Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Loka 2012 13:51

PetriFB kirjoitti:
systeri kirjoitti:Niin meillä on Mallun kans nuorimmat tytöt samoilla luokilla ja on siis nyt tokaluokkalaisilla uusi ope joka on steinerkoulusta.
Karsastin alkuun että no "johannyttoki" tuli tämmönen opettaja kun justiin ollaan täällä puhuttu kotikoulun tärkeydestä :shock:
Otti päähän kun kuulin tuon oudon rukoustyylin ja ajattelin että millä oikeudella se tulee meidän lapsille opettamaan uusia "rituaaleja" käsien pitämisestä kun rukoilla voi vaikka "ilman käsiä"
Tarkkana saa olla ja kyselenkin aika tiuhaan tytöltä että mitäs tänään hommattiin.Täytyy ottaa porukalla yhteyttä koululle jos alkaa mennä ihan kummalliseksi.Luin jostain että steinereillä on kaksi Jeesustakin..mikähän se toinen Jeesus mahtaa olla??

Hiltunen sanoo, että steinerilaisuuden lopullinen pyrkimys on korvaavan koulun jälkeen valloittaa peruskoulu sisältäpäin. Peruskoulun opettajat ovat Steinerin suosikkeja. Heille pidetään steinerilaisuutta mainostavia seminaareja. Steiner-kasvatus –lehti 1/85 sanoo: Kehitys tulee jatkumaan siten, että steinerpedagogiikka ei esiinny vain rönsyinä koululaitoksen sivussa, vaan sen on löydettävä tiensä sen sisään.” Lehti puhuu steinerilaisuuden saamisesta peruskoulun keskeiseksi pohjaksi. Tässä tavoitteessa peruskoulun luokanopettajat ovat Steinerin suosikkeja. Steiner kutsui heitä ”kesyiksi kaneiksi.” (s.46)

Suomalaiset antroposofit haluavat jostain syystä antaa sen kuvan, että Steiner olisi kristitty. Hiltunen näkee antroposofiassa selkeän yhteyden New Age –uskontoon. Antroposofisen seuran säännöissä sanotaan: Antroposofisia kirjoituksia ei saa arvostella, ellei ole saanut samaa koulutusta kuin minkä pohjalta kirjat ovat syntyneet. Koska kirjoitukset ovat syntyneet Steinerin mielessä, ovat ajatukset kaiken arvostelun, objektiivisen tarkastelun ulottumattomissa. Vain asiaan vihkiytyneet voivat siitä jotain ymmärtää, on viestin sisältö. (s.78)

Antroposofinen oppi on monistinen maailmankatsomus, jossa maaplaneetta on elävä olento ja jokaisesta kivestä löytyy henki. Steiner näkee mm. maahisia, vetehisiä, keijukaisia ja tulenhenkiä. Ne ovat suuren henkisen ruumiin, maapallon kokonaisuutta, maan elämäruumista. Noustuaan korkeammalle, Steiner näki astraaliruumiissaan liikkuessaan maan piirin ulkopuolisia olentoja. Hän teki astraalimatkoja korkeammille tasoille, jossa hän seurusteli vertaistensa, henkimaailman olentojen kanssa. Henkinen tajunta oppi tuntemaan nuo olennot. (s.87)

https://personal.inet.fi/koti/esko.tien ... us%20I.htm

Vai semmosta on tekeillä :shock: Tässä luokassa on muuten aika monella oppilaalla uskova äiti..täytyypä keskustella joku päivä heidän kanssaan asiasta.Ja oon huomannut että koulun rehtori ei oo hengellisiä asioita vastaan.Kiitos Herralle :)
systeri

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Loka 2012 13:59

Rudolf Steiner steinerilaisuuden oppi-isä uskoi okkultisia oppeja. Hän mm. sanoi että jos suunnitelmat menisivät "korkeampien jumalien" suunnitelmien mukaan, niin juutalaisten rodun tulisi kuolla. Samaa okkultikkaa ja demonihenkien eksytystä kuin natsien ja monien muiden touhut.

Steiner on sanonut: Juutalaisuus sellaisenaan on elänyt aika pitkään. Sillä ei ole oikeutta olla olemassa nykyisten kansojen elämässä. Sen selviytyminen on kuitenkin maailmanhistorian virhe.

Antikristillinen ääni.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 14. Loka 2012 14:04

Saatan kirjoittaa sivulleni tästä steinerilaisuudesta. Pelastuksen arkissa on vielä tilaa ennen kuin ovet suljetaan. Nyt on pidettävä evankeliumia esillä!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja Mallu » 14. Loka 2012 14:54

Mun piti jotain kirjoittaa,mutta menin ihan takkuun,nimittäin kaksi jehovantodistajaa tuli äsken ovelle.Ne on mua pommittaneet pitkin kesää,olleet ovella mutta en ole avannut.En osaa niitten kanssa väitellä.Mutta nyt sanoin heille että suosittelen lukemaan Petri Paavolan kirjoituksen jehovantodistajista.Sanokaa mulle parilla lauseella ja lyhyesti mikä osoittaa että he ovat eksyneet.Aina kun olen lukenut Petrin kirjoituksen niin ymmärrän ne asiat,mutta unohdan saman tien ja sitten kun tulee tilanne,että he seisovat ovella niin menen lukkoon.

Sitten kun he osaavat taitavasti selittää,että samasta raamatustahan me luemme samat asiat :think2: joo ala siinä ovella sitten selittämään.Sanoin kyllä että teillä on se vartiotorni,mikä se on,niin sain vastauksen että se on meillä apuna raamatun tutkimisessa.Seuraavaksi toinen sanoi että meidät erottaa kolminaisuusoppi :?: .Eli lyhyesti pari asiaa jotka voin seuraavalla kerralla sanoa.Toivottavasti lukevat Petrin kirjoitukset.
Mallu

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Loka 2012 15:34

Mallu kirjoitti:Mun piti jotain kirjoittaa,mutta menin ihan takkuun,nimittäin kaksi jehovantodistajaa tuli äsken ovelle.Ne on mua pommittaneet pitkin kesää,olleet ovella mutta en ole avannut.En osaa niitten kanssa väitellä.Mutta nyt sanoin heille että suosittelen lukemaan Petri Paavolan kirjoituksen jehovantodistajista.Sanokaa mulle parilla lauseella ja lyhyesti mikä osoittaa että he ovat eksyneet.Aina kun olen lukenut Petrin kirjoituksen niin ymmärrän ne asiat,mutta unohdan saman tien ja sitten kun tulee tilanne,että he seisovat ovella niin menen lukkoon.

Sitten kun he osaavat taitavasti selittää,että samasta raamatustahan me luemme samat asiat :think2: joo ala siinä ovella sitten selittämään.Sanoin kyllä että teillä on se vartiotorni,mikä se on,niin sain vastauksen että se on meillä apuna raamatun tutkimisessa.Seuraavaksi toinen sanoi että meidät erottaa kolminaisuusoppi :?: .Eli lyhyesti pari asiaa jotka voin seuraavalla kerralla sanoa.Toivottavasti lukevat Petrin kirjoitukset.

Sano seuraavan kerran heille ettei meitä eroita kolminaisuusoppi vaan Herra Jeesus.

Joh.7:37. Mutta viimeisenä suurena juhlapäivänä* seisoi Jesus ja huusi, sanoen: joka janoo, se tulkaan minun tyköni ja juokaan+.
38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elävän veden virrat.
39. (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä*; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)

Raamattu opettaa että Jeesukseen tulee uskoa niinkuin Raamattu sanoo jotta ihminen uudestisyntyy Pyhästä Hengestä.

5.Moos.4:35 Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra (JHWH) on Jumala (Elohim), eikä muuta jumalaa ole kuin hän.

Jesaja.44:6 Näin sanoo Herra (Jhwh), Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

Jesaja.45:18 Sillä näin sanoo Herra (Jhwh), joka on luonut taivaan - hän on Jumala (Elohim) - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra (Jhwh), eikä toista ole.

Raamatun opetuksen mukaan on vain yksi Herra (Jhwh) joka on Jumala (Elohim) eikä muuta jumalaa ole kuin Hän. Kaikki Jumaluus sisältyy tähän yhteen Herraan Jhwh sillä ei ole muuta jumalaa kuin Hän. Jeesus voi olla Herra vain siten että Hän on Herra Jhwh tai sitten Hän ei ole Herra eikä Jumala ollenkaan sillä muuta Herruutta ja Jumaluutta ei ole kuin Herran Jhwh Herruus Raamatun opetuksen mukaan.

Herra Jeesus sanoo: Ilm.1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

Jeesus sanoo olevansa "Minä Olen" eli Herra joka on ensimmäinen ja viimeinen ja Jesajan mukaan vain Herra JHWH joka on ainut Jumala on ensimmäinen ja viimeinen! Jos Jeesus sanoo olevansa ensimmäinen ja viimeinen niin se on mahdollista vain siksi että Hän on Herra JHWH joka ainoastaan on ensimmäinen ja viimeinen ja koska ei ole muuta Jumaluutta olemassakaan.

Jeesus on Herra koska Hän on Herra (Jhwh).

Room.10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

Jeesus tulee tunnustaa Herraksi jotta pelastutaan. Jakeessa 13 Paavali siteeraa Jooelin kirjaa "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu." Jooelin kirjassa Herra sana on Herra Jhwh. Jeesus tulee siis tunnustaa Herraksi joka tarkoittaa Raamatun ilmoittamaa yhtä Jumalaa joka on taivaan ja maan Luoja. Se että Jeesus on Herra Jhwh ei tee Jeesuksesta Isää sillä Isä ja Poika kummatkin ovat Herra Jhwh. Isä ja Poika ovat yksi Jumala mutta kaksi eri persoonaa samoin kuin mies ja vaimo tulevat avioliitossa yhdeksi lihaksi ollen kuitenkin kaksi eri persoonaa. Nimi Jeshua tarkoittaa Herra (Jhwh) pelastaa.

Jehovan todistajat eivät usko että Jeesus on Herra Jhwh ja siksi usko Jeesuksen Herruuteen eroittaa Jeesuksen omat aina epäjumalanpalvelijoista sillä usko Jeesuksen Herruuteen/Jumaluuteen on pelastuskysymys.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Loka 2012 12:45

Mallu kirjoitti:Tervehdys ja aurinkoista päivää,ainakin täällä paistaa nyt hienosti aurinko.

Niin mua jäi mietityttämään ne laulun sanat jossa sanotaan "sinä rukoilet,että sen maljan jois joku muu".Tuli vaan mieleen että ,ne sanat aivan kuin kertois opetuslasten ajatuksista.Siitä kuinka he jättivät Jeesusken yksin getsemanessa,heistä ei ollut edes valvomaan vaikka Jeesus pyysi.
Jeesus kyllä tiesi,että se malja oli hänelle,eikä sitä pystyisi kukaan muu juoda,ja tuskinpa olisikaan pyytänyt sitä jollekkin toiselle,mutta eihän opetuslapset sitä täydellisesti tajunneet,vaan he olisivat antaneet sen maljan jollekkin toiselle ja ajattelivat Jeesuksenkin ajattelevan niin.Mutta kaikki tämä selvisi heille jälkeenpäin,Jeesuksen kärsimykset,kaiken tämän tarkoituksen jne.
No menipä sekavaksi,mutta kuitenkin hieno laulu...

Meillä oli eilen vähän samanlaisia juttuja illalla 12 vuotiaan kanssa.Kattoivat jotain elokuvaa ja tyttö kysyi yhtäkkiä,että äiti tehdäänkö me syntiä kun katsotaan tätä.En vastannut heti kun en oikein tiennyt mitä sanoisi.Tyttö siihen vähän hätääntyneenä että sano jo.
Mulla on sellainen ajatus,että vääriä asioita tulee lapsille eteen tavalla tai toisella,ei niitä pääse pakoon vaan kieltämällä täysin tv.n katselun,siksi meillä lapset katsovat sitä.Tiettyjä ohjelmia ja satunnaisesti mitä milloinkin.No rajansa tietenkin silläkin,en anna kaikkea katsoa.
Vastasin,että kaikki ohjelmat ei ole hyväksi.Tärkeintä on miettiä,mitä mieltä olet niistä jutuista jota katsot ja mitä Jeesus ajattelisi ja millä tavalla annat ne vaikuttaa itseesi.
Tyttö hetken päästä sulki ihan itse tv.n ja sanoi ettei halua katsoa.Mun mielestä näin ne asiat pitäisi mennäkkin,että ne omasta tahdostaan jättäisivät tekemättä asoita mitkä kokevat vääriksi.Vaikka tarvitaanhan meidän vanhempienkin ohjausta ja mielipiteitä.

Mutta kuitenkin olen huomannut tytössä,että miettii paljon asioita.Iltaisin lukee itse tuolla sängyssä "lasten kuvaraamattua" vieressä on raamattu, josta haluaa etsiä saman asian.En ole halunnut ottaa pois sitä kuvaraamattua, kun sitä innokkaasti lukee.Mitenkä itse tekisitte,ottaistteko sen kuvaraamatun pois?
Pieni tyttö tokaluokkalainen,tuli koulusta viikolla ja sanoi että uusi opettaja (stainerkoulusta)
on tullut sijaiseksi heille.Oli opettanut että ruokarukouksessa käsivarret laitetaan rinnan päälle ristiin :think2: Niin mikähän tämä stainerkoulu on ja saa tietenkin kuulostella mitä oppeja opettaja lapsille tuo.Paljon tarvitaan viisautta ja aikaa vastata lapsille.Otan samaten tuon Petrin kirjoituksen ja luen sen tyttöjen kanssa loman aikana.
Siunausta päiväänne.

Mä ostin joskus vuosi sitten Raamatun kertomuksia koululaiselle Alfa & Omega, tiheämmin kirjoitettu kuin lasten Raamattu muutamin kuvin. On sitä luettu välillä innokkaammin ja välillä ei ,mutta ajattelin että jos olis kuitenkin helpompaa ja innostavampaa luettavaa.
systeri

ViestiKirjoittaja PetriFB » 17. Loka 2012 12:41

Tänä päivänä on meidän 20-vuotishääpäivä. Tasan 20 vuotta sitten 17.10 menimme naimisiin vaimoni kanssa. Yhteinen matka on ollut todella mahtava ja hieno.
PetriFB

ViestiKirjoittaja Mallu » 17. Loka 2012 12:50

PetriFB kirjoitti:Tänä päivänä on meidän 20-vuotishääpäivä. Tasan 20 vuotta sitten 17.10 menimme naimisiin vaimoni kanssa. Yhteinen matka on ollut todella mahtava ja hieno.

Onnea hääparille ja Taivaan Isän runsasta siunausta tuleville vuosille.
Mallu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Loka 2012 12:53

*
Ja myös minulta kans, onnittelut ja Taivaallisen Isän armosiunausta PP:lle ja perheelle!
:hugehug:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja tanu » 17. Loka 2012 13:08

Lämpimät Onnittelut!
Ja Jumalan siunausta!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu