Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Loka 2012 10:15

systeri kirjoitti:Mua jäi pikkasen vaivaamaan tämä Pekan laittama paikka mulle...se oli heti aamulla mielessä

1. Piet. 3:8

Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.

..että taidan olla vähän huonossa maineessa täällä vai mistä tämä :oops:

Vaikka en oo viime aikoina tuntenut huonoa omaatuntoa mistään,ihan on ollut halu rakentua hengellisistä asioista niin pyydän anteeksi sitä, että joku on varmaan kärsinyt mun takia...en osaa ajatella muuta selitystä tälle :?

Ja pyydän Jumalaa kasvattamaan mua edelleen että osaisin käyttäytyä foorumilla,ettei lihallisuus pääsisi "jylläämään" missään vaiheessa.

Muistelin kirjoittamia viestejäni ja mietin että oonko nyt loukannut jotain...ei kai kukaan ajatellut mun puhuvan teistä, kun sanoin että nytkin oon ihmisiä lähellä mutta kukaan ei tarvi apua...tarkoitin siinä ihan tällä hetkellä olevia työkavereitani tehtaalla.

Kiitos kirjoituksestasi. Ei se ollut sinulle erikseen vaan meille ihan kaikille tuokin Raamatun kohta on tarkoitettu. Tietysti jos jostakin vaikkapa jakeesta tulee pisto sydämeen niin sitten on aika ruveta työskentelemään parannuksen aikaansaamiseksi huutamalla sydämessään Herraa Jeesusta avuksi. Minulla ainakin tulee synnintunto hyvin monista Raamatun paikoista ja sen takia huudankin Herraa Jeesusta avukseni vähän väliä.
Lihani on niin heikko ja kaikenlaisille kiusauksille altis lankeemaan synnintekemiseen, että parannuksen tekemistä riittää jokaiselle päivälle.

Job 8:6

jos olet puhdas ja rehellinen, silloin hän varmasti heräjää sinun avuksesi ja asettaa entiselleen sinun vanhurskautesi asunnon.

Ps. 50:15

Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

Jer. 33:3

Huuda minua avuksesi, niin minä vastaan sinulle ja ilmoitan sinulle suuria ja salattuja asioita, joita sinä et tiedä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Loka 2012 11:16

Job 8:6

jos olet puhdas ja rehellinen, silloin hän varmasti heräjää sinun avuksesi ja asettaa entiselleen sinun vanhurskautesi asunnon.

Epäluottamusta :? .. enkä tiedä nyt miten pitäisi suhtautua :think2: Mä taidan uskoa erästä veljeä ja olla hiljaa.Siis Sananpaikka naiset vaietkoon ja seuratkoon sivusta sopii varmaan paremmin :) Toivottavasti tässä ei ollut mitään lihallista mukana ,mutta näin se on .Siunausta.
systeri

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Loka 2012 13:01

systeri kirjoitti:Job 8:6

Epäluottamusta :? .. enkä tiedä nyt miten pitäisi suhtautua :think2: Mä taidan uskoa erästä veljeä ja olla hiljaa.Siis Sananpaikka naiset vaietkoon ja seuratkoon sivusta sopii varmaan paremmin :) Toivottavasti tässä ei ollut mitään lihallista mukana ,mutta näin se on .Siunausta.

Älä usko sitä veljeä, sillä hänen opetuksensa perustuu eksytykseen, ei Raamatun opetukseen. Raamattu ei opeta, että naisten tulee olla vain hiljaa ja olla sivussa seuraamassa.

1 Kor 14: 33-35: sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa, olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

Kun tutkitaan koko Raamatun ilmoitusta sekä Herran Jeesuksen ja apostoli Paavalin opetusta aiheesta, niin päädymme siihen lopputulokseen, joka osoittaa että naisille annetaan yhtä suuri arvo kuin miehille. Samoin Raamattu opettaa, että naisten oli luvallista puhua sekä palvella Jumalaa seurakunnassa.

Raamatun kohta joka sanoo, että nainen vaietkoon seurakunnassa on tekstiyhteydessä, jossa puhutaan seurakunnan kokoontumisen yhteydessä esiintyvästä epäjärjestyksestä. Eli toisin sanoen Korinton seurakunnan kokoontuessa yhteen siellä esiintyi epäraamatullista järjestystä koskien uskovien keskinäistä rakentumista uskon asioissa. Samassa luvussa Paavali tuo esille kuinka esim. kielilläpuhumisen yhteydessä esiintyi epäjärjestystä. Tämän nuhteen hän antoi niin miehille kuin naisille. Paavali siis antoi tasapuolisesti "nuhdetta", myös miehille ei vain naisille.

Korinton seurakunnan yhteisessä kokoontumisessa oli vaimoja, jotka koko ajan kyselivät kaikenlaista miehiltään. Tämä häiritsi yhteistä kokoontumista ja tässä suhteessa ei naisella (vaimoilla) ollut lupaa puhua, vaan he voivat kysellä kotonaan miehiltänsä asioista, jotka mieltä askarruttavat. Seurakunnassa on toki tietenkin tilaa myös kysymyksille, mutta uskon, että näiden vaimojen kohdalla oli kyse "häiriöstä", jotka tapahtuivat opetuksen aikana, profetian aikana jne. Kaikkien tulee antaa tilaa Jumalan Hengen toiminnalle eikä sitä saa häiritä koko aikaa kaikenlaisilla kysymyksillä. Siitä oli varmasti kyse. Korostan vielä, että terveeseen seurakuntaan kuuluu myös kysymysten esittäminen, mutta niitä ei saa esittää toisen puheen päälle. Tästäkin oli varmaan kyse, että nämä vaimot puhuivat ja kysyivät kysymyksiä, silloin kun joku muu oli äänessä tai jonkun armolahja oli käytössä, esim. kielillä puhuminen ja sen selitys jne.

Muualla Raamattu UT:ssa osoittaa naisilla olevan profetian lahjoja sekä sen, että naiset osallistuivat seurakunnan kokoukseen rakentaen seurakuntaa niiden armoitusten ja lahjojen kautta, joita Herra on heille antanut. Näin on selvää, että kokonaisilmoituksen valossa naisen ei tarvitse olla mykkä seurakunnassa, eikä hänellä ole seurakunnassa puhekieltoa. Naisilla on siis ihan sama oikeus puhua kuin miehilläkin Jumalan seurakunnassa.

Raamattu opettaa että Jumala antoi miehille vastuun seurakunnan johtamisesta ja opettamisesta ja tässä ominaisuudessa (seurakunnan johto) ei ole lupa naisen olla ja koittaa opettaa. Muuten naisilla on oikeus puhua seurakunnassa.

Pahuuden henkivallat on kautta aikojen koittanut vääristää naisen aseman, joten pysykäämme Jumalan tahdossa ja antakaamme naisille tilaa seurakunnassa siten kuin Jumalan tahto on.

Branhamin käärmeensiemenoppi on demoninen harhaoppi. Branhamin opetus paratiisin tapahtumista on valheellinen opetus. Demonihenget ovat eksyttäneet käärmeensiemenopin kautta monia ihmisiä, joista yksi eksytetyhistä oli William Branham.

Mikä oli saatanan motiivi valheelliselle käärmeensiemenopille? Vääristää Jumalan sanan opetus sekä saattaa nainen vääristyneeseen asemaan. Uskonnollisissa piireissä naisen asema on hyvin usein vääristetty, naisia alistetaan sekä käytetään hyväksi. Merkillepantavaa on se, että branhamilaisissa piireissä naisen asema on vääristynyt ja alistettu.

Branhamin väärä opetus vääristää myös synnin alkuperän sekä synnin sukulinjan, joka Adamin ja Eevan kautta tullut maailmaan, ei käärmeen ja Eevan seksiaktin kautta. Raamatun todistuksen mukaan Eeva ei harrastanut seksiä paratiisissa käärmeen kanssa eikä sen jälkeenkään.

Synnin väärän sukulinjan opetuksen hyväksymisen kautta miehissä herää väärä asenne ja suhtautuminen naisiin. Tämän opetuksen perusteella nainen oli se, joka antautui syntiin saatanan kanssa ja vieläpä seksisyntiin. On selvää, että jos uskoo tuon valheen, niin sen seurauksena miesten sydämiin syttyy vääristynyt asenne naisia kohtaan. Branhamilaisuudessa tämä asenne on selkeästi näkyvissä.

Pahuutta täynnä oleva saatana on pitänyt huolta koko ihmiskunnan historian ajan, että naisten halveksuminen, alistaminen ja seksuaalinen hyväksikäyttö on jatkunut sukupolvelta toiselle. Miksi saatana vihaa niin paljon naisia, että hän kehitteli harhaopin itsensä ja Eevan välisestä seksisuhteesta?

Ehkäpä hän itse olisi halunnut ihan oikeasti harrastaa seksiä Eevan kanssa, mutta ei voinut, sillä se ei ollut mahdollista hänelle. Edellä oleva oli pelkkää spekulaatiota, ei siis varma tieto ja ehdottomasti totta.

Uskon, että saatanan aikomus käärmeensiemenopin kautta oli luoda miesten ja naisten välille riita ja epäluottamus. Jos mies uskoo Eevan olleen sukupuoliyhteydessä käärmeen kanssa, niin se johtaa naisen halveksumiseen ja alistamiseen. Jos nainen uskoo Eevan olleen sukupuoliyhteydessä käärmeen kanssa, niin se johtaa siihen, että nainen katkeroituu miehelle, ajatellen miksi Adam ei suojellut Eeva, vaan jätti hänet käärmeen kynsiin. Täten vääristynyt jännite miesten ja naisten välille on syntynyt. Pahuutta täynnä olevan saatanan aikomus ja tarkoitus on aina tuhota ihmissuhteita ja tuoda riita ja eripura ihmisten sydämiin toinen toisiansa kohtaan.

Branham uskoi demonien valheeseen, jonka tarkoituksena oli asettaa mies jumalan asemaan ja nainen lankeavaksi ja eksyväksi, eli huonommaksi kuin mies. Pahuuden vallassa olevan perkeleen aikomus on kautta historian alistaa naisia miesten kautta ja siihen myös perkeleellinen käärmeensiemenoppi tähtää.

Branham sanoi naisen olevan likainen ja inhottava käärmeensiemenopin perusteella. Toisaalta Branham myös sanoi naisen olevan myös kaikella tavalla puhdas, kaunis ja pyhä sekä Hengen astia ja astia Jumalan siunauksille. Kun olen tavannut branhamilaisia, niin heistä hyvin usein näkyy negatiivinen asenne naisia kohtaan, joka johtuu Branhamin opetuksesta, koska hän vääristi naisen aseman perkeleellisen harhaopin kautta. Branhamin opetuksen siemen kylvää naisvihaa ja halveksuntaa, joka on pimeyden hedelmä, ei valkeuden.

Tällainen harhaoppi nostaa miehen naisen yläpuolella, josta käsin mies suhtautuu naiseen negatiivisesti ja halveksuen. Ikävä kyllä tätä näkyy branhamilaisissa piireissä sekä monissa muissa piireissä, jotka ovat monien harhaoppien vallassa. Samoin tämä miesten negatiivinen suhde näkyy monissa uskonnoissa sekä myös joissakin jumalattomissa miehissä. Miesten naisiin kohdistama negatiivinen suhtautuminen on demonihenkien aikaansaannosta. Demonihenget käyttävät myös miesten sydämissä tiettyjä negatiivisia kokemuksia, joiden kautta he lietsovat vääristynyttä suhtautumista naisiin.

https://www.kotipetripaavola.com/branha ... eetta.html

Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 07. Loka 2012 13:07

systeri kirjoitti:Mua jäi pikkasen vaivaamaan tämä Pekan laittama paikka mulle...se oli heti aamulla mielessä

1. Piet. 3:8

Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.

..että taidan olla vähän huonossa maineessa täällä vai mistä tämä :oops:

Vaikka en oo viime aikoina tuntenut huonoa omaatuntoa mistään,ihan on ollut halu rakentua hengellisistä asioista niin pyydän anteeksi sitä, että joku on varmaan kärsinyt mun takia...en osaa ajatella muuta selitystä tälle :?

Ja pyydän Jumalaa kasvattamaan mua edelleen että osaisin käyttäytyä foorumilla,ettei lihallisuus pääsisi "jylläämään" missään vaiheessa.

Muistelin kirjoittamia viestejäni ja mietin että oonko nyt loukannut jotain...ei kai kukaan ajatellut mun puhuvan teistä, kun sanoin että nytkin oon ihmisiä lähellä mutta kukaan ei tarvi apua...tarkoitin siinä ihan tällä hetkellä olevia työkavereitani tehtaalla.

Kasvetaan kaikki täällä yhdessä ja Jumalan avulla opimme olemaan armollisia toisillemme, joten ole siunattu Hänessä. Minä ainakin iloitsen sinusta sisarenani Herrassa ja iloitsen muistakin täällä olevista sisarista ja veljistä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Loka 2012 13:33

Kyllä just on näin asiat kuten Petri kirjoitti. Kiitos Herralle!

1. Tess. 5:5

sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.

1. Tess. 5:8

Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Loka 2012 15:54

Systeri, mitenhän opin nyt tämän uuden nimimerkin :D
No, en ole ainakaan huomannut että olisit ketään loukannut.
Nyt kuule, lopetat tällaisen toiminnan ihan tyystin, että jäät miettimään sanomisiasi, se mitä olet sanonut, olet sanonut sen uskon mukaan ja lupa on aina muuttaa mieltäkin, jos toisin havaitsee... joten rauhaa sinulle Herrassa systeri.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Loka 2012 16:22

Joo..anteeksi "ystikset"..vähän huono päivä tänään :? eikä kyllä yhtään helpottanu kun tulin seurakunnan ehtoolliskokouksesta :roll:
Onkohan nyt tekeillä jotain suurempaa kun näin vastustaa ja saa ihan kyyneleet silmiin :think2:
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Loka 2012 23:09

*
Joskus vahingossa ja tahattomasti osutaan arkaan paikkaan niin sieltä tunteet purkautuivat. Vaikka luullaan sen haavan umpeutuneen anteeksiantamuksen ja rukouksen kautta... Minä joskus ihmettelin miksei haava ole umpeutunut vaan taas se tulehtui.

Voimia ja Jumalan rakkaudellista hoitoa Systerille!

....................
Toinen kysymys vielä. Sain tuon linkin eräältä uskovalta. Hänen mukaan Paavo Järvisestä sanotaan vastaan.
Onko Paavo Järvinen raitishenkinen mies?

https://kotisivu.dnainternet.net/raipou/paavjarv.htm
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 08. Loka 2012 21:56

Kiitos Vaisuliini ja Jumalan siunausta ,rakkautta ja hoitoa myös jokaiselle foorumilaiselle :hearts:
systeri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Loka 2012 09:21

Kiitos! :)

......................

Mitä mieltä te olette siitä? LaDonna Taylor soittaa viulua ja sen aikana ihmisiä paranee..
TV 7:lla oli hänestä yhdessä ohjelmassa.

https://www.youtube.com/watch?v=NHnukeOF-D8
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu