Herman kirjoitti:lonelyrider kirjoitti:Olipa rohkaiseva äidin kirjoitus... olisikohan minustakin opettajaksi?En tiedä, mutta meirän neiti on kyllä jo luontojaan lahjakkaampi kuin äiteensä, vasta täytti kolme... kirjaimia alkoi kyselemään kun täytti kaksi ja tiesi ne kahden vuoden iässä, on kahden vuoden iästä osannut numerot 1-10... eli ofcourse mun mielestä varsinainen lapsinero kyseessä
osaisinkohan opettaa sellaista, tosin ei taitaisi tavallinen peruskoulu vastata tytön haasteisiin, jos sama meno jatkuu... kovasti kyselee esim. päiväkodin lokeroissa kun on nimiä että mitä tuossa lukee... ja aina kun kirjaa luetaan... mitä tuossa lukee... ja eilen mulle sanoi surullisena, en minä osaa lukea... ja minä sanoin että kyllä aivan varmasti opit kun jaksat kysellä niitä mitä tuossa lukee...
Että ei ollut tarkootus omakehun haista, mutta välillä on kiva kertoa että oma lapsi on ihmeellinen.
Mä ajattelin muuten ekan lapsen kohdalla (hivenen ylpeänä) että taitaa olla lapsinero. Nyt olen vahvasti sitä mieltä, että ei hän ole mitenkään poikkeuksellinen, vaan lapset ovat sellaisia jos he saavat "herkkyyskausinaan" tarvittavaa ohjausta (minkä ei tarvitse olla kovin kummoista).
Tuo on totta, että enempi taitaa oikeasti olla se "ensimmäisen lapsen syndrooma", että sitä ihaillaan ylpeänä ja sille annetaan virikkeitä... kirjaiten oppimisen taustallahan oli muumiläppäri joka oli tarkoitettu neljävuotiaille ja me lykättiin tytön kouraan ja pelattiin sitä(siis sellainen lasten tietokone jossa kirjaimia on ja numeroita ja siinä tehtäviä)... että ei siinä mitään sen ihmeellisempää oikeasti ole
Mutta mukava tietää, että muutkin vanhemmat lankeaa oikeasti tuohon "ensimmäisen lapsen syndroomaan"

Ehkäpä siksi nyt hoitovapaalla olen taas palannut opiskelun onneen ja autuuteen