Kristityille vanhemmille!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kristityille vanhemmille!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Syys 2012 11:01

pulla kirjoitti:No kiitos ojennuksesta :-P ..mutta tämä oli vaan siihen kun sanoit että Jumala ei jaa sairauksia, mutta mielestäni Hän sallii niitä että Jumalan nimi saisi kirkastua.Aina ei ihminen parane, mutta sekin täytyy hyväksyä.
Mulle tuli vaan jotenkin niin menestysteologinen "tatsi" tähän asiaan kun luin näitä :)

Niin, kyllä Hän sallii, koska muutenhan moni asia olisi toisin, mutta Hän sallii juuri sen tähden, mitä paratiisissa itse valitsimme.

No, varmasti annan menestysteologisen tatsin monen mielestä, vaikka en mikään menestysteologi olekaan mielestäni, vaan enempi kaihdan sellaista vouhkaamista ja showta... mutta jotenkin kun on alkanut näkemään Isän todellista luonnetta, on sellaiset turhat pelotkin jota liittyy Hänen suuruuteen ja Pyhyyteen, kaikonneet, on alkanut luottamaan siihen Hänen hyvyyteensä ja siihen että Hän tosissaan pitää huolta ja kun sen on saanut niin on tullut jokin tukijalka johon laittaa luottamuksensa, ennen sitä horjahteli sinne tänne ja oli niinkuin myrskyn kourissa. Uskon että Jumala voi, ihan mitä tahansa ja jos se on menestysteologiaa, niin sitten olkoon niin.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Herman » 30. Syys 2012 11:50

pulla kirjoitti:
Herman kirjoitti:
pulla kirjoitti:Munmielestä suloista että Herman ja lonelyrider haluavat uskoa lapsenomaisesti siihen että vanhempien läsnäololla ja opetuksella on mahdollisuus onnistua lähes sataprosenttisesti kasvatuksessa.

Täytyy ihan vähän korjata, sillä olen oikeastaan sitä mieltä että vanhempien läsnäololla ja opetuksella ollaan jo onnistuttu 100%:sti kasvatuksessa. Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitan?

Joo ..tai en :) Läsnäolo ei aina oo tae siitä että ollaan onnistuttu."huono päivä" ja yks väärään aikaan lausuttu "väärä sana tai lause"
voi vahingoittaa pitkäksi aikaa lapsen sisintä tai itsetuntoa.Aina et välttämättä edes huomaa sitä milloin vahingoitat...ne asiat voi tulla vastaan vasta vuosia myöhemmin lapsen kertomana tai oireiluna.Tiedän tapauksia moniakin.Ja lapsen luonteesta on kiinni miten hän asian ottaa...onko herkkä lapsi vai hälläväliä toisesta korvasta ulos tyyppi ja kaikkea.Tai sitten lapsi alkaa ihannoida "vääriä" asioita joita et itse tahtoisi.
Täydellisiä kasvattajia...onko niitä olemassa?En oo mikään asioitten tuntija ..puhun vaan kokemuksesta ja siitä että tunnen useita ihania uskovia vanhempia joiden perheessä on jonkun kohdalla tavallaan epäonnistuttu,että ei se aina oo niin ruusuista.Kurja edes kirjoitella tämmösiä mutta näin se vaan on..ei kuitenkaan aina tarvitse epäonnistua :-P .Toivotaan ja uskotaan että lapset kasvaa tasapainoisiksi nuoriksi.

En tarkoita täydellisellä onnistumisella mitään täydellistä suoritusta tai täydellisiä tekoja. Kuka muuten edes määrittelee, mitä on "täydellinen kasvatus"? Usein varmaan mielikuva siitä on peräisin jostain maallisesta kasvatustieteestä. Tarkoitin yksinkertaisesti sitä, että vanhempien läsnäolo on itsessään "täydellistä kasvatusta". Riippumatta siitä, miten paljon "virheitä" kasvatuksessa tehdään. Muutenhan sitä kannattaisi palkata "kasvatuksen huippuosaajia" hoitamaan koko lapsen kasvatuksen alusta loppuun, kun aina löytyy "parempia kasvattajia" kuin mitä itse on.

Pointtini on, että vanhempien ja lasten välistä suhdetta ja yhteyttä ei voi mikään korvata. On tosi surullista, että nyky(länsi)maailmassa tää yhteys katkaistaan joskus alle 1-vuotiaana, mutta viimeistään 7-vuotiaana. Mikään veruke, elintaso tai "kasvatus" ei voi korvata tätä yhteyttä.
Herman

ViestiKirjoittaja matkalla » 30. Syys 2012 11:56

Tuohon sisarusten ajatusten vaihtoon koitan minäkin jotain heittää. Tuohon lausahdukseen,"Jumala ei jaa kärsimyksiä.Kärsimykset ovat synnin seurausta. Mutta kuitenkin, onhan jokainen meistä tehnyt virheitä ja syntiä, ei ole yhden yhtäkään synnitöntä ja jos haluaa elää yhä lähempänä Herraa ja "pyhitettyä" elämää, niin kyllä sitä kuritusta joutuu kokemaan ja se tulee ihan Jumalan kädestä
.Hepr. 12:6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
Hepr. 12:10.Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.

Muuten meissä uskovissa on paljon sydämen syntiä esim, ylpeys,kateus,viha,rakkaudettomuus ym., joista Jumala tahtoo meidät rakkaudessaan vapauttaa. Ja...kokemuksesta sanon, ettei ne ilman kuritusta katoa,tai oikeastaan löydy, kun nuo ovat tuolla niin sisimmässä ja itseltä salassa, että Jumalan täytyy jotenkin herättää ja nimenomaa vaikeuksien kautta huomaa etsiä syytä ja Jumalan sana alkaa puhua ja tulee kohti.
Hepr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

1. Joh. 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
1. Joh. 1:1.Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

2.Tim:21. Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.
matkalla

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Syys 2012 12:18

Mun pitäisi kyllä tehdä koulutehtäviä, jotka oikeasti stressaa ja pistää miettimään, mitä järkeä tässä kouluhommassa taas on... eli en tosiaan täydellisesti osaa luottaa vaikka pitäisi, mutta puhun siitä mihin kuitenkin syvimmältäni uskon.

Eli jonka Hän huomaansa ottaa, minusta siinä on aika tärkeä lause ja katsooko sitten lausetta niin että se joka on päässyt Jumalan kanssa yhteyteen ja elää siinä sitä todellisuutta, niin sitä rankaistaan kurituksella, vai näkeekö menneessä aikamuodossa sen kurituksen. Joka on Jeesuksessa ja Jumalan tahtoa toteuttaa, ei sellaista tarvii ihan suotta kurittaa. Silti väittäisin, että kurituksen alaisuuteen joutuminen ei ole Jumalan tahto sinällään, vaan ihmisen valinnoista johtuvia. Ne jotka vaeltavat Jumalassa, ei heidän tulisi olla jonkin "mielivaltaisen" kurituksen kohteena, ihan vaan että jalostuisi johonkin, vaan kyllä loppupeleissä uskon siihen, että alkutekijöissään, kun ihminen omaa tahtoa noudattaa, hän joutuu vääjäämättä kurituksen alaisuuteen ja oppiiko siitä jotain niin se on toinen kysymys se. Ja olen itsekin ollut kurituksen alaisena, mutta ihan vissiin ja varmasti sen takia, koska olin ihte vielä niin nurja. Ja tietenkään en voi tulevaisuuttanikaan tietää, voihan olla että kuritukseen joutuisin, mutta joutuisin omien valintojeni tähden.

En halua että tämä keskustelu lähtee osaltanikaan mihinkään, "kuka saa sanottua viimeisen sanan" kilpailuun, koska se on turhaa, mutta tietenkin olen valmis muuttamaan käsityksiä, jos toisin on. Enkä nyt lähre koko kappaletta kahtomaan, kun tulisi muutenkin ottaa aina keskusteluissa huomioon raamatun kokonaisilmoitus ja mitä se tahtoo meille sanoa, yksittäisten jakeiden kanssa kun lähretään pelleilemään, niin saadaan kyllä keskustelija ihan varmasti pussiin ihtensä puhuttua, ja ihan vaikka millä argumenteilla.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Syys 2012 12:23

Vielä sen verran, että jossain Paavalin kirjeissä tai vastaavissa on siitä, että ei tulisi ajatella, että Jumala on antanut meille pahan osaksemme(vapaasti ilmaistuna)...yritän katsoa kohdan...
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Syys 2012 12:37

En nyt löytänyt sitä mitä yritin etsiä... mutta jäi tuo jälkeenpäin antaa vanhurskauden rauhan hedelmän niille jotka ovat harjoitetut sen kautta. Eli Kristuksessa, olemme vanhurskaita ja Henki on täysin 100 prosenttisesti puhdas, ihminen itsessään ei jalostu vaikka kuinka kuritettaisiin. Minun ruumiini, mieleni, se on itsessään aina epäpyhä, eikä siitä kelvollista tule, muutenhan voisin itselleni pelastuksen ansaita, jos se minun voimissani ja hyvyydessäni olisi, mutta Henkeni Kristuksessa on täysin ja 100 prosenttisesti pyhä. Sen takia uskon että tuo kohta ymmärretään väärin, vaikka en osaa sitä täysin tässä selittää, kun en löytänyt tuekseni tuolta raamattuhausta äkkiseltään sitä mitä etsin.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Syys 2012 12:43

En halua että tämä keskustelu lähtee osaltanikaan mihinkään, "kuka saa sanottua viimeisen sanan" kilpailuun, koska se on turhaa, mutta tietenkin olen valmis muuttamaan käsityksiä, jos toisin on. Enkä nyt lähre koko kappaletta kahtomaan, kun tulisi muutenkin ottaa aina keskusteluissa huomioon raamatun kokonaisilmoitus ja mitä se tahtoo meille sanoa, yksittäisten jakeiden kanssa kun lähretään pelleilemään, niin saadaan kyllä keskustelija ihan varmasti pussiin ihtensä puhuttua, ja ihan vaikka millä argumenteilla.

Selvä..jos ei tuosta laittamastani Raamatunlauseesta löydy sitä kokonaistotuutta,että sairauksia on ollut ja niitä tulee ja parantuminen niistä Jeesuksen nimessä ja rukouksen avulla on Jumalan nimen Kirkastamista, niin eipä tässä kai muuta sitten :)
Oon kyllä myös sitä mieltä että on sairauksia jotka johtuvat esim elintavoista, mutta on sairauksia jotka ovat syntymästä asti ja siinähän sanottiin että ei johtunut vanhempien synneistä.
systeri

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Syys 2012 12:46

Tarkoititko tätä

1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
3 Kun panemme suitset hevosten suuhun, että ne meitä tottelisivat, niin voimme ohjata niiden koko ruumiin.
4 Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
7 Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;
8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.
9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
systeri

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Syys 2012 12:50

Saitpa näpäytettyä, toivottavasti se antaa hyvää mieltä pitkälle tälle päivää :) Siihenhän me uskovat kykenemme, näpäyttelemään, haluan etsiä totuutta salatuinpaan saakka ja jos se häiritsee, en voi mitään.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Syys 2012 12:54

En pyri olemaan opettaja, minulle ei ole sellaista virkaa annettu. Jos joku haluaa uskoa saavansa Jumalalta pahaa ja niin että Jumala kurittaa meitä uskoviakin ihan syyttä suotta, niin se eläköön siinä uskossaan. Minä uskon että Jumala haluaa antaa lapsilleen hyvää ja siinä aion pysyä, vaikka miten sitä koitettasiin vesittää, niin uskon Isäni haluavan minulle hyvää. En todella tiedä kaikkea raamatusta ja sen takia en osaa selittää asioita niinkuin pitäisi, mutta jos jostain pitää minun pitää kiinni, niin Jumalan kaikkinaisesta hyvyydestä minua kohtaan, pidän. Muuten tässä uskossa ei olisi kyllä taaskaan mitään järkeä, jos en voisi luottaa Jumalaan. Mutta kampittakaa kaikki mitä sanon, ei se minulta ole pois, sillä tämä usko Jumalaan tässä asiassa ei horju siihen.
lonelyrider

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu