Minä olen ollut tuonkaltaisissa tilaisuuksissa sivustaseuraajana jo silloin ensimmäisen kerran, kun torontolaisuus rantautui Suomeen. Tämä naurukiemurteluröhkimis-herästys sai erään vapaakirkollisen suunnan hajoamaan. No, tämän hajoamosien seurauksena syntyi uusi äärikarismaattinen kirkkokunta. Olen käynyt joitakin kertoja sielläkin ja meno on sellaista, että mikäli joku olisi astunut sisään sielunhädässään etsimään Herraa Jeesusta niin takaan, että olisi karkuun juossut.
Olen katsonut joitain otteita videoista ja ainakin minun nähdäkseni kyse on selkeästi perkeleestä lähtöisin olevasta pimeyden henkivallasta, kundaliinista. En kehoita ketään menemään tämän profeetan tilaisuuksiin, ellei nyt sitten välttämättä halua sitä sekasortoa nähdä. Minä en ole mennyt mukaan niihin muutoin kuin silloin, jos joku on pyytänyt arvioimaan, mistä on kyse, kun ihmiset, uskovat käyttäytyvät kuin "mielipuolet." Olen havainnut jo erään rapakon takaa tulleen (nimeä en muista) saarnan, puheen aikana kuulijakunnassa outoja kirkumisia sekä nytkähteleviä ruumiinliikkeitä.
Pyhän Hengen manifestaatiot voimme ihan hyvillä mielin ja rauhassa hylätä epäraamatullisina, mikäli sellaista ei löydy Raamatusta, Jumalan Sanasta. Jos tuomiolla kysytään meiltä, että miksi et röhkinyt kuin sika tai muu eläin, iskenyt päätäsi seinään puhuen omituisia, saanut horkkakohtausta, nauranut hillittömästi, ollut Hengestä juovuksissa kuin humalainen jne. niin voimme vastata, ettet sinäkään Herra Jeesus toiminut niin tai kukaan sinun opetuslapsistasi Raamatussa, Sanassasi.
Eksytys on niin lähellä oikeaksi luulemaamme Pyhän Hengen toimintaa, että perkeleestä lähtöisin olevat voimatkin saavat aikaan parantumisia yms. Viittaan esim. Petrin linkkiin tässä yhetydessä. kundaliinivoimat valtaavat yhä enemmän lähinnä vapaita suuntia ja olen surullinen siitä, että monet, liian monet menevät mukaan näihin juttuihin ja tulevat eksytetyksi. Pieni pätkä vielä 2.Tess.2:sta.....
2.Tess.2:7 "Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."
Vakavaa tekstiä! En halua heittää lasta pesuveden mukana pois, mutta korostan, että pysytään Jumalan Sanassa ja siinä, mitä sinne on kirjoitettu esim. Pyhän Hengen manifestaatioista. Tämä aika on eksyttäväistä ja itse en uskalla poiketa, enkä haluakaan pois Raamatun Sanasta. Se on kaikkein turvallisinta ja emme eksy, mikäli kasvamme uskossa Jeesukseen terveesti ehytsydämisinä, lapsenomaisessa, sydämen yksinkertaisessa uskossa Vapahtajamme Herraan Jeesukseeen (Filip.1.6). Jumala pitää lupauksensa ja saamme terveellä tavalla myös kokea tunteillammekin olevamme Jumalan äärimmäisen Rakkauden kohteena. Ja vaikka emme tuntisikaan mitään niin Jumalan lupaukset eivät ole meidän tunteidemme varassa! Usko on lujaa luottamusta ja ojentautumista sen mukaan, mikä ei näy.
Jumalan siunausta kaikille rakkailla veljille ja sisarille Kristuksessa, meidän Herrassamme!