Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja Mallu » 29. Marras 2012 12:00

Aivan mahtava se eilinen tieto,ettei nyt leikatakkaan.Kyllä Jumala on puhunut sulle voimakkaasti tämän sairauden myötä ja kun tuo laulukin kolahti niin kovaa.Täytyy myöntää, että se on kyllä niin ihana laulu.Itsekkin kuuntelen työmatkalla tuota levyä,enkä oo vielä kyllästynyt.Ihmeellistä oli myös se valtava rauha jota olet kokenut tämän epätietoisuuden keskellä.Kiitos Jumalalle :hurraa:
Mallu

ViestiKirjoittaja tanu » 29. Marras 2012 12:58

systeri kirjoitti:Tämä asia eilen vahvistui kun palasin lääkärin luota ja vaikka eivät löytyneet mitään vakavaa..kiitos Jumalalle, niin kuitenkin uhkasivat isolla operaatiolla.Mulle tuli vahvasti semmonen olo että mun sisuksiin ei koske kukaan, jos se ei oo Jumalan tahto.Tämä opetti mulle sen että ruualla ei pidä mässäillä ja tietyllä ruokavaliolla mun oireet ovat nyt jo niin paljon parantuneet että sovittiin että voin olla ilman lääkkeitä :) Nää oireet katoaa kokonaan ja tää kaikki on niin Jumalasta :)

Kiitos Herralle!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Marras 2012 13:31

systeri kirjoitti:Tämä asia eilen vahvistui kun palasin lääkärin luota ja vaikka eivät löytyneet mitään vakavaa..kiitos Jumalalle, niin kuitenkin uhkasivat isolla operaatiolla.Mulle tuli vahvasti semmonen olo että mun sisuksiin ei koske kukaan, jos se ei oo Jumalan tahto.Tämä opetti mulle sen että ruualla ei pidä mässäillä ja tietyllä ruokavaliolla mun oireet ovat nyt jo niin paljon parantuneet että sovittiin että voin olla ilman lääkkeitä :) Nää oireet katoaa kokonaan ja tää kaikki on niin Jumalasta :)

Kyllä tää on rohkaisevaa........ Kiitos Herralle!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Marras 2012 09:36

Tänä aamuna mulle valkeni eräs yöllinen uni :think2: Sen jälkeen kun sain kuulla että mulla on suolistossa kasvain jonka lääkäri uskoi olevan syöpää näin unta, että rakensin hienoa isoa koristeellista taloa.Sain sen valmiiksi , huomasin kuitenkin sen olevan heikko jostain kohtaa ja sanoin uskosta osattomalle miehelleni että tämä talo ei kestä?? Hän sanoi että kyllä se kestää, mutta saman tien joku laittoi "vetoliinat" sen alle ja lähti vetämään sitä ja se lensi tuulena ilmaan koko rakennus.
Vaikka uskoin että Jumala paransi niin kuitenkin faceen höpisin eilen vaan ruokavalioista ym:sta.
Tänä aamuna kun vein tyttöjä kouluun,niin tuo unessa olevan rakennuksen köykäisyys valkeni ja mulle tuli ihan hirveä kiire mennä faceen korjaamaan se juttu että kasvaimet ei katoa ruokavaliolla vaan täytyy uskoa ihmeeseen ja laitoin vielä tämän raamatunpaikan
mukaan :) Eilen kerroin siellä kuitenkin myös Jumalan Sanan varoittavan mässäilystä Ja uskon että kun Jeesus parantaa sairaudesta Hän kuitenkin tahtoo sanoa myös että tee parannus asiassa. Kiitos Jumalalle että puhuu muistuttaa asioista ja opettaa edelleen.Jeesus on Herra!

Jes 53:
3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Marras 2012 10:38

Tähän vielä että silloin kun näin tuon unen ja kyselin Herralta että mitä tuo vähän pelottava uni tarkoitti ,niin ymmärsin sen tarkoittavan tätä parantumisihmettä ja koin Jumalan puhuvan
mulle että "älä koskaan unohda Jeesuksen ristintyötä, vuodatettua verta ja veren voimassa tapahtua voittoja" ja että ihmeet ja merkit seuraa sitä" ..ja nyt aivan hätäännyin kun tajusin langenneeni siihen että puhuin kyllä.. joo, mutta en sitä tosiasiaa ja todellista perustaa joka on Jeesus Kristus ja ristin työ, vasta sen jälkeen voi alkaa rakentaa muuta.
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Marras 2012 11:18

systeri kirjoitti:Eilen kerroin siellä kuitenkin myös Jumalan Sanan varoittavan mässäilystä

Uteluttaa sori mihin sairauteen mässäily voi johtaa? :oops:
En oivaltanut mitään miksi Raamattu varoittaa mässäilystä mutta nyt luin sinun kirjoitusta ja tajusin että mässäily voi haitata... Kiinnostaisi tietää mihin sairauteen se voi johtaa. Äsken tuli mieleen että mässäily voi kai aiheuttaa masennuksen. En tiedä pitääkö se paikkansa mutta se kävi mielessäni. :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Marras 2012 11:20

Ja voi hyvänen aika kun aina vaan pitää lisätä, että nimenomaan ei saa unohtaa sitä syntien sovitusta Golgatalla :)
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Marras 2012 11:26

vaisuliini kirjoitti:
systeri kirjoitti:Eilen kerroin siellä kuitenkin myös Jumalan Sanan varoittavan mässäilystä

Uteluttaa sori mihin sairauteen mässäily voi johtaa? :oops:
En oivaltanut mitään miksi Raamattu varoittaa mässäilystä mutta nyt luin sinun kirjoitusta ja tajusin että mässäily voi haitata... Kiinnostaisi tietää mihin sairauteen se voi johtaa. Äsken tuli mieleen että mässäily voi kai aiheuttaa masennuksen. En tiedä pitääkö se paikkansa mutta se kävi mielessäni. :roll:

Ruualla mässääminen johtuu monesti himosta ,ei enää syödä elääksensä vaan eletään syödäksensä ja siitähän seuraa liikalihavuutta suolistosairauksia diabetesta ym ym ..ja sehän näkyy täällä armaassa suomen maassakin vallan hyvin.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Huhti 2013 09:31

Tämä on yksi asia joka on puhutellut jonkin aikaa ja puhuttelee edelleen.Alussa kerroin että laulu Pyhän kosketus, jossa puhutaan kenkien riisumisesta ja Herran maasta, kolahti muhun kun oli tää sairastuminen tutkimukset ja hoito ajankohtainen.

Oon miettiny sitä että halusiko Jumala puhua siitä, että me eletään Egyptin orjuudessa myös tämän syömisen ja lääketeollisuuden ja hoitojen kanssa, haluaisi johdattaa pois sieltä ja tarjota luonnollisempia vaihtoehtoja.
Oireet helpottui ihmeellisen nopeasti kun muutin ruokavaliota radikaalisti myös kevyempään suuntaan ja oon lähes oireeton mutta silti mulle kaavaillaan solusalpaajalääkitystä...ei kiva :think2: Seuraavaksi on jälleen magneettikuvat ja mahdollisesti kapselikameran nieleminen ja sitten lääkäri päättää alanko syödä lääkettä joka korjaa immuunijärjestelmää,voiko se korjaantua muulla tavalla..tietenkin sillä että Jumala korjaa :)

Lääkkeitä määrätään automaattisesti joka vaivaan vaikka olis mahdollista parantua esim ruokavaliolla,harvat lääkärit puhuu näistä mitään..ei nää munkaan lääkärit suosittele minkään ruoka-aineen poisjättämistä???
Mä haluan uskoa että meillä on parantuminen Jeesuksen haavoissa enkä halua alkaa syödä lääkkeitä, mutta se vaatii sen etten repsahtele syömisen kanssa.Oon huomannu että esim.kohtuu suuri annos suklaata tekee hetkellisesti oireita :think2: ...tämmöstä! Onko kellään muulla kokemuksia tämänkaltaisista asioista?

2 moos 3 5 Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa."
6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala". Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.
7 Ja Herra sanoi: "Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä ja kuullut heidän huutonsa sortajainsa tähden; niin, minä tiedän heidän tuskansa.
8 Sentähden minä olen astunut alas vapauttamaan heidät egyptiläisten kädestä ja johdattamaan heidät siitä maasta hyvään ja tilavaan maahan, maahan, joka vuotaa maitoa ja mettä, sinne, missä kanaanilaiset, heettiläiset, amorilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset asuvat.
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Huhti 2013 09:42

Kyllähän syöminen vaikuttaa. Tietenkin joissakin hoitomuodoissa lääkäritkin suosittelevat syömisen muuttamista, mutta yleensäkään se ei ole sillä pohjalla, mikä olisi synkronissa ihmiselle tarkoitetun ruokavalion kanssa, vaan lääkärit eivät kiellä syömästä lisäaineita yms.

Huomaan kyllä että ruokavaliolla on merkitystä, sillä on jo mielialaan merkitystä ja millaisena koet itsesi. Tämä on omaa kokemusta. Lapsettomuusongelmiinkin, aluperin syömisen muuttamisella oli oma osansa. Eli ruokavalio muuttaa radikaalisti hormoneja ja muutenkin kehon tasapainoa.

Raamatussa on annettu syömiseen liittyviä ohjeita, koetteko että ne olisivat vielä tänäkin päivänä toteutettavissa ja olisi Jumalan tahto? Nykyäänhän meillä ei ole lain vaatimaa käskyä syömiseen liittyviä juttuja toteuttaa... kuitenkin minua on alkanut mietityttämään se, että Jumalahan tietää mikä on parhaaksemme ja ruokavaliosäännöksilläkin on varmasti tarkoitus että ihminen saisi elää tasapainoista elämää... ei Jumala varmasti ihan mielivaltaisesti antanut käskyjään alunperin... vaan taustat oli muissa asioissa.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu