"

https://www.youtube.com/watch?v=NBRUA0VT-jU

Kyllä tuossakin videolla kaatuillaan miten sattuu, semmoinen joukkohysteriameininki.

Anna, on vaikea keskustella sinun kanssasi jos olet kuuro kuulemaan muidenkin uskovien mielipiteitä tästä ilmiöstä nimeltä "David Owuor" ja sokea näkemään mitä hänen ympärillään tapahtuu eli myös kaikenlaista kummallista ja semmoista mitä ei Jeesuksen seuraajille pitäisi tapahtua, Jumalan sanan mukaan.

Siunausta sinulle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Huhti 2013 16:27

Anna kirjoitti:
"Sanon vielä kerran: PROFEETTA DR. OWUORISSA EI VAIKUTA PAHA HENKI, mutta hänen kokouksissaan käyvissä ihmisissä niitä voi tietysti olla ja siksi ei ole Dr. Owuorin vika jos rukous saa ihmisissä olevat pahat henget heitä kouristamaan. Kuten ei ollut Jeesuksenkaan vika kun saastainen henki kouristi rukoiltavaa! Toronton kundaliinihengillä ei ole mitään tekemistä tämän herätyksen kanssa!"

Raamattu sanoo:

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Ei tuossa sanota mitään kouristeluista sun muista pahoista asioista mitään vaan, että "Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen".

Mutta pahat henkivallat voivat kyllä saada aikaan mitä kauheimpia asioita ja joukkokaaosta ja sekasortoa ja muuta pahaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Huhti 2013 16:47

Miksi hillitöntä naurua ja ja hyppimistä ja huojumista edes takaisin yms. pidetään pyhän hengen ilmiöinä, myös käsittääkseni kaatumisilmiötäkin niin kauan kuin joku ottaa asian esille katsellen asiaa kriiittisesti, silloin se kaikki vasta selitetään ihmisessä asuvana demonina ja ongelma ulkopuollistetaan pois jonkin liikkeen tai ilmiön ulottuvilta ihmisen syyksi... miksi ongelma ulkopuollistetaan, vaikka ilmiö on joka kokouksessa hallitsevana elementtinä ja jopa hyväksyttävänä. Käsittääkseni on ihmisiä, jotka lähtevät hakemaan sitä hurmosta sinne, jossa saisivat kokea hengen kosketuksen. Ihminen kun haluaa olla rakastettu, mikä oiva reitti eksyttää ja sieltä ihminen varmasti voi saada jonkin tyyppisen kokemuksen hyvästä olosta ja rakkaudesta, tosin se ei ole aito, se on vain sama tila mistä ovat lähtöisin ihmisen himot ja saastaisuus. Oikeastaan se on nähtävissä siinä, mihin ylilyönteihin korostuneet liikkeet loppupeleissä ajautuvat.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu