Kun Jumala sanoo ensimmäisessä mooseksen kirjassa... "Tehkäämme ihminen kuvaksemme...", oliko Jeesus silloin mielestäsi mukana luomassa ihmistä.
Ok, voisin ymmärtää ajatuksen kulun... mutta jos Jeesus on samaa Henkeä Isän kanssa, eikö silloin myös Jeesus tee samoja tekoja Isän kanssa?
Oli, mutta ei Jeesuksena, ei lihaan tulleena, ei sellaisena kuin me saimme hänet tuntea lihaan tulleena, vaan henkenä, sellaisena kuin hän oli ennen maailman luomista.
Alussa Jeesus oli Isässä, yhtä, kaikki mitä oli, oli Jumala, ei ollut muuta.
Ja Jumalasta kaikki on lähtenyt, hän ei "katsonut" mitään ulkopuolella olevaa, koska ei ollut katsottavaa, oli vain Jumala ja hänen tietoisuutensa, viisautensa, voimansa, kaikki oli hänessä, kaikki mitä ikinä onkaan tullut olemaan, ne olivat hänessä sisällä, ajatuksissa, tietoisuudessa.
Kaikki olivat täydellisesti yhtä, yhdessä.
sitten hän puhui sitä mitä hänessä oli, ja se tuli olemaan.
Ensimmäinen "teko" oli puhua, hänen puheensa, hänen sanansa, koska hän on sanansa kautta kaiken luonut.
Ja se sana on Jumalasta syntynyt, tehdäkseen hänen tahtonsa.
Se oli ensimmäinen mikä Jumalasta lähti, syntyi, täynnä hänen tahtoaan ja ominaisuuksiaan.
hänen puheensa, sanansa joka teki sen mitä varten se oli lähtenyt.
niin kuin Jeesuskin sanoi: Minun sanani ovat henki ja elämä.
Se sana on voimaa, henkeä, jossa on sanojansa tahto itsessään.
Se täyttää lähettäjänsä tahdon.
"Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi"
Näin minä sen käsitän ja sitä on todella vaikeaa pukea sanoiksi.
Lisään vielä tämän:
Matt. 21:21 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.
Eli tällainen on Jumalan sana.
Kun sinä sanot esim: vuori, nouse ilmaan.
sen sanan voimasta se vuori nousee ilmaan, se pysyy ilmassa sen sanan voimasta.
Sinä et sitä nosta käsilläsi, vaan se sana jonka sanoit se toteuttaa tahtosi.
Mutta se sana ei tule tyhjästä, se tulee sinusta, sinä olet sen luoja ja käskijä.
Se on kuin palvelija "poika" ja sinä olet sen sanan lähde, eli "isä".
Näin ymmärrän miksi hän tuli täyttämään Isän tahdon, miksi hän Poika (sana) ja Isä ovat yhtä.