Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Maria » 02. Huhti 2013 11:20

Aattelin tulla moikkaan pitkästä aikaa, kun tuolla muualla on foorumit kiinni (korjauksessa), ja tämä foorumi nyt ainakin toimii. Joo kevät tule kova avauhtia ja nytkin on komee aurtingonpaiste. Pääsiäinen oli ja meni ja ihan hissuksiin oltiin, kun ei kukaan edes käyny kylässäkään. Ja ite emme autottomina pääse oikein mihinkään. Mutta maalla on mukavaa siltikin ja kohtahan taas pääsee pyörällä ja mies skooterilla. Ja saatampa minäkin ajella jo tänä kesänä skootterilla, sillä minunhan se onkin, ainakin mun nimissäni. :thumb:

Olen lueskellut kirjoituksia, mutta en oikein ole jaksanut osallistua mihinkään. Siivoomaan taidan kohta lähteä, kun uunia lämmittäessä aina leviää nokea ja ajoittain sitä pitää pyyhkiä poiskin kaappien päältä ja hyllyistä. Ja siksi pidänkin Raamattuakin kiinni (vetoketjulla) jottei sekin nikeutuis. Mieluimmin pitäisin auki. Mulla on mieheni isän vanha Raamattu, jota pidän aina auki, kun sitten käy vaikka vieraita, niin olen huomioinut heidän kiinnostuksella aina katsovan Raamattuani, kun se on keittiön pöydällä auki. ;)

1. Piet. 4:12-14
Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa, vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita. Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.

Mennään yhdessä eteenpän, ollen; Kristus tuoksuna ja valona, suolana maailmassa. Siunausta viikkoonne ja päiväänne. Jeesus Kristus kanssanne kaikessa läsnäolevana! :hearts: :thumb:
Maria

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Huhti 2013 22:12

Ihan asiasta toiseen... pitää laittaa tällainen huomio... olen lukenut tässä pariin otteeseen nettiiltistä... ja aina olen huomannut, että tällainenkin "suomen ihmeemmees Himanen", voi saada ihan ääneen pieniä naurunhetkiä... ainakin saa hyvälle tuulelle... ehkä surullista, että Suomessa maksetaan Himasen tulevaisuusselonteoista, mutta en voi mitään sille että pikkasen pistää huvittuneeksi tämä asia...

Otteita Himasen lausunnoista:

"- Nyt ollaan saatu vuorovaikutukseen suomalaisen tulevaisuuspohdinnan kanssa seitsemänhenkinen, kansainvälisesti korkeimman tason tutkimusryhmä. Esimerkiksi Manuel Castells on maailman top 5 viitatuin yhteiskuntatieteilijä, Himanen totesi.

Himanen muistutti olevansa myös itse alan huippuja.

- Tutkimustöitäni on käännetty yli 20 eri kielelle. En itse tiedä toista elossa olevaa suomalaista ihmistieteiden tekijää, jolla olisi tällainen tilanne. Teoksiini on viitattu yli 2 000 kertaa. Olen akateemisesti viitatuimpia oman alani tutkijoita, Himanen listasi ansioitaan."

"- Uskon neljän kohdan muutoksen lakiin, joka liitetään Gandhiin, eli miten kaikki isommat muutokset historiassa ovat aina tapahtuneet.

- Ensin sinut sivuutetaan, sitten sinulle nauretaan, sitten sinua vihataan ja sitten olet voittanut, Himanen siteerasi Gandhia.

Hän jatkoi Gandhi-vertauksia tiedotustilaisuuden jälkeen alkaneen pyöreän pöydän asiantuntijakeskustelun alussa.

- Gandhi sanoi, että sinun on oltava se muutos, jonka haluat nähdä maailmassa. Gandhi ei sanonut, että ole minun puolestani se muutos, jota minä haluan maailmassa. "

Kannattaa lukea myös iltalehden näkökulma, Tommi Parkkoselta... mahtavia otteita Himasen Sinisestä kirjasta :D
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Eetu » 13. Huhti 2013 23:06

lonelyrider kirjoitti:Ihan asiasta toiseen... pitää laittaa tällainen huomio... olen lukenut tässä pariin otteeseen nettiiltistä... ja aina olen huomannut, että tällainenkin "suomen ihmeemmees Himanen", voi saada ihan ääneen pieniä naurunhetkiä... ainakin saa hyvälle tuulelle... ehkä surullista, että Suomessa maksetaan Himasen tulevaisuusselonteoista, mutta en voi mitään sille että pikkasen pistää huvittuneeksi tämä asia...

Otteita Himasen lausunnoista:

"- Nyt ollaan saatu vuorovaikutukseen suomalaisen tulevaisuuspohdinnan kanssa seitsemänhenkinen, kansainvälisesti korkeimman tason tutkimusryhmä. Esimerkiksi Manuel Castells on maailman top 5 viitatuin yhteiskuntatieteilijä, Himanen totesi.

Himanen muistutti olevansa myös itse alan huippuja.

- Tutkimustöitäni on käännetty yli 20 eri kielelle. En itse tiedä toista elossa olevaa suomalaista ihmistieteiden tekijää, jolla olisi tällainen tilanne. Teoksiini on viitattu yli 2 000 kertaa. Olen akateemisesti viitatuimpia oman alani tutkijoita, Himanen listasi ansioitaan."

"- Uskon neljän kohdan muutoksen lakiin, joka liitetään Gandhiin, eli miten kaikki isommat muutokset historiassa ovat aina tapahtuneet.

- Ensin sinut sivuutetaan, sitten sinulle nauretaan, sitten sinua vihataan ja sitten olet voittanut, Himanen siteerasi Gandhia.

Hän jatkoi Gandhi-vertauksia tiedotustilaisuuden jälkeen alkaneen pyöreän pöydän asiantuntijakeskustelun alussa.

- Gandhi sanoi, että sinun on oltava se muutos, jonka haluat nähdä maailmassa. Gandhi ei sanonut, että ole minun puolestani se muutos, jota minä haluan maailmassa. "

Kannattaa lukea myös iltalehden näkökulma, Tommi Parkkoselta... mahtavia otteita Himasen Sinisestä kirjasta :D

728 euroa 700 000 eurosta on jo palautunut yhteiskunnalle:

https://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art- ... 30711.html

Miksi Himanen luopui hienosta parrastaan, en ymmärrä, ois vielä hauskempia ne hänen visionsa tällä parralla:

https://yle.fi/vintti/yle.fi/artonyberg ... imanen.jpg

Tässä Katainen jo ryyppää Himaselta saamiaan rahoja:

https://files.kotisivukone.com/tapion.a ... 261008.jpg

Tykkään kun vallanpitäjät järjestävät kansalle tämmöisiä sirkushuveja, hiukan kallis 700 000 euron komedia tämä on mutta kait tästä riittää hupia pitemmäksi aikaa, Himasen filosofinen huivi oli piste iin päällä.
Eetu

ViestiKirjoittaja JoKi » 14. Huhti 2013 09:08

Oletteko lukeneet Himanen tutkimuksen?
JoKi

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Huhti 2013 09:27

Täytyy sanoa oma kommentti... että mielestäni ei saa olla liian tiukkapipo uskovanakaan... en ainakaan siksi kirjoittanut omia kommentteja, että ihmistä itseään aliarvioisin tai yleensäkään ihmistä pitäisi alaspainaa... Tuo himanen on vaan niiin ihana nuiden juttujensa kanssa... miksi parhaita paloja tänne ei saisi laittaa :) julkisuuden henkilö haluaakin varmasti olla viitattu ja lainattu... niin miksipäs ei.

Jos siis tuo kysymys meinasi sitä, että ei saisi arvostella ilman koko kässärin lukemista... niin vastaan, etten ole lukenut koko kirjaa... vaan ihan otteita vain ja mielestäni se on kyllä paljon kertonut tutkimuksesta, en tiedä millaista muutosta koko teoksen lukeminen sitten saisi aikaan... ja mitä mieltä sitten ylipäätänsä olen rahojen laittamisesta tuollaisiin tutkimuksiin, sekin on asiansa jo.l
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Huhti 2013 09:49

Saattoihan se olla ylilyönti henkilökohtaisesti tuo Himasjuttu... olisin voinut pitää tietenkin reaktioni omana tietonani... kuitenkin tässä elämässä on oikeasti aikamoista pahuutta ja ivaa toisia kohtaan, jota on sitäkin saanut huomata...enkä osannut ottaa sitä sillä tavoin, että olisin pilkannut. Mutta olisin voinut kieleni hillitä, tottahan se on. Varsinkin kun täällä kirjoittaessa vielä asiat voivat korostua negatiivisesti.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 15. Huhti 2013 21:10

Pyydän anteeksi näitä Himasesta laittamiani juttuja. Niin, että pistin pisti kyllä sydämeen tässä asiassa.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 15. Huhti 2013 21:44

lonelyrider kirjoitti:Pyydän anteeksi näitä Himasesta laittamiani juttuja. Niin, että pistin pisti kyllä sydämeen tässä asiassa.

Esimerkillisesti nöyrryit anteeksipyyntöön ja se on tietenkin hyväksytty!

Hienosti nöyrrytty ja tervetuloa kerhooni "Suurisuiset häpeäjät" puheenjohtajuus ratkotaan laittamalla pahviset tekohuulet (eli suut) päälle ja huulilla käydään taistelu sillalla keskiyöllä! Joka ei tipu veteen on puheenjohtaja! :D
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 15. Huhti 2013 21:51

kieli (vai tässä tapauksessa näppäimistöllä liihottavat sormet ja älyttömät ajatukset)... se on palava pyörä, vai miten se meni, petollisin väline, joka voi viedä mennessään. :think2:
lonelyrider

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Huhti 2013 09:16

lonelyrider kirjoitti:kieli (vai tässä tapauksessa näppäimistöllä liihottavat sormet ja älyttömät ajatukset)... se on palava pyörä, vai miten se meni, petollisin väline, joka voi viedä mennessään. :think2:

No näin se on "lr" :) meillä oli täällä yhtenä viikonloppuna aikamoinen selkkaus jossa mä jouduin tunnustaa ja myöntää omat virheeni.Olin ohjannu lastani ihan kieroon. Vaikka kysymys olikin osittain väärinymmärryksestä,niin sekään ei ollut kyllä mikään puolustus.Olisi pitänyt silti toimia ja opettaa toisin.Menin sitten maanantaina töihin ja siellä eräällä pisteellä kippuroin Herran edessä ja kyselin että miten tää juttu taas kolahti mun omaan nilkkaan..oonko mä näin huono ja taitamaton edelleen :? Sitten ikäänkuin olisin kuullut puhetta :) "Eikö se tulisi olla iloinen asia kun saa tunnustaa virheensä ja syntinsä,vain sillätavalla pääsee eteenpäin?" Ja jälleen koin riemullisen hetken...hengessäni yhdyin heti siihen ja hihkuin että "aivan,näin se kyllä on!! " :) Samantien tuli mieleen laulunsanat "anna anteeksi,pese puhtaaksi tee uudeksi kokonaan...ja aivankuin se olis vielä vahvistettu että "siis kokonaan" .... :happy:
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu