Niin....minusta on vaan hyvä asia, että tälläinen parantajapuoskari kuin P.Jalovaara on, otetaan ihan tervejärkiseen syyniinkin jumalattomienkin taholta. Tiedän ihan läheltä tapauksia, jotka ovat uskoneet Jalovaaran valheisiin, jotka Raamattu todistaa vääräksi yksiselitteisesti minun näkemykseni mukaan. Tämän seurauksena ovat lääkkeet jätetty pois ja eipä aikakaan, kun piipaa-autolla ollaan viety heikkoja ja sairaita monesti uskonsisaria/veljiä sairalaan. Toisaalta olen käynyt Jalovaaran kokouksissa joskus 2000-luvulla, ehkäpä ennen puoliväliä tai vähän sen jälkeen, jolloin Seppo Juntusen ja Jalovaaran tiet erkanivat. Syytä en tiedä. Tilaisuuksissa myytiin kovalla hinnalla ainakin Pirkon kirjoja, joita en ole lukenut, eikä ole kiinnostustakaan, ellen saa sitten kehoitusta tutkia ilmiötä Pirkko Jalovaara tarkemmin kuin mitä tähän saakka läheltä seuranneena häntä ja jonkin verran olen kokemusta saanut.
Tilaisuuksissa oli suurimmaksi osin uskovia. Ainakin, kun kysyttiin sitä, kuka ei ole uskossa, ei käsiä noussut juurikaan mutta kirkkosalit ovat olleet lähes tai aivan täynnä. Pirkkohan puhuu paljon parantavasta voimasta ja rukouksesta. Koskaan en ainakaan minä ole kuullut, että hän julistaisi raitista evankeliumia ja synneistä parannusta. Pirkko Jalovaara ei ole ainoa tässä maassa, joka ajaa ulos riivaajia uskovista, vaikka Raamattu selkeästi opettaa, että uskovissa ei voi asua pahaa henkeä, riivaajaa, saatanaa yhdessä Pyhän Hengen kanssa. Ne paikat ovat Raamatusta jo esille tuotu edellä. Myöskään lääkkeet eivät siis ainakaan minun näkemykseni mukaan Raamattuun perustuen tuo, vie ainoaankaan uskovaan saatanaa, riivajahenkeä tai mitään demonia!
Terveydenhuoltohenkilöstö ja Suomen terveydenhuotolaitosta Pirkko Jalovaaran kaltaiset parantajapuoskarit ainakin työllistävät. Terveen järjen käyttö on myös sallittua ja tässä eksytysten sekamelskassa tulee jälleen kerran selkeästi todella vakavasti otettavaksi lopunaikoina ja kaikkina aikoina Jeesuksen Sanat:
"Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."
Viime vuosina en ole Jalovaaran kokousiin mennyt, mutta taidanpa mennä ihan tutkimaan tilannetta, kunhan tänne päin eksyy, mitä puhuu. Muutamia olen varoittanut menemästä tietämättä viimeisimmistä Pirkon suusta tulleista epäraamatullisista letkautuksista, että älää menkö! Muutama rakas veli, sisar eivät ole uskoneet ja olen saanut Jumalan Armosta olla oikomassa Raamatun Sanalla sellaisia käsityksiä, jotka eivät ole yhteneväisiä Sanan kanssa. Ahdistusta on tullut vaan lisää siis heille, jotka ovat hänen kokouksiinsa menneet. Nyt suurin osa heistä on kasvanut uskossa ja he osaavat erottaa Jalovaaran harhat ja sen väärän hengen, jonka johtamana hän toimii. Kiitos Herralle!
Mitä tulee sitten MOT-ohjelmaan ja sen tekijöihin niin raitishenkiset uskovat saivat jumalattomilta lisää loskaa silmilleen. Se on luettavissa keskusteluketjuista esim. Iltasanomien aihetta käsittelevien kommenteista. Tässä maassa jumalattomat pitävät erityisesti valtakiristillisyyttä Jumalan seurakunnan tomintana ja ikäänkuin virallisena "totuutena", jota kristinusko raamatullisesti edustaa. Näinhän ei ole todellisuudessa ole, vaikka Jalovaaran touhuiluihin onkin sekaantunut enemmän ja vähemmän uskoviakin, vilpittömiäkin. Toisaalta tiedän ev.lut.kirkosta uskovia, jotka ovat sillä tavalla raitishenkisiä, etteivät Jalovaaran touhuja allekirjoita saati niihin mukaan mene.
Olen saanut itse sydämelleni juuri valtakirkkomme jumalattomat eksytetyt nimikristityt, jollainen minäkin ole ollut. Vielä kuitenkin 77% suomalaisista kuuluu ko. kirkkoon, mutta mielenkiintoista oli ohjelman alussa ns. %-osuudet kirkon tutkimuslaitoksen mukaan, että kirkon jäsenistöstä vain n. 7 % uskoo kirkon opettamaan jumalaan, kuten kirkko opettaa. Toisaalta huojentava tieto, mutta miten moni siellä on väärässä rauhassa olevaa jäsenistöä! Valtaosa! Tiedän kirkon jäsenistössä olevan porukkaa laidasta laitaa; ihan ateistejakin, angnostikkoja ja monet kadotukseen matkalla olevat, yllättävän suuri osa kuuluu kirkkoon kirkollisten toimituksien takia ja sen takia myös, että saa hautapaikan 'halvalla'! Mikäänhän edellisestä ei pelasta; ei se, että sinut on vauvana kastettu, ei se, että sinä olet käynyt rippikoulun ja nauttinut ehtoollista, ei se, että olet mennyt papin edessä "kristilliseen avioliittoon", ei se, että sinut siunataan kirkon papin toimesta kirkon omistamaan hautausmaan hautaan, ei se, että sinä uskot johonkin korkeampaan, ei se, että uskot Jumalaan, ei se, että uskot Jeesuksen olleen olemassa, ei se, että käyt kuuntelemassa jouluna kirkossa joululauluja, ei se, että olen jonkun lapsen tai useamman kummi, ei se, että kuulut ko. laitokseen = kirkkoon jne. jne.
En halua painaa Jalovaaraa alas! Toivon ja rukoilen, että hän tekee parannuksen epäraamatullisesta ja eksyttävästä menosta! Pirkko Jalovaaran tarinan olen joskus lukenut ja muistan tulleeni jo tuolloin siihen tulokseen, että jo sen perusteella kyseistä 'parantajaa' tulee varoa. En myöskään halua heittää pois lasta pesuveden mukana! Jumala voi uskovien rukouksen kautta parantaa ja jopa omankin rukouksen kautta. Ihmeet ja merkit eivät saa olla pääasia, kun ollaan uskossa, vaan raitis ja terve uskossa kasvaminen Jeesuskeskeisesti. Evankeliumin julistuksessa synneistä parannus mukaanlukien seuraa sitten myös niitä fyysisistä ja psyykkisistäkin sairauksistakin paranemista. Tätä ei jostain syystä, jota en tiedä, tapahdu Suomessa ainakaan niin suuressa määrin kuin alkuseurakunnan aikana. Paljon on puheita paranemisista, mutta oikeita paranemisia vähän on kohdalleni sattunut vähän. Yhden tapauksen voin näin lonkalta heittää ja siitä on yli kymmenen v. aikaa. Eräs nainen parani uskoontullessaan pitkälle levinneestä vastasyövästä ja oli toivoton tapaus. Hän elää vieläkin.
Myöhemmin vielä ehkäpä kirjoitan lisää. Katson areenalta vielä A-studion ohjelman.