pulla kirjoitti:Tervehdys

ajattelin kysäistä teiltä, että ootteko te tutustuneet näihin Narnian tarinoihin.Kovasti tuntuu ihmiset (uskovatkin)tykkäävän niistä.On kuulemma Kristitty kirjoittaja ja ihmisiä tullut paljon uskoonkin tämän tarinan kautta.Mua itseäni asia vähän kummastuttaa,(vaikka en oo katsonu kokonaan yhtään jaksoa ,vain pätkiä)...varsinkin kun kuulin erään nuoren naisen pitävän Raamattutuntia näitten tarinoitten avulla nuorille..onhan siinä mukana taikuutta ym?? Jotkut nuorisotyöntekijät puhuu näitten tarinoitten puolesta kuinka niitä voi verrata Raamattuun...mitä mieltä,onko kukaan katsonut?
Kukaan ei voi tulla oikeaan pelastavaan uskoon Narnian kautta ja sen Raamattu vahvistaa.
Joh. 38.
Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat.
39. (
Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)
Room.8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.1.Kor. 15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
15:23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus,
sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;Vain Herraan Jeesukseen uskomalla niinkuin Raamattu sanoo saadaan Pyhä Henki. Jolla ei ole Kristuksen Henkeä ei ole Hänen omansa. Vain Kristuksen omat tehdään eläviksi (nousevat elämän ylösnousemukseen) eli pelastuvat. Raamattu siis todistaa että vain usko Herraan Jeesukseen niinkuin Raamattu sanoo pelastaa.
Narnia ei opeta Herrasta Jeesuksesta niinkuin Raamattu sanoo ja siksi kukaan ei sitä kautta voi pelastua. Narnia ei siis voi saada ketään uskomaan Herraan Jeesukseen Raamatun mukaan sillä vain Raamattu voi sen saada aikaan ja siksi usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Lisäksi ei ole pelastusta missään muussa nimessä kuin Herran Jeesuksen nimessä.
Narnian leijona ei kuvaa Herraa Jeesusta Raamatun mukaan vaan sadun mukaan. Raamattu ilmoittaa myöskin sen että ihmiset mielistyvät helposti toiseen Kristukseen. Eli toisenlaiseen kuvaan Kristuksesta joka on valheellinen kuva ja joka johtaa ihmisiä harhaan totuudesta.
Gal.1:6
Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, 1:7 j
oka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
Narniaa ei tulisi käyttää evankeliumin opettamiseen ja julistamiseen sillä se ei ole evankeliumia ja joka sitä kutsuu evankeliumiksi tai sen vertaukseksi vääristelee Kristuksen evankeliumin.