Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Loka 2012 12:21

Tässä vähän väriä valkoisella terassilta katsottuna.Välillä kun aurinko paistaa niin ympäristö näyttää tosi valoisalta ja hienolta puistolta :)

Image
Image
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Loka 2012 12:39

Kiitos Herralle, että saamme ihailla noita suunnattoman kauniita pullan ottamia luontokuvia joiden väriloisto saa meidät ylistämään ja kiittämään Jumalan ihmeellisiä tekoja! Hän pitää meistä todella hyvän huolen ja on armollinen meitä kohtaan.

Kirje roomalaisille 8

1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
12. Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
13. Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
17. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
18. Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
19. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
20. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
22. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
23. eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
24. Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25. Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
26. Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
27. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
28. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
29. Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
30. mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
31. Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
32. Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
33. Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
35. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
36. Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
37. Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
38. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
39. ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Loka 2012 09:41

lonelyrider kirjoitti:
pulla kirjoitti:Kiitollisin mielin katselen ikkunoista ulos ja ihailen tuota mahtavaa ruskaa joka ympäröi rivarikotiamme jossa ollaan asuttu nyt heinäkuun puolivälistä lähtien.Pihlajat ja aroniapensaat on niin mahtavissa väreissä että ihan syksykin innostaa :) Ja sitten kun väriloisto katoaa ja lehdet tippuu niin siitä tietää että pian tulee lunta ja pääsee hiihtämään..ehkä jo piankin :dance:
Tämä koti on innostanut mua pitkästä aikaa tosi paljon,kaikki huoneet samassa kerroksessa ...kun muutettiin niin mulla oli fiilis että joku päivä tässä talossa vielä kiitetään ja ylistetään Jumalaa porukalla :)
Toiveissa on edelleen se että saisin pitää kotikokouksen ja sinne Petrin puolisoineen pitämään kokousta :D

Ihanaa :) Vaikka itse olen jotenkin, tosi ahdistunut... olen aina tykännyt syksystä, ettei se tämä vuodenaika ole...mutta tuntuu etten osaa nauttia mistään, stressaa niin tuhottomasti. Minä en tiedä miten jaksan, tuntuu siltä. Tuntuu siltä että tämä koko kouluhomma on ollut ihan väärä päätös, mutta en voi antaa periksi, eikä miehenikään ymmärtäisi, enkä tiedä sitten mitä pitäisi tehdä. Tosi vaikeaa.

Koulunkäynti pienten lasten kanssa on varmaan tosi uuvuttavaa.Mullakin on eräs ystävä joka kävi koulun sosiaalialalle ja oli kyllä välillä ihan uuvuksissa perheensä keskellä.Ei tiennyt välillä että onko tehnyt väärän valinnan vai mistä uupumus ,mutta nyt hänellä on Kristillinen päiväkoti jossa työskentelee.Ei oo varmaan helppoa mutta voimia syksyyn,Jeesus kutsuu tykönsä kaikki työtätekevät ja raskautetut ja lupaa levon.Uskotaan siihen ja muistetaan se lupaus kun ei jaksa :hearts:
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 05. Loka 2012 11:12

pulla kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:
pulla kirjoitti:Kiitollisin mielin katselen ikkunoista ulos ja ihailen tuota mahtavaa ruskaa joka ympäröi rivarikotiamme jossa ollaan asuttu nyt heinäkuun puolivälistä lähtien.Pihlajat ja aroniapensaat on niin mahtavissa väreissä että ihan syksykin innostaa :) Ja sitten kun väriloisto katoaa ja lehdet tippuu niin siitä tietää että pian tulee lunta ja pääsee hiihtämään..ehkä jo piankin :dance:
Tämä koti on innostanut mua pitkästä aikaa tosi paljon,kaikki huoneet samassa kerroksessa ...kun muutettiin niin mulla oli fiilis että joku päivä tässä talossa vielä kiitetään ja ylistetään Jumalaa porukalla :)
Toiveissa on edelleen se että saisin pitää kotikokouksen ja sinne Petrin puolisoineen pitämään kokousta :D

Ihanaa :) Vaikka itse olen jotenkin, tosi ahdistunut... olen aina tykännyt syksystä, ettei se tämä vuodenaika ole...mutta tuntuu etten osaa nauttia mistään, stressaa niin tuhottomasti. Minä en tiedä miten jaksan, tuntuu siltä. Tuntuu siltä että tämä koko kouluhomma on ollut ihan väärä päätös, mutta en voi antaa periksi, eikä miehenikään ymmärtäisi, enkä tiedä sitten mitä pitäisi tehdä. Tosi vaikeaa.

Koulunkäynti pienten lasten kanssa on varmaan tosi uuvuttavaa.Mullakin on eräs ystävä joka kävi koulun sosiaalialalle ja oli kyllä välillä ihan uuvuksissa perheensä keskellä.Ei tiennyt välillä että onko tehnyt väärän valinnan vai mistä uupumus ,mutta nyt hänellä on Kristillinen päiväkoti jossa työskentelee.Ei oo varmaan helppoa mutta voimia syksyyn,Jeesus kutsuu tykönsä kaikki työtätekevät ja raskautetut ja lupaa levon.Uskotaan siihen ja muistetaan se lupaus kun ei jaksa :hearts:

Juu, pitää jaksaa tämä opiskeluaika. Eihän sitä tiedä, mihin työhön pääsee käsiksi. Vaikka sairaalaympäristöstä sinänsä tykkään, huomaan että perheelle siellä ei jää aikaa... yksi vapaa siellä, yksi täällä ja opiskelijana pitäisi tietenkin ne vapaat vielä käyttää tehtävien tekoon. joten, mistähän saisin päivätyötä :D ja lisäksi olen hyvä tuomaan kotiin stressin... työnteko sujuu ihan hyvin kun olen työssä, ei siinä mitään, mutta en jotenkin osaa sitten kotona sinä yhtenä vapaana edes rentoutua, niin tulee sellainen olo, että "ihana äiti juu, täällä kotona". Mutta ehkä alan sisältä voisi löytää jotain, joka passaa minulle. Kuitenkin minulle perhe on tärkeämpi kuin työ, niin pitänee miettiä opiskelun jälkeen valintoja työn suhteen sitten, kun tämä aiheuttaa jonkintyyppisen ristiriidan ja en ole tyytyväinen tähän tilanteeseen lainkaan... työtä varmasti riittää, enkä nyt varsinaisesti ajattele olevani työnvieroksuja, mutta näin.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Loka 2012 11:34

Niin ja kun ajattelee että se on vaan pieni aika kun ne lapset helmoissa pyörii...sitten vanhempana voi ajatella että miksen käyny sitä koulua loppuun, kun nyt olis aikaa auttaa toisia.Niinkuin minä nyt harmittelen sitä että miksi en aikanaan käynyt koulua sopivammalle alalle, että vois hakea töihin joissa voi olla apua tarvitsevia lähellä.Nytkin oon ihmisiä lähellä mutta vielä heillä ei oo tarvetta oikeastaan minkäänlaiseen apuun.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Loka 2012 18:44

Pulla on nyt sitten tästä lähin systeri,ei istunut tuo vanha nimi mulle alkuunkaan...vierastin sitä :D
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Loka 2012 19:15

systeri kirjoitti:Pulla on nyt sitten tästä lähin systeri,ei istunut tuo vanha nimi mulle alkuunkaan...vierastin sitä :D

Onnea, onnea, onnea vaan punainen tupa ja perunamaa.

Kyllä kaikki ovat hyviä olleet, niin Lumina kuin pullakin.

Jumalan siunausta sinulle systeri!

1. Piet. 3:8

Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Loka 2012 19:44

Pekka:Onnea, onnea, onnea vaan punainen tupa ja perunamaa.

Kyllä kaikki ovat hyviä olleet, niin Lumina kuin pullakin.

Jumalan siunausta sinulle systeri!

Ja lopuksi: olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.

Joo..no kiitos, ja ei mulla oo kyllä veljiä vastaan mitään.Ehkä se on ollut tätä kasvua hengellises mieles lapsenkengistä murkkuikään ja toivottavasti siitä eteenpäin :think2:
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Loka 2012 21:34

Olisi kiva jos "liberaaliteologi" Kari Mäkinen tulisi tänne keskustelemaan mutta ei hän taida uskaltaa tulla tänne Raamatun vastaisine mielipiteineen (?):

https://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotima ... vakivaltaa

1. Joh. 1:8

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

1. Joh. 2:4

Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Loka 2012 09:49

Mua jäi pikkasen vaivaamaan tämä Pekan laittama paikka mulle...se oli heti aamulla mielessä

..että taidan olla vähän huonossa maineessa täällä vai mistä tämä :oops:

Vaikka en oo viime aikoina tuntenut huonoa omaatuntoa mistään,ihan on ollut halu rakentua hengellisistä asioista niin pyydän anteeksi sitä, että joku on varmaan kärsinyt mun takia...en osaa ajatella muuta selitystä tälle :?

Ja pyydän Jumalaa kasvattamaan mua edelleen että osaisin käyttäytyä foorumilla,ettei lihallisuus pääsisi "jylläämään" missään vaiheessa.

Muistelin kirjoittamia viestejäni ja mietin että oonko nyt loukannut jotain...ei kai kukaan ajatellut mun puhuvan teistä, kun sanoin että nytkin oon ihmisiä lähellä mutta kukaan ei tarvi apua...tarkoitin siinä ihan tällä hetkellä olevia työkavereitani tehtaalla.
systeri

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu