toni l kirjoitti:Herman kirjoitti:Onko se mutkittelua, että koettelee opetuksia käytännön esimerkeillä? Eikö kaikki opetus tulisi koetella? Jos opetus ei toimi todellisen elämän tilanteissa, se ei voi olla oikeaa.
Esimerkiksi Toni on itse tässä viestiketjussa myöntänyt, että hänen mielestään kaikki kuvat ovat sallittuja kun ei vain ajattele niiden olevan Jumalan tai Jeesuksen kuvina, mutta kaikki kuvat ovat kiellettyjä jos joku tulee sanomaan että ne ovat hänen mielestään Jumalan tai Jeesuksen kuvia.
Eikö tällainen opetus kenenkään muun mielestä ole todella erikoista ja kyseenalaisen kuuloista? Jopa hieman mutkikkaan oloista minun mielestäni.
Missä olen näin sanonut?
Esimerkiksi tässä:
Jos löydän Jeesuksen aikaisen kuvan ristiinnaulitusta miehestä niin ei sen pitäminen ole syntiä. Jos sanon kuvan olevan Jeesuksen kuva on se syntiä.
Tuossa sanot, että kuvan pitäminen ei ole syntiä, paitsi jos sanoo (eli ajattelee) sen olevan Jumalan/Jeesuksen kuva.
Ja tässä:
Jos joku sanoo minun korani kuvaa Jumalan kuvaksi ei se kuva muodostu minulle synniksi sillä en minä ole tehnyt koirastani Jumalan kuvaa vaan se joka sitä sanoo Jumalan kuvaksi. Lähimmäiseni hyväksi laittaisin tämän kuvan pois osoittaakseni hänelle ettei kuva edusta minulle Jumalan kuvaa enkä halua olla osallisena hänen epäjumalanpalvonta kuviin.
Tuossa sanot, että koiran kuva ei ole sinulle Jumalan kuva, koska et ajattele sen olevan sellainen, mutta jos joku ajattelee sen olevan sellainen niin hänelle se tulee Jumalan kuvaksi, ja hänen tähtensä sinun tulee laittaa se pois.
Kysyin sinulta myös näin:
Toni, sinun opetustesi mukaan:
- Ei saa tehdä kuvaa joka esittää Jumalaa/Jeesusta
- Ei saa myöskään sanoa kuvan esittävän Jumalaa/Jeesusta
- Saa pitää kuvaa, kunhan ei sano sen esittävän Jumalaa/Jeesusta,
- PAITSI jos joku toinen sanoo sen esittävän Jumalaa/Jeesusta
Olenko ymmärtänyt oikein, mitä Jumalan sana mielestäsi opettaa?
Ja siihen vastasit:
- Kyllä
- Kyllä
- Pidän kännykässäni vaimoni ja koirani kuvia enkä sano niiden esittävän Jumalaa.
- En pidä kuvia joilla taiteilijat ovat koittaneet kuvata Jumalaa/Jeesusta
Vastasin tähän, että tulkitsen kaksi viimeistä myös "Kyllä" -vastauksiksi, etkä vastauksessasi korjannut asiaa.