Kirjoitan tähän vaikka asia koskee Hengelliset laulut osiota.Mallun laittamassa laulussa Getsemane lauletaan että Jeesus rukoili ristillä että sen maljan jois joku muu ja Mallu huomautti itse että ei taida olla ihan Totuuden mukaiset sanat vaikka silti koskettava laulu.
Vastasin että varmaan lauluntekijä keksis siihen jonkun selityksen miksi kirjoitti niinkuin kirjoitti,uskon että tuntevat kuitenkin Raamatun suht hyvin.Ja aloin miettiä että minkäköhän selityksen ne keksis
....en vielä keksiny Matt. 26:39
Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".
Ajatteliko että menköön se minulta pois ja ottakoon joku toinen ...vaikka uskon kyllä että Jeesus tiesi että kukaan toinen ei voi ottaa sitä tai ...muuten jokainen ihminen joutuis kantamaan omat syntinsä ja silloin lopputulos olisi ihan eri
Toinen asia on se että täytyy olla paljon aikaa lapsille että keskusteluyhteys ja avoimmuus säilyy vaikka en kotikoulua tms pysty lapsilleni tarjota,mutta että saa oikaistua vääriä opetuksia.
Eilen illalla aikuisen- ja 12 v tyttöjeni kanssa täällä juteltiin sekä pmmp:n laulun sanoituksista että muista uskonnoista ja tää 12 vuotias laittoi mua tosissaan tiukoille kysellessään asioista mitä oletin hänen koulussa oppineen.
Aloitti että mä tiedän että näin ei sais kysellä mutta mistä sen tietää että Jumala ei oo satua ..mistä ihmiselle on tullut häntäluun tynkä jos eivät oo kehittyneet esim.apinoista.Miksi ei muitten uskontojen jumalat voi olla oikeita esim muslimien jumala tai buddha ym.
Vastasin että saa kysellä ja kyseenalaistaa ja omasta mielestäni sain vastattua hänelle hyvin ..paitsi tuohon häntäluuasiaan en keksinyt muuta kuin että johonkinhan se selkäranka pitää loppua ja se loppuu siihen mitä sanotaan "häntäluuksi"
Mitä sä olisit vastannut tähän kysymykseen?

....en vielä keksiny