Pirkko Jalovaara

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Pirkko Jalovaara

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 26. Helmi 2013 19:47

Niin....minusta on vaan hyvä asia, että tälläinen parantajapuoskari kuin P.Jalovaara on, otetaan ihan tervejärkiseen syyniinkin jumalattomienkin taholta. Tiedän ihan läheltä tapauksia, jotka ovat uskoneet Jalovaaran valheisiin, jotka Raamattu todistaa vääräksi yksiselitteisesti minun näkemykseni mukaan. Tämän seurauksena ovat lääkkeet jätetty pois ja eipä aikakaan, kun piipaa-autolla ollaan viety heikkoja ja sairaita monesti uskonsisaria/veljiä sairalaan. Toisaalta olen käynyt Jalovaaran kokouksissa joskus 2000-luvulla, ehkäpä ennen puoliväliä tai vähän sen jälkeen, jolloin Seppo Juntusen ja Jalovaaran tiet erkanivat. Syytä en tiedä. Tilaisuuksissa myytiin kovalla hinnalla ainakin Pirkon kirjoja, joita en ole lukenut, eikä ole kiinnostustakaan, ellen saa sitten kehoitusta tutkia ilmiötä Pirkko Jalovaara tarkemmin kuin mitä tähän saakka läheltä seuranneena häntä ja jonkin verran olen kokemusta saanut.

Tilaisuuksissa oli suurimmaksi osin uskovia. Ainakin, kun kysyttiin sitä, kuka ei ole uskossa, ei käsiä noussut juurikaan mutta kirkkosalit ovat olleet lähes tai aivan täynnä. Pirkkohan puhuu paljon parantavasta voimasta ja rukouksesta. Koskaan en ainakaan minä ole kuullut, että hän julistaisi raitista evankeliumia ja synneistä parannusta. Pirkko Jalovaara ei ole ainoa tässä maassa, joka ajaa ulos riivaajia uskovista, vaikka Raamattu selkeästi opettaa, että uskovissa ei voi asua pahaa henkeä, riivaajaa, saatanaa yhdessä Pyhän Hengen kanssa. Ne paikat ovat Raamatusta jo esille tuotu edellä. Myöskään lääkkeet eivät siis ainakaan minun näkemykseni mukaan Raamattuun perustuen tuo, vie ainoaankaan uskovaan saatanaa, riivajahenkeä tai mitään demonia!
Terveydenhuoltohenkilöstö ja Suomen terveydenhuotolaitosta Pirkko Jalovaaran kaltaiset parantajapuoskarit ainakin työllistävät. Terveen järjen käyttö on myös sallittua ja tässä eksytysten sekamelskassa tulee jälleen kerran selkeästi todella vakavasti otettavaksi lopunaikoina ja kaikkina aikoina Jeesuksen Sanat:

"Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa."

Viime vuosina en ole Jalovaaran kokousiin mennyt, mutta taidanpa mennä ihan tutkimaan tilannetta, kunhan tänne päin eksyy, mitä puhuu. Muutamia olen varoittanut menemästä tietämättä viimeisimmistä Pirkon suusta tulleista epäraamatullisista letkautuksista, että älää menkö! Muutama rakas veli, sisar eivät ole uskoneet ja olen saanut Jumalan Armosta olla oikomassa Raamatun Sanalla sellaisia käsityksiä, jotka eivät ole yhteneväisiä Sanan kanssa. Ahdistusta on tullut vaan lisää siis heille, jotka ovat hänen kokouksiinsa menneet. Nyt suurin osa heistä on kasvanut uskossa ja he osaavat erottaa Jalovaaran harhat ja sen väärän hengen, jonka johtamana hän toimii. Kiitos Herralle!

Mitä tulee sitten MOT-ohjelmaan ja sen tekijöihin niin raitishenkiset uskovat saivat jumalattomilta lisää loskaa silmilleen. Se on luettavissa keskusteluketjuista esim. Iltasanomien aihetta käsittelevien kommenteista. Tässä maassa jumalattomat pitävät erityisesti valtakiristillisyyttä Jumalan seurakunnan tomintana ja ikäänkuin virallisena "totuutena", jota kristinusko raamatullisesti edustaa. Näinhän ei ole todellisuudessa ole, vaikka Jalovaaran touhuiluihin onkin sekaantunut enemmän ja vähemmän uskoviakin, vilpittömiäkin. Toisaalta tiedän ev.lut.kirkosta uskovia, jotka ovat sillä tavalla raitishenkisiä, etteivät Jalovaaran touhuja allekirjoita saati niihin mukaan mene.

Olen saanut itse sydämelleni juuri valtakirkkomme jumalattomat eksytetyt nimikristityt, jollainen minäkin ole ollut. Vielä kuitenkin 77% suomalaisista kuuluu ko. kirkkoon, mutta mielenkiintoista oli ohjelman alussa ns. %-osuudet kirkon tutkimuslaitoksen mukaan, että kirkon jäsenistöstä vain n. 7 % uskoo kirkon opettamaan jumalaan, kuten kirkko opettaa. Toisaalta huojentava tieto, mutta miten moni siellä on väärässä rauhassa olevaa jäsenistöä! Valtaosa! Tiedän kirkon jäsenistössä olevan porukkaa laidasta laitaa; ihan ateistejakin, angnostikkoja ja monet kadotukseen matkalla olevat, yllättävän suuri osa kuuluu kirkkoon kirkollisten toimituksien takia ja sen takia myös, että saa hautapaikan 'halvalla'! Mikäänhän edellisestä ei pelasta; ei se, että sinut on vauvana kastettu, ei se, että sinä olet käynyt rippikoulun ja nauttinut ehtoollista, ei se, että olet mennyt papin edessä "kristilliseen avioliittoon", ei se, että sinut siunataan kirkon papin toimesta kirkon omistamaan hautausmaan hautaan, ei se, että sinä uskot johonkin korkeampaan, ei se, että uskot Jumalaan, ei se, että uskot Jeesuksen olleen olemassa, ei se, että käyt kuuntelemassa jouluna kirkossa joululauluja, ei se, että olen jonkun lapsen tai useamman kummi, ei se, että kuulut ko. laitokseen = kirkkoon jne. jne.

En halua painaa Jalovaaraa alas! Toivon ja rukoilen, että hän tekee parannuksen epäraamatullisesta ja eksyttävästä menosta! Pirkko Jalovaaran tarinan olen joskus lukenut ja muistan tulleeni jo tuolloin siihen tulokseen, että jo sen perusteella kyseistä 'parantajaa' tulee varoa. En myöskään halua heittää pois lasta pesuveden mukana! Jumala voi uskovien rukouksen kautta parantaa ja jopa omankin rukouksen kautta. Ihmeet ja merkit eivät saa olla pääasia, kun ollaan uskossa, vaan raitis ja terve uskossa kasvaminen Jeesuskeskeisesti. Evankeliumin julistuksessa synneistä parannus mukaanlukien seuraa sitten myös niitä fyysisistä ja psyykkisistäkin sairauksistakin paranemista. Tätä ei jostain syystä, jota en tiedä, tapahdu Suomessa ainakaan niin suuressa määrin kuin alkuseurakunnan aikana. Paljon on puheita paranemisista, mutta oikeita paranemisia vähän on kohdalleni sattunut vähän. Yhden tapauksen voin näin lonkalta heittää ja siitä on yli kymmenen v. aikaa. Eräs nainen parani uskoontullessaan pitkälle levinneestä vastasyövästä ja oli toivoton tapaus. Hän elää vieläkin.

Myöhemmin vielä ehkäpä kirjoitan lisää. Katson areenalta vielä A-studion ohjelman.
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 26. Helmi 2013 19:51

Ihmettelen muutenkin, että onko Jumala jokin parantamisautomaatti... siis että ihmiset voivat tulla parannettavaksi, ilman halua tulla uskoon ja Kristuksen omaksi. Miksi tilaisuuksissa ei saarnata parannusta? Ei kutsuta käymään ristin juurelle, ei ottamaan Kristusta sydämeen... ei mitään... vain parannusta ja demonien ulosajoa.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja pekka » 26. Helmi 2013 20:04

"Vain muutamissa kohtaamissani ihmisissä ollut paholainen":

https://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.sht ... paholainen
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 26. Helmi 2013 22:58

On tässä minua mietityttänyt sellainen asia ,josta tässä joku mainitsi ei Jalovaaran kohdalla vaan yleisesti (koska en tunne enkä ole kohdannu PJ)tuo ennalta kokous kiertäminen ja aina parannuskokouksien pitäminen kuin kiväärin sarjatuliasennossa.Itse uskon ns Ihmeparantumiseen täysin kun itsellä parani täysin rikki ollut selkä 15-20v en edes jaksa ajatella kuinka monta v tarkasti sellaista maanpäällistä helvettiä ja hampaiden kiristelyä.Sanoin ja anoin Jumalalta parannusta ja kerroin ,että tämä alkaa minusta olla aivan kohtuutonta yhden miehen osalta tällainen kidutus,,kului aikaa ja netissä olin ja tutkin ja selvitin silloin muuten eri parantajia tai ketkä parantaa Jumalan voimassa ja yht äkkiä sellainen normaali kirjan kokoinen kuuma alue tai olisiko ollu iso käsi meni selänpäälle kulki hitaasti keskiselkään ja takaisin alas ja oli jonkun aikaa .Olin liikahtamatta ja ihan ihmeissäni ja sitte sen jälkeen ei mitään kipuja .ainoastaan normaali maitohappo jumia jos urheilee enemmän tai tekee jotai raskasta ,mutta Helvetti loppui siihen.Olkapäät oli pari v sitte niin kipeät ,että keskustelin leikkaus tai Rusautus väkisin liikeratojen muokkaamisesta .No menin kuitenkin Anne Miettisen kokoukseen josta kanssa kuulee vaikka mitä .Anne rukoili Jeesusta ja kertoi ,että tällä miehellä on jäätyneet olkapäät ja sanoi minulle ehkä pari viikkoa ni usko ne toimii ,,,oli muistaakseni väärässä ku jo viikon päästä liikeradat oli palannut kipu poissa ja toimi erittäin hyvin ;) .Polvijärven pastori sai sellaista aikaa ,että koko elämän ajan ollut migreeni katosi oli kanssa vaivannut ja kovin ,mutta ei enää silmän pohjan järkyttäviä kipuja tai sahalaita kuvioita yms. Parantuminen oli minulle helppoa ..en vaan ollu mikään vastarannan kiiski vaan menin tilaisuuteen ja tartuin tilaisuuteen uskossa Jumalaan ja Jeesukseen ja paranin .Jos joku teistä ei parane ni miettikää mikä on vinossa .Jos joku haluaa aina vastustaa kaikkea mitä ei koulun aapiseen ole kirjoitettu niin tehkää toki niin vapaa maa.Itse olen hyvin hyvin kiitollinen Jumalalle ja olen kotikokouksissa silloin tällöin kiittänyt ,koska olen enemmän kuin kiitollinen helvetin päättymisestä .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 26. Helmi 2013 23:27

Kyllä henk.kohtaisesti uskon Jumalan voivan parantaa ihan mitä vaan, ei se ole minulle ongelma. Mutta pitäähän uskovalla olla jokin seula, eikä päästää ihan mitä tahansa sen läpi. Henkilökohtaisesti minulle ei ratkaise pelkät ihmeet uskon elämässäni, tarvitaan myös oikea totuudellinen opetus.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Helmi 2013 00:32

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Helmi 2013 01:47

Mitä mieltä olette näistä seuraavista parantumistodistuksista?

https://www.youtube.com/results?search_ ... ara&page=1

https://www.youtube.com/watch?v=ZwTbGE-LpDc

"Junkkaala MOT-ohjelmasta: ”Epäusko Paholaisen aiheuttamaa – eivät sairaudet”:

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset ... _sairaudet
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 27. Helmi 2013 10:38

Kyllä on totta että seula täytyy pitää ja etenkin ku uskon ,että mennään ja pitkällä lopunaikaa ja mitä on varoitettu .Jos ajatellaan ihan näin epävirallisesti ja jokainen voi tähän pohdintaan osallistua mihinkä johtaa ja mikä on lopputulos.Eli ihminen menee johonkin näiden ns parantajien kokoukseen ja parantaja sanoo parantavansa Jumalan Jeesuksen Pyhän Hengen avulla ja opettaa myös.Jos parantajassa on saatanan voima niin antaako demoni henki( ja täytyy olla voimakas jos tälläistä menoa kestää Pyhän Hengen täyttämien pikku temppelien keskellä)kunnian Jumalalle jota ihmiset kokemuksen jälkeen kiittävät tai Jeesukselle.Tai kun parantumisesta on kulunut vaikka vuosia ihmiset edelleen kiittävät ja ylistävät Jumalaa.Kuinka on mahdollista ,että Jeesuksen ympärillä ollut ihmisjoukko ja lienee ollut valitun kansan opettajia seassa eivät tunteneet Jeesusta tai Pyhän Hengen voimaa ,joka silloin Jeesuksessa oli....Voiko saatana parantaa ihmisen ,jossa on Pyhä Henki. Voiko tämä vastustaja ,jonka luonteen tiedämme ,mistä hänen syntinsä nousi ylpeydeksi ja lopulta kapinaan niin voiko se tyyppi joka vaatii itselleen kaiken kunnian yht äkkiä hyväksyä ,että kunnia annetaan Jumalalle ja Jeesukselle ja Pyhälle Hengelle kun siis tunnemme vastustajan luonteen .Me tunnemme Isän luonteen ja pojan luonteen ja Pyhän Hengen voiman joka toimii yhteydessä Jeesuskeen ja Isään.Me tunnemme hedelmät ja koemme ne .Tiedämme vastustajan hedelmät ihan tarkkaan .Mitä hedelmää nämä ns parantajat tekevät ja kysymys kuuluu minkä hirvittävän vastustuksen kanssa joutuvat taistelemaan.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 27. Helmi 2013 11:52

Kaiken pitää olla rakennukseksi mitä olemme saaneet nähdä ja kokea. Seula pitää olla, nimittäin paholainen pukeutuu valkeuden enkeliksi ja saa hämättyä monta. Ehkä hän jopa antaa osan kunnian jeesukselle, niin että kestää tämän nimen mainittavan, tosin hän jää sivuosaan kaikkien ihmeiden keskellä. Eikö lopunaikana paholainen saa hämättyä, mikä hämäys se on jos paholaisen inho Jeesusta kohtaan näkyy selvästi, vain niiden jotka eivät ymmärrä, heidät voidaan eksyttää.

Silloin kun tulin uskoon ja en tiennyt mitään tästä ristiriidasta, joka vallitsee kristikunnassa, aivan vastasyntyneenä ummikkona, Jumala näytti useaan kertaan peloittavan unen, jossa valkoiseen pukeutunut, kultakutrinen "jeesus", yritti ajaa takaa minua. Se jeesus oli todella kaunis ulkoisesti, mutta sen olemuksesta sen kauneuden keskellä, oli aistittavissa pahuus, ja sen sinisissä silmissä, ei ollut rakkautta vaan inhoa minua kohtaan.

Ja tämä on niitä unia, että voin sanoa, että on näytetty silloin, kun en vielä itse olisi osannut mitään epäillä olevan sinänsä vialla, joten Jumalalta sen on täytynyt tulla varoitukseksi.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Helmi 2013 12:22

*
Mitä Pirkko Jalovaara on ollut tekemisessä horrossaarnaajan Helena Konttisen kanssa? Mitä huhun mukaan tarkoittaa että Helena on vapautettu... mistä? Pirkko vapautti hänet siitä? Kuka tietää niin voisiko itse tulla tänne kirjoittamaan?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu